Technologický gigant nahneval zákazníkov. Reklamy im bude zobrazovať už aj na chladničke
Samsung rozvíril debatu medzi používateľmi inteligentných domácností. Po rokoch, keď na svoje prémiové zariadenia lákal inovatívnymi funkciami a čistým dizajnom, prichádza krok, ktorý mnohí zákazníci považujú za neželaný. Ide o reklamy priamo na dverách ich chladničiek. Aktualizácia softvéru pre modely Family Hub™ totiž prináša digitálne bannery na obrazovky, ktoré donedávna slúžili na praktické funkcie, ako je kontrola potravín či zobrazenie rodinných fotografií. Na túto novú funkciu upozornil portál Futurism.
Reklamy priamo na chladničke
Samsung oficiálne potvrdil, že v USA spúšťa pilotný program, ktorý má do vybraných modelov priniesť „propagácie a kurátorované reklamy“. „Samsung je odhodlaný prinášať inovácie a zvyšovať každodennú hodnotu našich domácich spotrebičov. V rámci týchto snáh spúšťame pilotný program, ktorý ponúkne reklamy na vybraných chladničkách Family Hub na americkom trhu,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení.
Podľa detailov sa reklamy zobrazujú na tzv. Cover Screen, teda hlavnej obrazovke chladničky, keď je v nečinnom stave a využíva témy ako počasie, farebný motív či nástenku Daily Board. Ak používateľ zvolí Art Mode alebo si nechá prehrávať album fotografií, reklamy sa nezobrazia. Samsung zároveň tvrdí, že jednotlivé reklamy je možné manuálne zatvoriť a počas ich kampane sa už nezobrazia opakovane. Trvalú deaktiváciu tejto funkcie však nastavenia neponúkajú, čo mnohí kritici považujú za problematické.
Samsung is putting ads on its $1,800+ smart fridges.
Would you want to pay that much for ads on an appliance? pic.twitter.com/ymDMWgLLpm
— Saint Isaiah (@SaintIsaiah) September 18, 2025
Nešťastný nápad
Chladničky Family Hub patria k prémiovej triede a ich cena začína zhruba na 1 800 dolároch, teda ďaleko od zariadení, pri ktorých by zákazník očakával, že bude vystavený reklamnému obsahu. Aj preto sa medzi používateľmi ozýva nespokojnosť. Viacerí vyjadrujú sklamanie, že za takúto sumu nedostávajú plne kontrolovateľný a reklám prostý produkt. Niektorí dokonca hovoria o strate dôvery a zvažujú, že sa v budúcnosti značke vyhnú.
Objavujú sa aj praktické obavy. Reklamy môžu rušiť vizuálny dojem z kuchyne, ktorá je pre mnohých centrom domácnosti, a časť používateľov upozorňuje na potenciálne otázky súvisiace so súkromím. Samsung síce tvrdí, že v aktuálnej fáze nezbiera žiadne interakčné dáta, no práve možnosť prepojenia reklamy s nákupom cez hlasových asistentov, ako je Amazon Alexa, naznačuje, že spoločnosť sa pripravuje na komerčnejšie využitie týchto displejov.
Filozofia „obrazovky všade“
Kroky Samsungu zapadajú do dlhodobého smerovania značky. Filozofia „Screens Everywhere“ sa už roky prejavuje na televízoroch, kde sú reklamy súčasťou používateľského rozhrania. Teraz sa tento prístup presúva aj na ďalšie zariadenia inteligentnej domácnosti. Family Hub pritom nie sú len obyčajné chladničky, výrobca ich prezentuje ako zariadenia s umelou inteligenciou, ktoré pomocou funkcie AI Vision Inside™ dokážu rozpoznať obsah vnútri a pomáhať pri plánovaní nákupov.
Pre Samsung ide o testovací krok, no pre používateľov môže znamenať zásadnú zmenu v tom, ako vnímajú technológie v domácnosti. Ak totiž aj spotrebiče za viac než 1 800 dolárov dostanú reklamy, je otázne, kde sa hranica zastaví. Autá, televízory, či teraz už aj chladničky – digitálne obrazovky sa stávajú ďalším reklamným priestorom, ktorý si výrobcovia nechcú nechať ujsť.
Výsledkom je situácia, ktorá je pre mnohých používateľov surrealistická, no zároveň logická z pohľadu obchodnej stratégie. Samsung skúša, čo zákazníci prijmú, a či sa digitálne reklamy stanú štandardom aj v priestore, kde by ich ešte donedávna nik nečakal.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

3000 km pod Zemou sa skrývajú dva gigantické svety. Vedci konečne poznajú ich pôvod, ostali v šoku

Na toto čakali fanúšikovia roky. Fatekeeper bude duchovný nástupca kultovej hernej série

Slováci veria nebezpečnému mýtu o tepelnom čerpadle počas mrazov. Reálne dáta hovoria jasne

Temné sny sa stávajú realitou. Ikonická hororová séria sa vracia s novým pokračovaním (TRAILER)

Blízko Slovenska našli 1700-ročný rímsky sarkofág. Vedci neverili vlastným očiam, čo sa v ňom nachádzalo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovensko zasiahne výrazná zmena. Experti odhalili predpoveď pre začiatok roka 2026

85-ročný Chuck Norris prekonáva limity vlastného tela. Prezradil recept na udržanie formy

Kriedová revolúcia expanduje: Česi aj Ukrajinci poslali odkaz na Slovensko

Byt za 15 000 eur a chata za rozprávkovú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Šéf im mimo pracovnej doby nesmie volať ani písať. V európskej krajine platí revolučný zákaz
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci veria nebezpečnému mýtu o tepelnom čerpadle počas mrazov. Reálne dáta hovoria jasne
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- AKTUÁLNE: Na Slovensku dnes štartujú tri nové kanály. Ponúka ich prvý operátor
- Koniec od ruskej závislosti. Do Európy začne prúdiť nový plyn z prekvapivej krajiny, vieme kedy
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- AKTUÁLNE: Na Slovensku dnes štartujú tri nové kanály. Ponúka ich prvý operátor
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Netflix tento rok nemal lepšie hodnotený film. Do ponuky uviedol svoj skrytý filmový tromf
- Koniec od ruskej závislosti. Do Európy začne prúdiť nový plyn z prekvapivej krajiny, vieme kedy
-
- K Zemi sa blíži záhadný objekt a NASA prelomila mlčanie. Chystá sa odhaliť celú pravdu
- Záhadný objekt z vesmíru sa blíži k Zemi. Slovenský vedec nám povedal to, čo niektorí nechcú počuť
- Z odporúčania bude tvrdá nevyhnutnosť. Brusel prijal nové pravidlá pre budovy, dotknú sa každého vlastníka
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- Slováci jedia mikroplasty, ani o tom nevedia. Vedci odhalili prekvapivú potravinu, v ktorej ich je extrémne veľa
200 krajín sa po dvoch týždňoch hádok zhodlo na osude fosílnych palív. Európa je sklamaná
Obľúbené sociálne siete čaká obrovská čistka. Radikálny zákon im prikazuje okamžite vymazať tisíce účtov
Slovensko sa pridalo k dôležitej iniciatíve. Ministerstvo investícií podpísalo novú strategickú deklaráciu
Odborník otvorene: Na kryptomenovom trhu vládne panika. Ide o najtemnejšie obdobie tohto roka
Klimatický summit zrejme skončí katastrofou. Skupina mocných štátov sa postavila na zadné
Namiesto paliva budúcnosti sa vraciame v čase. Uhlie a ropa zažívajú nečakaný zvrat
USA radšej mlčia, Brusel ho ešte ani nevidel. Čo sa skrýva za „mierovým plánom“ pre Ukrajinu?
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovensko zasiahne výrazná zmena. Experti odhalili predpoveď pre začiatok roka 2026

85-ročný Chuck Norris prekonáva limity vlastného tela. Prezradil recept na udržanie formy

Kriedová revolúcia expanduje: Česi aj Ukrajinci poslali odkaz na Slovensko

Byt za 15 000 eur a chata za rozprávkovú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

