Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V roku 1993 sa na svetlo sveta dostala hra Doom, ktorej popularita pretrváva dones. Najnovšie sa na stránkach Redditu objavili rendery tváre hlavného protagonistu vo vysokom rozlíšení, o ktoré sa postarala umelá inteligencia. 

Písal sa rok 1993 a na počítače sa dostala nenápadná hra Doom. Jej popularita sa však z ničoho nič rozrástla do nevídaných rozmerov a pretrváva dodnes. Za svoju popularitu vďačí 3D vizuálu, ktorý dovtedy hráči nikde inde nevideli. Hra totižto za pomoci implementácii dynamických svetiel a takzvanej „pseudo 3D perspektívy“ dávala hráčom na svoju dobu ten najlepší reálny priestorový pocit.

O tri roky neskôr prišlo aj pokračovanie s názvom Doom II: Hell on Earth, ktoré posunulo grafický dizajn hry opäť vyššie. Popri zaujímavom príbehu a rôznych nástrahách bola jednou z ikon hry hlavná postava, takzvaný „Doomguy“. Jeho tvár mohli hráči pozorovať v spodnej časti obrazovky a jej výraz, či zakrvavenie vizuálne informovalo hráča o jeho zdraví.

Doomguy ako nikdy predtým!

Práve tvár hlavného protagonistu inšpirovala neznámeho programátora, aby sa pohral s editormi a algoritmami umelej inteligencie. Výsledkom je tvár hlavnej postavy vo vysokom rozlíšení, ktorú zverejnil používateľ Redditu s nickom IMightBeAPenguin. Podľa autora obrázkov sa však výsledok nerodil ľahko a bola potrebná rada úprav a editácie.

Ako informuje portál The Verge, z vlákna pod príspevkom sa dá postupne zistiť, že do silne rastrového obrázka Doomguya bolo potrebné pridať cez editor zuby, nakoľko ich umelá inteligencia nedokáže z tak malého počtu pixelov identifikovať. Potom boli potrebné editácie v programoch FaceApp, Waifu2x a GIMP. Výsledkom bol stále rastrovaný, no výrazne lepšie vyzerajúci Doomguy.

Zobraziť celú galériu (3)
Reddit: Takto vyzeralo prvé štádium úpravy rastrovej verzie tváre Doomguya.

Následne bol vyššie uvedený obrázok nasadený do systému umelej inteligencie od Nvidie s názvom StyleGAN. Ten bol často používaný pre tvorbu fotorealistických portrétov či dokonca bol použitý pre realistické zobrazenie Pokémonov. Každopádne, nástroj StyleGAN dodal tvári realistickejšie kontúry a po zopakovaní procesu došlo k uhladeniu celkových tvarov. Finálnu verziu však bolo potrebné ešte ručne upraviť, nakoľko mala mierne nerealistické proporcie. Finálny obrázok dal autorovi kopu práce, no je dôkazom toho, čo dnešné moderné algoritmy a umelá inteligencia dokážu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú