V automobilovom priemysle nie sú stiahnutia vozidiel z obehu ničím novým, no s narastajúcou komplexnosťou moderných áut rastie aj počet chýb, ktoré výrobcovia musia riešiť. Podľa údajov amerického Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) bolo v roku 2024 z obehu stiahnutých viac ako 25 miliónov vozidiel len od desiatich najväčších výrobcov. Na tému upozornil AutoBlog.

Tesla na čele rebríčka

Tesla vedie nepopulárny rebríček s neuveriteľnými 5 135 991 stiahnutými vozidlami, pričom vydala len 15 oficiálnych výziev na opravy. To je ostrý kontrast oproti Stellantisu, ktorý stiahol 4 804 285 áut, no potreboval na to až 72 výziev. Tento rozdiel ilustruje, ako niektorí výrobcovia riešia pár veľkých problémov postihujúcich milióny vozidiel, zatiaľ čo iní čelia množstvu menších problémov.

Volkswagen Group stiahol 1 088 407 vozidiel prostredníctvom 18 výziev, pričom najväčší problém sa týkal 271 330 SUV modelov Atlas a Atlas Cross Sport (2019-2024) kvôli riziku zlyhania airbagov. Hyundai, s 25 výzvami, musel riešiť napríklad problémy so zadnými kamerami, pričom celkovo stiahol 1 109 978 áut.

Craig Doty II/X/Tesla/Úprava redakcie

Toyota a Kia s veľkými číslami

Toyota, s 1 221 666 stiahnutými vozidlami, zaznamenala problémy s motorom v modeloch Tundra a Lexus LX, ako aj riziko zlyhania zadnej nápravy v modeloch Tacoma. Kia na druhej strane prekonala Toyotu so stiahnutím 1 234 611 vozidiel. Najzávažnejšími problémami boli prehriatie motorov v modeloch Telluride (2020-2024) a riziko neúplného zaistenia prevodového hriadeľa, čo mohlo spôsobiť samovoľné pohyby vozidla.

BMW a General Motors

BMW muselo stiahnuť 1 832 968 áut v 36 výzvach. Problémy zahŕňali možnosť požiaru kvôli nesprávne utesnenej spojke na vodnom čerpadle a nebezpečenstvo vybuchnutia airbagov vo viacerých modeloch z rokov 2006-2011. General Motors (GM) stiahlo 1 872 567 vozidiel s 34 výzvami. Najväčší problém zaznamenali pri modeloch Chevrolet Silverado a GMC Sierra, kde dochádzalo k samovoľnému otváraniu zadných dvier.

FonTech

Ford, Honda a Stellantis

Ford, ktorý sa historicky často nachádzal na čele týchto rebríčkov, stiahol 4 777 161 áut v 67 výzvach. Najväčší problém bol pri modeloch Explorer (2011-2019), kde mohli odpadávať lišty na stĺpikoch karosérie počas jazdy. Honda zas riešila poruchy riadenia a potenciálne netesné vysokotlakové palivové čerpadlá, čo viedlo k stiahnutiu 3 794 113 áut.

Stellantis však s rekordnými 72 výzvami na opravy stiahol 4 804 285 vozidiel. Problémy zahŕňali chyby pri zadných kamerách a softvérové zlyhania v stabilizačných systémoch.

Tesla a banálne chyby

Tesla prekvapivo stiahla najviac vozidiel, no viaceré dôvody sťahovania pôsobili banálne. Napríklad 2 193 869 vozidiel (vrátane Modelov S, X, 3, Y a Cybertruck) bolo stiahnutých kvôli nesprávnej veľkosti písma výstražných ikon na prístrojovke. Ďalších 1 849 638 vozidiel malo problémy s detekciou nezabezpečených kapôt. Cybertruck bol navyše predmetom siedmich samostatných výziev, vrátane chyby akcelerátora a poruchy meniča krútiaceho momentu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP