Poznámka redakcie.: Pôvodnú chybnú správu o predaji Bohemia Interactive, ktorá pochádzala aj z ČTK, sme opravili. Herné štúdio informáciu o svojom predaji dementovalo. Za chybu sa ospravedlňujeme.

Prvotné informácie o akvizícii totiž vyvrátilo samotné české štúdio dnes ráno. Tencent mal za podiel zaplatiť obrovskú sumu. Podľa najnovších informácií sa ale obchod nekonal. Správy vyvrátil šéf marketingu Bohemia Interactive vo vyjadrení pre Hospodářské Noviny.

V utorok sa svetom rozšírila správa o predaji českého herného štúdia Bohemia Interactive, v ktorom mal väčšinový podiel získať čínsky gigant Tencent. Správu priniesol portál The Information, ktorý ju mal čerpať od „dôveryhodného“ zdroja. Ten sa však ukázal byť nespoľahlivý.

Herné štúdio Bohemia Interactive sa preslávilo hneď niekoľkými titulmi, spomedzi ktorých si veľkú pozornosť hráčov získala najmä séria Arma, či známe Day Z. Firme Tencent podarilo zvýšiť zisky v hernom odvetví, ktoré v čase koronavírusu rástlo.

Gigant zaznamenal v poslednom kvartáli až o 31 % vyšší zisk, informuje portál The Information, a tak sa mal podľa tohto zdroj rozhodnúť prevziať väčšinový podiel v českom hernom štúdiu.

České herné štúdio ostáva nezávislé. Tencent si podiel nekúpil

Bohemia Interactive a Tencent už majú spoločnú minulosť. V roku 2018 totiž firmy spolupracovali na hre Ylands, ktorá bola neskôr spustená pre hráčov v Číne a dostala sa aj na západný trh a do služby Steam. Tencent ju taktiež vydal na svojej vlastnej platforme WeGame.

Flickr

Podľa analytika sa tento čínsky gigant snaží vyplniť dieru na trhu a keďže nemá k dispozícii vlastné sandbox tituly, rozhodol sa nájsť iný zdroj. Týmto krokom chce tiež konkurovať spoločnosti NetEase, ktorá distribuuje v Číne populárny Minecraft.

CGTN/YouTube

Samotný Tencent patrí v Číne medzi najväčší mediálnych gigantov a prevádzkuje v krajine najväčšie služby, sociálne siete a ďalšie médiá, ktorých obdobou v zahraničí je napríklad taký Facebook alebo Google. Čína totiž tieto zahraničné služby z USA nepovoľuje, čo využíva práve Tencent, ktorý ovláda veľkú časť tamojšieho trhu v tejto oblasti. V jeho rukách nájdeme najpopulárnejšie čínske siete ako Weibo a WeChat.

Bohemia Interactive o žiadnom obchode ani len netuší

Čínsky Tencent sa k týmto informáciám zatiaľ nevyjadril. Šéf marketingu štúdia Bohemia Interactive, Petr Poláček, však ostal správou o kúpe väčšinového podielu spomínaným gigantom zaskočený a nevie, odkiaľ takéto tvrdenia prišli. Potvrdil však, že štúdio ostáva nezávislé a žiadny obchod sa nekonal.

Hoci má Tencent tendenciu skupovať rôzne herné štúdiá a angažovať sa v tomto priemysle, populárne české štúdio nezískal. V minulosti však nakupoval naozaj vo veľkom a získal napríklad štúdia Funcom, Riot Games, investoval do nemeckého štúdia Yager Development a taktiež prevzal vývoj hry System Shock 3.

Hry