Peugeot pred pár hodinami oficiálne predstavil elektrickú verziu modelu 308. Peugeot e-308 príde na trh už budúci rok a okrem klasického sedanu sa môžeme tešiť aj na elektrické kombi, ktoré bude jedným z prvých elektromobilov v tejto kategórii áut.
Peugeot e-308 a e-308 SW sa dizajnovo nebude nijak extra líšiť od aktuálneho modelu so spaľovacím, respektíve plug-in hybridným motorom. Oproti doterajším elektromobilom Peugeot však elektrické „308-mičky“ ponúknu väčší akumulátor a dojazd na jedno nabitie by sa mal dostať cez 400 km podľa cyklu WLTP.
Spotreba, ktorú môže závidieť aj Tesla
Akumulátor narástol z donedávna používaných 45 kWh na 51 kWh využiteľnej energie. Aj vďaka fantastickej spotrebe, ktorá je podľa papierových výpočtov na úrovni 12,7 kWh/100 km, zvládne prejsť Peugeot e-308 a e-308 SW na jedno nabitie viac ako 400 km podľa WLTP. V prípade menšieho sedanu to bude oproti kombíku zrejme o niečo viac. Uvidíme, či sa ale takúto spotrebu podarí dosiahnuť autu aj v skutočnosti.

V prípade batérie ide o úplne novú generáciu, ktorá sa skladá z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1. Nová chémia batérie by mohla priniesť aj podstatne lepšiu nabíjaciu krivku, ktorá bola jednou z najväčších slabín elektromobilov Peugeot e-208 a e-2008.
Vylepšenia sa dočkal aj elektromotor, jeho výkon narástol zo 100 kW na 115 kW, čo predstavuje 156 koní. Krútiaci moment dosahuje 260 Nm, no údaje o zrýchlení zatiaľ automobilka neprezradila.
400 V sústava a relatívne pomalé nabíjanie
Škoda, že Peugeot nepristúpil aj k vylepšeniu nabíjania. Aj naďalej tu teda máme iba 100 kW nabíjanie, ktorému sekunduje 11 kW palubná AC nabíjačka. Nabíjacia krivka sa vďaka novej batérií môže zlepšiť, no podľa tlačovej správy bude aj tak trvať dobitie z 20 % na 80 % zhruba 25 minút.

Po technologickej stránke v interiéri môžeme očakávať to isté, čo prináša klasický Peugeot 308. Taktiež nebudú chýbať Full LED svetlomety s technológiou maticových segmentov. K štyrom vo funkcii stretávacích svetiel sa tak v diaľkovom režime pridá 20 segmentov s funkciou vyrezávania okoloidúcich vozidiel a plynulou zmenou sveteľného lúča. Funkciu je možné využívať pri rýchlosti nad 50 km/h.
LED svetlá nájdeme už aj vzadu, namiesto klasických halogénových žiaroviek. V interiéri dominuje tradičný i-Cockpit, ktorý posúva digitálnu prístrojovku vyššie nad volant. Tá môže byť vo verzii GT aj s 3D efektom, ktorý je ale v nastaveniach vozidla vypínateľný.

Technologické duše poteší aj prítomnosť USB-C konektorov, plocha pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu či bezdrôtové zrkadlenie cez Android Auto a Apple CarPlay. V stredovej doske môže byť minimalistický volič prevodovky alebo jazdných režimov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny

VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

83-ročný milionár zo Slovenska: Toľko problémov ako v našej krajine nenájdeš nikde, v tom je podnikateľská šanca
PREMIUMMladí Slováci bojujú s tichou pandémiou. „Oddych vnímajú ako slabosť alebo luxus,“ varuje expertka

Dvadsať rokov si nevzal ani deň voľna, dnes je z neho milionár. Podarilo sa mu to vďaka týmto dvom radám

Aj 80 eur mesačne ti môže priniesť až 53 000 eur: Slováci ignorujú „ôsmy div sveta“

Reťazec TEDi sťahuje z predaja nebezpečný výrobok. Obsahuje formaldehyd, ktorý zvyšuje riziko rakoviny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
-
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
-
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
Takú astronomickú hodnotu dosiahli len tri firmy. Technologický gigant prekonal historický míľnik
Obľúbený operátor spúšťa štedrý vianočný kalendár, pre Slovákov si pripravil veľa prekvapení (PREHĽAD)
Konečne rozumný krok od Google. Chystá sa obnoviť odstavenú jadrovú elektráreň, toto je dôvod
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

83-ročný milionár zo Slovenska: Toľko problémov ako v našej krajine nenájdeš nikde, v tom je podnikateľská šanca
PREMIUMMladí Slováci bojujú s tichou pandémiou. „Oddych vnímajú ako slabosť alebo luxus,“ varuje expertka

Dvadsať rokov si nevzal ani deň voľna, dnes je z neho milionár. Podarilo sa mu to vďaka týmto dvom radám

Aj 80 eur mesačne ti môže priniesť až 53 000 eur: Slováci ignorujú „ôsmy div sveta“

