Viaceré slovenské banky avizovali technické odstávky svojich systémov. Opatrenie sa dotknú mobilných aplikácií, internetbankingu a ďalší digitálnych služieb. Banky však zdôrazňujú, že tieto odstávky sú plánované v nočných hodinách kvôli tomu, aby minimalizovali vplyv na svojich klijentov.

V nasledujúcich dňoch tak musia klienti slovenských bank rátať s dočasným nedostupnosťou niektorých bankových služieb. ČSOB, 365.bank, mBank, Tatra banka a ďalšie inštitúcie vykonajú technickej údržby svojich systémov. Ich záujmom je zlepšiť kvalitu ich služieb a reagovať tak na technologické výzvy.

ČSOB oznámila, že v sobotu 23. Novembra od 00:01 do nedele 6:00 obmedzí viaceré svoje digitálne služby vrátane aplikácii Moja ČSOB, ČSOB SmartBanking a ČSOB API (PSD2). Počas odstávky tak nebude možné realizovať vklady cez Recyklačné bankomaty. Výbery hotovosti a platby kartou však zostanú dostupné. Pobočky v obchodných centrách budú v sobotu fungovať iba čisto ako poradenstvá. O plánovaných odstávkach informovali banky Poštová banka, Raiffeisen bank, ČSOB, mBank, Tatra banka.

365.bank, mBank a Tatra banka 

Klienti 365.bank budú mať obmedzený prístup k digitálnym službám už od piatku večera. Odstávka sa začne 22. Novembra o 22:00 a skončí v sobotu o 7:00 ráno. Počas tohto obdobia nebude fungovať mobilná aplikácia a dokonca ani internet banking. Banka zdôrazňuje, že platby kartou však zostanú aktívne a notifikácie o transakciách budú klientom zaslané hneď po skončení údržby.

mBank plánuje systémový upgrade 24. Novembra od 2:00 do 9:00 ráno. Počas odstávky nebudú dostupné služby ako internet banking, mobilná aplikácia či SMS notifikácie. Banka klientom odporúča aktualizovať aplikáciu a preveriť si tak dostupné financie ešte pred začiatkom odstávky.

Tatra banka a Raiffeisen banka upozorňujú, že 23. Novembra v čase od 18:30 do 21:30 nebudú schopné spracovať okamžité platby. V tomto období budú odchádzajúce platby realizované ako štandardné SEPA prevody. Banka sa ospravedlňujem za prípadné nepríjemnosti odporúča klientom vykonať nevyhnutné kroky ešte pred plánovanou odstávkou.

platba, karta, počítač
pexels

Technické odstávky

Technickej údržby bankových systémov sú nevyhnutné pre zaistenie bezpečnosti a hlavne spoľahlivosti služieb. Banky tak pravidelne modernizujú svoje platformy, aby mohli reagovať na nové technologické možnosti a taktiež zlepšovať služby pre svojich klientov.

Aj keď tieto odstávky môžu dočasne ovplyvniť bežné používanie bankových služieb, ich cieľom je dlhodobé zlepšenie funkcií. Počas roku 2024 slovenské banky pravidelne realizovali plánované odstávky svojich systémov, aby mohli vylepšovať služby a zabezpečiť ich efektívnejšie fungovanie. Tieto technickej údržby obmedzili niektoré bankové operácie, ale bolo to všetko kvôli záujmu zlepšovania kvality pre klientov.

Banky sa snažia minimalizovať nepríjemnosti spôsobené týmito technickými prestávkami. Väčšina odstávok je preto naplánovaná v nočných hodinách, aby ovplyvnil a čo najmenej klientov.

Napriek tomu sa však všetky banky zhodujú v tom, že je dôležité venovať pozornosť oznámeniam bank a vopred si naplánovať nevyhnutné platby, poprípade výber hotovosť. Banky sa ospravedlňujú za spôsobené nepríjemnosti a zároveň ďakujú klientom za ich pochopenie. Plánované údržby sú podľa nich nevyhnutné pre zvyšovanie kvality a hlavne bezpečnosti bankových služieb. Robia to v záujme svojich klientov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú