Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Uniknutá snímka obrazovky z nadchádzajúcej verzie One UI 2.5, na ktorej je v strede displeja vidieť obrovský reklamný banner naznačovala, že Samsung plánuje do svojej nadstavby pridať náhodné reklamy. Vysvitlo však, že ide iba o zle interpretovaný vtip. Na tému pôvodne upozornil portál GSMArena, odvolávajúc sa na správu z TizenHelp.

Aktualizované 9.6.2020 22:42

Uniknutá snímka obrazovky bola podľa najnovších informácií iba akýsi vtip od člena juhokórejského fóra, ktorý sa neskôr stratil v preklade viacerých médií. Na novinky upozornil portál XDADevelopers.

Zverejnil ju v reakcii na skutočný reklamný banner, ktorý sa začal v domácej krajine zobrazovať v systémovej aplikácii Počasie a vyžiadal si kritiku od ľudí. Samsung tak v One UI 2.5 takéto náhodné reklamy priamo do systému nepridá.

Pred pridaním by pravdepodobne prišlo aj oficiálne stanovisko od spoločnosti, ktoré takýto zásadný krok potvrdí širokej verejnosti.

Pôvodný článok

Otravné reklamy zakorenené priamo v operačnom systéme boli doposiaľ výsadou čínskych výrobcov smartfónov, ako napríklad Xiaomi, Realme či Vivo, ktorým reklamy kompenzovali nižšie ceny smartfónov, no čoskoro sa k nim údajne pridá aj kórejský Samsung.

Podľa uniknutej snímky obrazovky z nadchádzajúcej verzie nadstavby One UI 2.5 totiž plánuje používateľom vnucovať náhodné reklamy.

Zobraziť celú galériu (1)
Uniknutá snímka One UI 2.5 s viditeľnými reklamnými bannermi / Zdroj: Neowin

Na hlavnej uniknutej snímke je zamknutá obrazovka s 15-sekundovým časovačom a reklamou, ktorú musí používateľ sledovať, aby mohol zariadenie odomknúť.

Toto však vyzerá na až príliš radikálny zásah do systému, ktorý by Samsung do drahších smartfónov ako pripravovaný Galaxy Note 20 pravdepodobne nepriniesol. Mohli by sa však nachádzať v zariadeniach nižšej triedy, do úvahy tak prichádza séria Galaxy A či Galaxy M.

Druhá snímka naopak ukazuje banner integrovaný priamo do systémovej aplikácie Počasie, pričom jeho umiestnenie je podobné ako v niektorých aplikáciách od Xiaomi či Realme. Obe reklamy sú však v kórejčine, preto je otázne, či sa spoločnosť nebude uberať týmto smerom iba na domácom trhu.

Zástupcovia Samsung Korea tiež v októbri vydali vyhlásenie, v ktorom odhalili svoj zámer priniesť reklamy do používateľského rozhrania nadstavby One UI s cieľom poskytnúť „nové funkcie a stabilnú prevádzku služieb“ prostredníctvom príjmu z reklamy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú