Porsche vidí v chorvátskej automobilke zameranej na výrobu superšportových elektromobilov obrovský potenciál a na dôkaz toho do nej vkladá ďalšie desiatky miliónov eur. Firma zo Štuttgartu zvýšila v Rimacu svoj podiel a pri tretej investícii do spoločnosti ho navýšila takmer na štvrtinu. Po novom tak vlastní už 24 % spoločnosti, informoval TechCrunch.

Nemecké Porsche o pár týždňov oslávi okrúhle 90. narodeniny od svojho založenia a krátko predtým zvyšuje svoje investície do oblasti, v ktorej sa samo angažuje už nejaký ten rok. Prvýkrát táto automobilka investovala do Rimacu ešte v roku 2018, kedy získala 10 % podiel, a znova hneď na ďalší rok, kedy už vlastnila 15 % podiel.

Do Rimacu investovala aj KIA a Hyundai

Po 2 rokoch opäť zvyšuje investíciu a za ďalších 70 miliónov eur si kúpila 9 % podiel. Dovedna Porsche vlastní 24 % Rimacu. Táto ďalšia investícia v priebehu pár rokov reprezentuje posilnenie strategického partnerstva medzi dlhoročnou legendou vo svete automobilizmu a relatívne mladým nováčikom, ktorý vznikol len pred 12 rokmi.

Okrem Porsche doteraz do Rimacu investoval napríklad aj Hyundai a KIA, ktorí doň spolu vložili 80 miliónov eur. Napriek mladému veku sa však dokázal Rimac so svojimi elektrickými superšportmi predrať na výslnie. Len prednedávnom pritom automobilka taktiež ohlásila expanziu na ázijské trhy, kde bude svoje elektromobily ponúkať prostredníctvom partnerskej skupiny Kingsway Group.

Chorvátska automobilka má na konte viacero elektrických skvostov

Že je elektrický superšport z dielne Mata Rimaca skutočným unikátom, dokáže tento rok aj finálna verzia pripravovaného modelu Rimac C_Two, ktorý s ohromným výkonom zvládne vystreliť z pokoja na 100 km/h už za 1,85 sekundy. Celkový výkon tohto elektromobilu činí neuveriteľných 1914 koní a jeho maximálna sa zastavuje na hranici 412 km/h.

NEPREHLIADNI
„Elon Musk z Európy“: V Chorvátsku vyrába Mate Rimac najrýchlejšie elektromobily sveta, jeho firma je fenoménom

Okrem tohto kúsku má Rimac na svojom konte už niekoľko jedinečných áut, medzi nimi aj Concept One, ktorý sa pred 4 rokmi preslávil v negatívnom zmysle v The Grand Tour pri nehode s Richardom Hammondom. Ide o elektromobil, ktorého vývoj započal ešte v začiatkoch spoločnosti a neskôr sa dostal aj do sériovej výroby.

Po ňom Rimac predstavil ďalšiu verziu Concept Two, Concept S, Volar-e, Ampster a taktiež sa angažoval aj v segmente elektrických horských bicyklov, kde priniesol dva modely Greyp G12 a Greyp G12S.

Chorvátska spoločnosť tak má skutočne pestrý záber pôsobenia a dodnes zamestnáva už 1000 ľudí. Okrem elektromobilov sa však sústredí aj na vývoj batériových systémov, výkonný elektrický pohon a taktiež digitálne rozhranie medzi strojmi a človekom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom