Sociálne siete sa pre slovenských, ale aj zahraničných politikov, stali hlavnými komunikačnými kanálmi. Dnes politici nepotrebujú mediálne tlačovky, ale vyhlásenia bez kritických otázok novinárov zverejňujú na svojich sociálnych sieťach, kde dosahujú mimoriadne vysoké čísla interakcií a zhliadnutí.

Príspevky slovenských politikov na sociálnej sieti Facebook, vzhľadom na to, že sme malá krajina, dosahujú extrémne vysoké čísla, na ktoré sa pozrel marketingový konzultant Tomáš Pjontek.

Svetový premiér

Tomáš Pjontek vo svojom príspevku na sociálnej sieti LinkedIn upozornil na extrémne vysoké čísla engagementu, čiže aktivity na facebookovom profile premiéra Roberta Fica. „Porovnal som jeho posledných 5 statusov a do tabuľky zapísal priemery. Jeho čísla by mu mohol závidieť akýkoľvek slovenský brand, ktorý míňa na reklamy obrovské rozpočty,“ uvádza Pjontek vo svojom príspevku.

Podľa analýzy Pjonteka však premiér poráža nielen slovenské značky, či najznámejšiu slovenskú satirickú stránku Zomri, ale aj športové celebrity a politických lídrov. „Český premiér Petr Fiala má len smiešny zlomok z ficovych čísel. Európski lídri Scholz, či Macron vyzerajú popri Ficovi ako mestskí poslanci, ktorých prevalcuje aj Facebook Matúša Šutaja Eštoka,“ píše Pjontek.

Screenshot/Facebook/Robert Fico

Vynára sa tak otázka, či tieto extrémne vysoké čísla na sociálnej sieti sú získané organicky a sú autentické, alebo sú to nakúpení fejkoví používatelia. Slovenský premiér podľa analýzy Pjonteka predbehol aj najväčšieho YouTubera MrBeasta, Beyoncé, či futbalistu Haalanda.

Je naozaj taký populárny?

Na prvý pohľad sa môže zdať, že Ficov úspech na sociálnej sieti je odrazom politickej popularity, avšak pri bližšom pohľade na používateľov sa môže zdať, že niečo úplne nesedí. Na internete sa môžeme stretnúť s veľkým množstvom fejkových účtov, ktoré sú riadené z trollých fariem, či dokonca to môžu byť aj boti.

Fejkové účty sa dajú ľahko kúpiť a o existencii trollých fariem sa už dlhodobo vie. Predtým to však bola hlavne stratégia Ruska a Číny, ktorí využívali trollie farmy. Ich úlohou je sústrediť sa na tvorbu dezinformácií, propagandu, či vytváranie agresívnych komentárov.

„Napríklad 10 tisíc lajkov na FB statuse sa dá jednoducho kúpiť cez podvodné platformy za 50-100 dolárov. Za relatívne lacný (pre politikov) peniaz sa dajú nakúpiť aj komentáre a zdieľania,“ píše Pjontek.

Sociálne siete sa pre politikov stali hlavným komunikačným nástrojom, kde jednoducho hocikedy môžu zdieľať svoje názory bez toho, aby im niekto oponoval, či kládol kritické otázky.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP