Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Pred niekoľkými rokmi sa internetom šírila nebezpečná hra známa ako „Modrá veľryba“, v ktorej autor nabádal najmä mladých ľudí, aby plnili rôzne úlohy. Tie však súviseli so sebapoškodzovaním a viacero mladistvých spáchalo samovraždu. Informácie o podobnej hre sa aktuálne šíria opäť aj na Slovensku, sú však vymyslené. Polícia preto varuje ľudí, aby výzvy od neznámych ľudí nereagovali.

Modrá veľryba bola nebezpečnou hrou, ktorá sa rýchlo šírila prostredníctvom sociálnych sietí. Prišla z Ruska ešte pred niekoľkými rokmi. Cieľom boli najmä mladiství, ktorí plnili desiatky rôznych úloh, väčšinou spojených so sebapoškodzovaním a prekonávaním pudu sebazáchovy.

Poslednou úlohou bola samovražda – skok z vysokej budovy. Do hry sa zapojilo množstvo mladých ľudí a mnohí z nich na túto zvrátenú hru aj doplatili.

Na Slovensku sa šíri falošné upozornenie o návrate „bielej veľryby“

Aj keď bol autor hry zatknutý pred rokmi, nejaký čas sa ešte mohla šíriť internetom. Polícia na Slovensku však momentálne vystríha ľudí a najmä mladistvých pred falošnými informáciami o podobnej hre, ktoré sa šíria na sociálnych sieťach. Nejedná sa pritom o modrú veľrybu, ale vymyslené informácie o tom, že sa takáto hra opäť šíri.

V podvodnom príspevku sa píše, aby ľudia, ktorých kontaktuje profil s fotkou Mickey Mousea so správou „Do you want to play a game?“, na takúto správu nereagovali, neodpisovali a profil zablokovali. Hoci príspevok vystríha mladých pred nebezpečnou hrou, má byť iba vymyslený a žiadna takáto hra sa na Slovensku internetom nešíri.

„V každom prípade je vždy dobré, ak o podobných správach poviete rodičom, a hlavne si danú osobu zablokujete,“ informuje polícia na Facebooku.

Netreba naletieť ani informácii v správe, že pokiaľ niekto tomuto profilu odpíše „nie“ alebo ho zablokuje, tak si druhá strana zistí IP adresu a ďalšie informácie. Polícia preto varuje ľudí pred takýmto vyhrážaním.

Česi stále veria na Modrú veľrybu

V Česku pritom existencii hry „Modrá veľryba“ stále verí množstvo ľudí, vrátane mladej generácie. Dokázala to vo februári tohto roka anketa českého operátora T-Mobile.

Ten na Facebooku v zime spustil hlasovanie, v ktorom mali ľudia označovať správy za nepravdivé alebo pravdivé. Ukázalo sa, že viac ako 50 % Čechov stále na túto nebezpečnú hru verí a myslia si, že naďalej koluje internetom, informovala televízia ČT24.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú