Porsche elektromobilom neverí. Bude naďalej vyrábať spaľováky, spolieha sa na palivo budúcnosti
Porsche čelí nečakanej zmene kurzu. Po rokoch propagácie elektrifikácie a po úspešnom štarte modelu Taycan sa zdá, že verejná podpora elektromobilov ustupuje. Automobilka, známa svojou schopnosťou prispôsobiť sa potrebám zákazníkov, reaguje na pokles záujmu o EV a opäť investuje do spaľovacích motorov, píše Autoblog.
Elektrifikácia narazila na problém
Keď bol model Taycan predstavený, považovali ho za revolúciu vo svete elektromobilov. Avšak situácia sa od jeho debutu zmenila. Predaj Taycanu v roku 2024 klesol o alarmujúcich 50 % oproti predchádzajúcemu roku. Do septembra sa predalo len približne 14 000 kusov, čo je v ostrom kontraste s pôvodnými ambicióznymi plánmi Porsche.
Zároveň tradičné spaľovacie modely ako 718 Cayman a 718 Boxster zaznamenali rast predaja o 10 % oproti minulému roku, a to aj napriek tomu, že už boli stiahnuté z viacerých európskych trhov pre obavy z kybernetickej bezpečnosti. Tieto modely majú byť naposledy vyrobené so spaľovacím motorom do roku 2025, pred plánovaným prechodom na plne elektrické verzie.
Porsche mení stratégiu
V rámci konferenčného hovoru o predaji za 3. štvrťrok Porsche priznalo, že plány na 80 % elektrifikovaný vozový park do roku 2030 sú nerealistické. Vývojové oddelenie preto prehodnocuje svoje priority a rozširuje vývoj spaľovacích motorov pre hybridné a elektrifikované modely.
Michael Steiner, šéf výskumu a vývoja v Porsche, potvrdil, že niektoré modely zostanú vybavené spaľovacími motormi aj v nasledujúcich rokoch. „Nový model Cayenne bude plne elektrický, ale zároveň budeme paralelne vyrábať aj verziu so spaľovacím motorom. To isté platí pre Panameru,“ uviedol v rozhovore pre Autocar. Kultový model 911 si svoje spaľovacie motory zachová aj do budúcnosti.
Budúcnosť e-palív
Jedným z kľúčových faktorov, prečo Porsche nestavilo všetky karty na elektrifikáciu, je potenciál syntetických e-palív. Steiner verí, že e-palivá môžu byť praktickým riešením, najmä vzhľadom na miliardy áut so spaľovacími motormi, ktoré už jazdia po cestách.
„Postupne by sme mohli nahrádzať fosílne palivá e-palivami tým, že ich budeme miešať do existujúcich zmesí,“ dodal Steiner. Karl Dums, vedúci projektu e-palív v Porsche, k tomu ešte v roku 2023 povedal: „Vidíme dopyt a výhody e-palív. Kľúčom je však ich priemyselné využitie.“
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP