Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
Čínski výrobcovia elektromobilov nezaháľajú a v snahe eliminovať obavy zákazníkov z nedostatočného dojazdu výrazne zrýchľujú vývoj technológií. Zatiaľ čo väčšina nových elektromobilov v krajine už ponúka možnosť rýchleho nabíjania, pozornosť sa čoraz viac sústreďuje aj na výmenné stanice batérií, ktoré sa ukazujú ako praktická a časovo efektívna alternatíva, informuje Interesting Engineering.
Technológia budúcnosti v súčasnosti
Zatiaľ čo rýchle nabitie batérie na dojazd približne 320 kilometrov zaberie zhruba päť minút, výmena celej batérie trvá v priemere len okolo 100 sekúnd. V praxi to znamená, že vodiči elektromobilov môžu vymeniť vybitú batériu za plne nabitú rýchlejšie, než by si stihli kúpiť kávu na čerpacej stanici.
Lídrom v oblasti výmenných staníc je čínska automobilka Nio, ktorá aktuálne prevádzkuje viac ako 3 000 týchto staníc po celom čínskom vnútrozemí. Ich najnovší úspech spočíva v tom, že pokryli všetky okresy v juhočínskej provincii Guangdong, kde momentálne funguje už 428 staníc v rámci programu Power Up Counties. Ten má za cieľ zlepšiť infraštruktúru pre elektromobily aj mimo veľkých miest.
Do hry sa zapojil aj gigant v oblasti batérií CATL, ktorý len tento rok plánuje vybudovať 1 000 nových staníc. V spolupráci so štátnou ropnou spoločnosťou Sinopec pripravujú rozšírenie siete na 500 staníc v najbližšom období a dlhodobý cieľ je dosiahnuť až 10 000 prevádzok. Sinopec pritom disponuje obrovským zázemím – prevádzkuje už 30 000 integrovaných energetických staníc, 28 000 predajní Easy Joy a viac ako 10 000 ultra-rýchlych nabíjacích staníc, ktoré každý deň obslúžia okolo 200 miliónov zákazníkov.

Výhoda aj pre zákazníkov
Ekonomický aspekt výmeny batérií hrá v prospech zákazníkov. Podľa dostupných údajov môže vodič elektromobilu ušetriť až 40 percent z celkovej ceny auta, čo v prepočte predstavuje 40 000 až 50 000 jüanov, teda zhruba 6 300 eur, ak si batériu len prenajíma namiesto kúpy. Táto schéma však predpokladá širokú spoluprácu medzi výrobcami a dohodu na jednotnom štandarde batérií, čo zatiaľ nie je samozrejmosťou.
Odborníci sa zhodujú, že výmenné stanice nie sú len módnym výstrelkom, ale životaschopným doplnkom k rýchlonabíjaniu. Dokonca sa objavujú názory, že by mohli byť ešte šetrnejšie k životnosti batérií než opakované rýchle nabíjanie, ktoré môže urýchliť ich degradáciu.
Zakladateľ šanghajskej analytickej platformy CnEVPost Phate Zhang tvrdí, že koexistencia oboch technológií bude v budúcnosti kľúčová, pretože „to nemusí byť hra s nulovým súčtom“. Práve kombinácia výmenných staníc a rýchleho nabíjania totiž podľa neho presviedča čoraz viac vodičov, aby presedlali z benzínu na elektrinu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť

Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho

O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe

Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli

Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok

Európska komisia stráca trpezlivosť: Slovensko, Poľsko a Maďarsko môžu čeliť žalobe

Finančné príspevky pre zdravotníkov dostali zelenú. Mesačne si prilepšia o stovky eur

Putin mení tón po 3 rokoch vojny na Ukrajine. Z triumfálnej invázie je mierová misia

„Neobjednali sme si 280 kíl čokolády.“ Blanárov rezort reaguje na kritiku Holečkovej
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
- 
					- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
 
- 
					- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
 
- 
				- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
 
Slováci dávajú bohom spaľovákom. Elektrické autá u nás raketovo rastú, no máme veľký problém
Spojenec Ruska sa pustil do USA a varuje pred novou hrozbou. Ste pokrytci, odkazuje
Európsky Detroit má problém. Slovenský automobilový priemysel sa dostal do slepej uličky
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok

Európska komisia stráca trpezlivosť: Slovensko, Poľsko a Maďarsko môžu čeliť žalobe

Finančné príspevky pre zdravotníkov dostali zelenú. Mesačne si prilepšia o stovky eur

Putin mení tón po 3 rokoch vojny na Ukrajine. Z triumfálnej invázie je mierová misia

 
				
			 
				 
				 
                 
				 
				 
				

 
		