Peugeot pred pár hodinami oficiálne predstavil elektrickú verziu modelu 308. Peugeot e-308 príde na trh už budúci rok a okrem klasického sedanu sa môžeme tešiť aj na elektrické kombi, ktoré bude jedným z prvých elektromobilov v tejto kategórii áut.
Peugeot e-308 a e-308 SW sa dizajnovo nebude nijak extra líšiť od aktuálneho modelu so spaľovacím, respektíve plug-in hybridným motorom. Oproti doterajším elektromobilom Peugeot však elektrické „308-mičky“ ponúknu väčší akumulátor a dojazd na jedno nabitie by sa mal dostať cez 400 km podľa cyklu WLTP.
Spotreba, ktorú môže závidieť aj Tesla
Akumulátor narástol z donedávna používaných 45 kWh na 51 kWh využiteľnej energie. Aj vďaka fantastickej spotrebe, ktorá je podľa papierových výpočtov na úrovni 12,7 kWh/100 km, zvládne prejsť Peugeot e-308 a e-308 SW na jedno nabitie viac ako 400 km podľa WLTP. V prípade menšieho sedanu to bude oproti kombíku zrejme o niečo viac. Uvidíme, či sa ale takúto spotrebu podarí dosiahnuť autu aj v skutočnosti.
V prípade batérie ide o úplne novú generáciu, ktorá sa skladá z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1. Nová chémia batérie by mohla priniesť aj podstatne lepšiu nabíjaciu krivku, ktorá bola jednou z najväčších slabín elektromobilov Peugeot e-208 a e-2008.
Vylepšenia sa dočkal aj elektromotor, jeho výkon narástol zo 100 kW na 115 kW, čo predstavuje 156 koní. Krútiaci moment dosahuje 260 Nm, no údaje o zrýchlení zatiaľ automobilka neprezradila.
400 V sústava a relatívne pomalé nabíjanie
Škoda, že Peugeot nepristúpil aj k vylepšeniu nabíjania. Aj naďalej tu teda máme iba 100 kW nabíjanie, ktorému sekunduje 11 kW palubná AC nabíjačka. Nabíjacia krivka sa vďaka novej batérií môže zlepšiť, no podľa tlačovej správy bude aj tak trvať dobitie z 20 % na 80 % zhruba 25 minút.
Po technologickej stránke v interiéri môžeme očakávať to isté, čo prináša klasický Peugeot 308. Taktiež nebudú chýbať Full LED svetlomety s technológiou maticových segmentov. K štyrom vo funkcii stretávacích svetiel sa tak v diaľkovom režime pridá 20 segmentov s funkciou vyrezávania okoloidúcich vozidiel a plynulou zmenou sveteľného lúča. Funkciu je možné využívať pri rýchlosti nad 50 km/h.
LED svetlá nájdeme už aj vzadu, namiesto klasických halogénových žiaroviek. V interiéri dominuje tradičný i-Cockpit, ktorý posúva digitálnu prístrojovku vyššie nad volant. Tá môže byť vo verzii GT aj s 3D efektom, ktorý je ale v nastaveniach vozidla vypínateľný.
Technologické duše poteší aj prítomnosť USB-C konektorov, plocha pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu či bezdrôtové zrkadlenie cez Android Auto a Apple CarPlay. V stredovej doske môže byť minimalistický volič prevodovky alebo jazdných režimov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP