Peugeot pred pár hodinami oficiálne predstavil elektrickú verziu modelu 308. Peugeot e-308 príde na trh už budúci rok a okrem klasického sedanu sa môžeme tešiť aj na elektrické kombi, ktoré bude jedným z prvých elektromobilov v tejto kategórii áut.
Peugeot e-308 a e-308 SW sa dizajnovo nebude nijak extra líšiť od aktuálneho modelu so spaľovacím, respektíve plug-in hybridným motorom. Oproti doterajším elektromobilom Peugeot však elektrické „308-mičky“ ponúknu väčší akumulátor a dojazd na jedno nabitie by sa mal dostať cez 400 km podľa cyklu WLTP.
Spotreba, ktorú môže závidieť aj Tesla
Akumulátor narástol z donedávna používaných 45 kWh na 51 kWh využiteľnej energie. Aj vďaka fantastickej spotrebe, ktorá je podľa papierových výpočtov na úrovni 12,7 kWh/100 km, zvládne prejsť Peugeot e-308 a e-308 SW na jedno nabitie viac ako 400 km podľa WLTP. V prípade menšieho sedanu to bude oproti kombíku zrejme o niečo viac. Uvidíme, či sa ale takúto spotrebu podarí dosiahnuť autu aj v skutočnosti.
V prípade batérie ide o úplne novú generáciu, ktorá sa skladá z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1. Nová chémia batérie by mohla priniesť aj podstatne lepšiu nabíjaciu krivku, ktorá bola jednou z najväčších slabín elektromobilov Peugeot e-208 a e-2008.
Vylepšenia sa dočkal aj elektromotor, jeho výkon narástol zo 100 kW na 115 kW, čo predstavuje 156 koní. Krútiaci moment dosahuje 260 Nm, no údaje o zrýchlení zatiaľ automobilka neprezradila.
400 V sústava a relatívne pomalé nabíjanie
Škoda, že Peugeot nepristúpil aj k vylepšeniu nabíjania. Aj naďalej tu teda máme iba 100 kW nabíjanie, ktorému sekunduje 11 kW palubná AC nabíjačka. Nabíjacia krivka sa vďaka novej batérií môže zlepšiť, no podľa tlačovej správy bude aj tak trvať dobitie z 20 % na 80 % zhruba 25 minút.
Po technologickej stránke v interiéri môžeme očakávať to isté, čo prináša klasický Peugeot 308. Taktiež nebudú chýbať Full LED svetlomety s technológiou maticových segmentov. K štyrom vo funkcii stretávacích svetiel sa tak v diaľkovom režime pridá 20 segmentov s funkciou vyrezávania okoloidúcich vozidiel a plynulou zmenou sveteľného lúča. Funkciu je možné využívať pri rýchlosti nad 50 km/h.
LED svetlá nájdeme už aj vzadu, namiesto klasických halogénových žiaroviek. V interiéri dominuje tradičný i-Cockpit, ktorý posúva digitálnu prístrojovku vyššie nad volant. Tá môže byť vo verzii GT aj s 3D efektom, ktorý je ale v nastaveniach vozidla vypínateľný.
Technologické duše poteší aj prítomnosť USB-C konektorov, plocha pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu či bezdrôtové zrkadlenie cez Android Auto a Apple CarPlay. V stredovej doske môže byť minimalistický volič prevodovky alebo jazdných režimov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ: Posledná otázka zlomí nervy 90 % Slovákov. Ak nezvládneš túto gramatickú výzvu, vráť sa do školskej lavice
Ľudstvo „prepísalo“ kalendár: Zem bude mať 2 nové ročné obdobia. Tradičné zanikajú, varujú vedci
HIV sa šíri medzi ruskými vojakmi alarmujúcim tempom. Armádni lekári sa snažia štatistiky utajiť
Živnostníkom zostáva už len pár dní, inak im hrozia sankcie. Nezabudnite na túto povinnosť
Veľký zásah polície v STVR: Našli omamné látky aj hotovosť v desiatkach tisíc eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP