RECENZIA: Skvelý nápad v mizernom prevedení. Temný ekoterorista je veľkým sklamaním
+ Environmentálny odkaz
+ použité univerzum World of Darkness
+ hudba
- Mizerné technické spracovanie
- Nudné súboje
- Otravné dialógy
- Prílišná linearita
- Ovládanie postavy vo vlčej podobe
- Generické herné prostredia
Keď vývojári z Cyanide Studio poprvýkrát prezentovali svoju novinku zo sveta World of Darkness formou fantastického videa, získali si pozornosť tisícov hráčov po celom svete. Titul totiž okrem licencie populárneho RPG univerza prináša aj zdvihnutý prst vo forme varovania pred globálnymi problémami, ktorým ľudstvo čelí aj v reálnom svete.
Očakávaný titul prináša posolstvo globálnych problémov, ktorým čelí naša planéta a za ktoré tak trochu môže každý z nás. Forma tohto odkazu je vzhľadom na miliardový počet aktívnych prívržencov virtuálnej zábavy zvolená veľmi dobre. Žiaľ, výsledný produkt nedopadol úplne podľa nášho očakávania.
Autori využívajú licenciu papierových RPG pravidiel World of Darkness, dej je tak zasadený do temných kulís krutého sveta plného krvilačných monštier, ktorý je ako stvorený pre akčné zameranie titulu. Prvotne avizované akčné RPG sa nakoniec vo finále mení na čistokrvný akčný titul.
Ekoterorizmus vo svete temnoty
V univerze Sveta Temnoty (World of Darkness) existujú tri hlavné duchovné entity starajúce sa o chod sveta. Prvou z nich je Wyld, surová a nespútaná beštia. Weaver sa je jeho presným opakom a stará sa o poriadok samotnej reality. Posledným mocným je Wyrm, zastávajúci funkciu sudcu a kata zároveň. Práve on stojí za blížiacou sa apokalypsou a to hlavne vďaka schopnosti priamo ovplyvňovať konanie smrteľníkov.
Planéta sa mu však postavila na odpor a z esencie všetkých troch „božstiev“ vytvorila armádu bytostí nazývaných Garou. Títo brutálni bojovníci disponujúci schopnosťou premeny na vlka alebo vlkolaka majú už po celé stáročia jediný cieľ a tým je ochrana planéty pred jej zničením. Moderná doba so sebou totiž prináša hrozby ako nikdy predtým a likvidácia pralesov, nekontrolovaná ťažba ropy a tony plastu pomaly zabíjajú Gaiu, dušu planéty.
Zhostíš sa role Cahala, jedného z rodu Garou, ktorý práve so svojím kmeňom plánuje útok na ropnú rafinériu. Tú vlastní megalomanská spoločnosť Endron, slúžiaca krvilačnému Wyrmovi. Cieľom však nie je rafinériu zničiť, to len by spôsobilo Gaii ďalšiu jazvu na duši. Cahalova žena Ludmila preto vymyslí plán spočívajúci v nahraní falošných dát do databázy Endronu. Tie obsahujú mylné informácie o vyčerpaní ložísk ropy, čo by malo za následok stratu záujmu o danú lokalitu.
Príbeh je striktne lineárny a neobsahuje žiadne odbočky
Ako to už v podobných prípadoch býva, plán úplne nevyšiel a Ludmila je zavraždená jedným z odpadlíkov Garou, priamo pred zrakom samotného Cahala. Ten svoju manželku síce okamžite pomstí, no v neovládateľnom hneve zabíja jedného zo svojich súkmeňovcov a mrzačí svojho priateľa. Po tomto hroznom čine si Cahal uvedomuje, že je hrozbou pre svojich blízkych, hlavne však pre svoju dcéru a preto sa stráca na dlhých päť rokov, až kým ho okolnosti v úvode hry neprinútia vrátiť sa späť…
Šedivá lineárnosť
Jedným z hlavných ťahákov, ktorými sa nás autori snažia presvedčiť o výnimočnosti titulu, je možnosť premeny hlavného hrdinu do troch rozličných podôb. Cahal skutočne touto možnosťou disponuje a okrem ľudského vzhľadu nazývaného Homid dokáže na seba vziať podobu vlka známeho ako Lupus. Treťou, najzaujímavejšou možnosťou premeny, je schopnosť transformácie Cahala na obrovského vlkolaka Crinos.
V podobe človeka Cahal komunikuje s ostatnými postavami, pričom rozhovory prebiehajú podobne, ako tomu bolo bývalo v sérii Mass Effect. Pomocou kruhového menu si vyberáš odpovede a témy, o ktorých sa chceš dozvedieť viac. Výber rozličných možností je tu však len do počtu a na dej to nemá žiadny vplyv. Dialógy pôsobia veľmi strojovým dojmom, čo na celkovej atmosfére určite nepridáva.
Postavy sú navyše veľmi nevýrazné a po čase sme sa pristihli ako odklikávame nezáživné rozhovory, len aby sme sa pohli v príbehu ďalej. Ten je striktne lineárny a vedľajšie úlohy by si tu hľadal zbytočne.
Hrateľnosť kríva na obe nohy, občas na všetky štyri
Využitie ľudskej podoby má svoje obmedzené využitie aj priamo v akcii, respektíve ešte pred jej samotným začiatkom. Titul totiž disponuje možnosťou likvidácie protivníkov zo zálohy. Tento spôsob hrania dopĺňa možnosť premeny na rýchleho vlka, ktorý sa dokáže vtesnať do úzkych vetracích otvorov a následne prekvapiť nič netušiacich nepriateľov.
Nanešťastie je ovládanie postavy vo vlčej podobe veľmi toporné a nepresné. Štvornohý Lupus sa zasekáva o prekážky, čo má za následok časté odhalenie nepriateľmi. V takom prípade už nepomôže ani rýchle tasenie kuše a eliminácia nepriateľa, ktorý ťa odhalil. Okamžite o tebe vedia všetci a neostáva ti nič iné, len sa brániť presile.
Súbojový systém pôsobí vďaka prakticky neexistujúcemu kolíznemu modelu veľmi lacným dojmom
Titul ti neponúkne možnosť bojovať v ľudskej podobe, čo je škoda. Namiesto toho sa automaticky premeníš na Crinosa a tanec smrti sa môže začať. K dispozícii máš dva typy základných úderov: rýchly, no slabší útok alebo naopak silný, pomalý úder, ktorým prelomíš nepriateľskú obranu v podobe štítov. Pred protivníkmi vyzbrojenými zbraňami na diaľku ti pomôže úskok stranou.
Napredovaním v príbehu a ničením protivníkov sa dostaneš aj k ďalším schopnostiam, medzi najzaujímavejšie patrí možnosť okamžitého liečenia, rýchly výpad alebo omráčenie najbližších protivníkov. Bohužiaľ sú súboje veľmi nudné a časom až otravné. Odozva nepriateľov na tvoje útoky je prakticky nulová, čo ešte viac umocňuje prakticky neexistujúci kolízny model.

Pri tituloch podobného razenia, akými sú napríklad God of War alebo Devil May Cry, môžeš zásahy protivníkov doslova cítiť, v novinke však tento pocit úplne absentuje. Jednotlivé údery pôsobia ako keby prechádzali cez nepriateľov a očakávaný pocit z ovládania obrovskej beštie sa tak nedostavil, čo je obrovská škoda. Prípadné kombinácie útokov by si tu hľadal zbytočne.
Miernym ozvláštnením súbojov sú spomínané špeciálne vlastnosti, ktoré si postupne odomykáš za body schopností. Ide o celkom inovatívny prístup k hrateľnosti, body totiž nezískavaš vo forme štandardných skúseností za vyhrané súboje, práve naopak.
Silu ti dodáva samotná Gaia prostredníctvom rastlín a starých artefaktov, ktoré ostávajú bežným smrteľníkom skryté a Cahal ich musí objaviť pomocou špeciálneho pohľadu. Ten sfarbí obrazovku do červena a zároveň so spomínanými predmetmi a rastlín zobrazí aj aktuálnu polohu nepriateľov.
Technická stránka – kameň úrazu
Po prvých minútach strávených s hrou sme nadobudli pocit, že sa na obrazovke odohráva divadlo spred desiatich rokov. Takéto technické spracovanie by sme skôr zaradili do éry titulov vychádzajúcich na PlayStation 3. Titul beží na Unreal engine a v porovnaní s ostatnými titulmi používajúcim túto technológiu pôsobí novinka doslova odpudivo.
Prostredie, rovnako ako aj postavy, je pokrývané rozmazanými textúrami, interakcia s vegetáciou je nulová a charaktery len prechádzajú cez jednotlivé rastliny. Pravdepodobne ide o dôsledok obmedzeného rozpočtu, no takto odfláknutý vizuál sme tu nemali už naozaj dlho. Všetky postavy sa navyše pohybujú veľmi neprirodzene, o technológii motion capture nemôže byť ani reči.
Prostredia sú do istej miery zničiteľné, no pri súbojoch je úplne jedno, či v podobe obrovského Crinosa vrazíš do dreveného stola alebo do kovovej skrine. Spomínali sme neexistujúcu fyziku? Počas súbojov sa síce dá zničiť úplne všetko, no mimo nich sa Cahal zasekne aj o dopravný kužeľ. Navyše, zničené časti nábytku okamžite zmiznú a miestnosť ostane úplne prázdna.
Vizuálna stránka pripomína tituly z čias PlayStation 3
Pozitívnou stránkou technického spracovania je veľmi plynulý a stabilný chod titulu. Novinku sme testovali na PlayStation 4 Pro a PlayStation 5, pričom obidve verzie sú po vizuálnej stránke totožné. PlayStation 5 má samozrejme navrch v podobe kratšieho nahrávania. Za zmienku stojí aj veľmi málo miesta, ktoré si titul ukrojí z pevného disku. 12 GB je v dnešnej dobe hodnota patriaca skôr k veľkosti opravných záplat ako ku kompletnej hre.
Vyzerá to tak, že autori použili väčšinu rozpočtu na veľmi kvalitnú úvodnú animáciu a výborný soundtrack. Ak by sme mali vybrať oblasť, v ktorej titul vyniká, tak je to práve audio stránka. Nenápadné tóny pri prechode jednotlivými lokalitami sú okamžite vystriedané dravým a agresívnym metalom počas súbojov.
Nevyužitá príležitosť
Od Werewolf: The Apocalypse – Earthblood sme čakali naozaj veľa. Vďaka použitej licencii World of Darkness mali autori možnosť vytvoriť unikátne RPG aké sme tu ešte nemali. Namiesto toho sme dostali akčnú zlátaninu s orezanými možnosťami rozvoja postavy a nefunkčným súbojovým systémom. Vďaka mizernému technickému spracovaniu novinka zapadne v prachu priemernosti a environmentálny odkaz, ktorý v sebe nesie sa stratí spolu s ňou.
Titul vychádza 4. februára vo verziách pre PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X/S.
Čítajte viac z kategórie: Hry
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.






Teraz čítajú

Nové RPG ukázalo, ako vyzerá dokonalá AI v hrách. Hráči na postavách testujú najabsurdnejšie možnosti

Call of Duty prežíva najhoršie časy v histórii. Hráči utekajú masovo k Battlefieldu 6

Koniec Ubisoftu ako ho poznáme? Zvláštny krok firmy môže naznačovať vážny problém

Rockstar Games chystá veľký návrat legendy. Kultový western príde v decembri so 4K grafikou

Nová hra strhla 10 miliónov hráčov, a to ešte ani nevyšla. Prvé recenzie však varujú pred bizarnými nedostatkami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenka Alena prerazila v Taliansku s netradičným biznisom: „Najväčšou chybou bolo, že som nezačala podnikať skôr“

Šťava z obľúbeného ovocia „prepisuje“ tisíce génov. Útok na tukové zásoby a zápal sa mení podľa hmotnosti

Najväčšia elektráreň sveta sa vracia. Po jadrovej katastrofe bola odstavená viac ako dekádu

Ukrajina stojí pred historickou dilemou: Zvažuje nákup superstíhačiek s odlišnou „DNA“, ktoré zmenia jej nebo

Lajčák v tichosti získal miesto v dozornej rade Slovnaftu. Expert: Po tomto si ho už žiadna medzinárodná inštitúcia nevezme
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- K Zemi sa blíži záhadný objekt a NASA prelomila mlčanie. Chystá sa odhaliť celú pravdu
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- AKTUÁLNE: Koniec čakania. NASA zverejnila prvé oficiálne snímky kométy 3I/ATLAS (+VIDEO)
- Záhadný objekt z vesmíru sa blíži k Zemi. Slovenský vedec nám povedal to, čo niektorí nechcú počuť
- NASA sa dnes prvýkrát vyjadrí ku kométe 3I/ATLAS a svet napäto pozerá. Čo môžeme očakávať?
-
- K Zemi sa blíži záhadný objekt a NASA prelomila mlčanie. Chystá sa odhaliť celú pravdu
- Blíži sa koniec Slovenska ako ho poznáme: Začala technologická migrácia, ktorá zmení náš štát
- Spoliehali sa na Rusov, teraz im hrozí nedostatok plynu. Európsky štát čelí „najprísnejším sankciám v histórii“
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- AKTUÁLNE: Koniec čakania. NASA zverejnila prvé oficiálne snímky kométy 3I/ATLAS (+VIDEO)
-
- Z odporúčania bude tvrdá nevyhnutnosť. Brusel prijal nové pravidlá pre budovy, dotknú sa každého vlastníka
- K Zemi sa blíži záhadný objekt a NASA prelomila mlčanie. Chystá sa odhaliť celú pravdu
- Blíži sa koniec Slovenska ako ho poznáme: Začala technologická migrácia, ktorá zmení náš štát
- Veľký zvrat vo vojne: Ukrajina dostane zákernú zbraň, ktorá zničí Rusov v okruhu 2 000 m²
- Spoliehali sa na Rusov, teraz im hrozí nedostatok plynu. Európsky štát čelí „najprísnejším sankciám v histórii“
Experti ostali totálne zarazení. Umelá inteligencia má temnú stránku, o ktorej sa nehovorí
Zažehnali krízu v automobilkách? Čína sa v Európe dočkala ústupku, ktorý nikto nečakal
EÚ cúva pred vlastným návrhom. Najprísnejší zákon o AI sa odkladá, dôvod prekvapil aj odborníkov
Slovenským a českým vedcom sa podaril mimoriadne vzácny objav. Môže prepísať učebnice biológie
Covid nepovedal posledné slovo. Nemecko ide riešiť problém, o ktorom sa nehovorí
Rusko škrípe zubami. USA posilňuje vojenské vybavenie Ukrajiny, zlepší jej schopnosť čeliť útokom
Žiadna výnimka ani pre Slovensko. Europarlament chce sprísniť zákaz dovozu ruskej energie, toto je dôvod
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenka Alena prerazila v Taliansku s netradičným biznisom: „Najväčšou chybou bolo, že som nezačala podnikať skôr“

Šťava z obľúbeného ovocia „prepisuje“ tisíce génov. Útok na tukové zásoby a zápal sa mení podľa hmotnosti

Najväčšia elektráreň sveta sa vracia. Po jadrovej katastrofe bola odstavená viac ako dekádu

Ukrajina stojí pred historickou dilemou: Zvažuje nákup superstíhačiek s odlišnou „DNA“, ktoré zmenia jej nebo







