Peugeot e-3008 je auto, ktoré si ma získalo už na prvý pohľad – a nielen dizajnom. Nová generácia populárneho SUV prichádza na elektrickej platforme STLA Medium a ukazuje, že Peugeot vie byť v elektromobilite nielen moderný, ale aj originálny. Po týždni za volantom tejto novinky radím e-3008 medzi mojich favoritov do kategórie elektromobilov strednej triedy, aj keď niektoré technické nedostatky ešte musí voči konkurencii dohnať.

V recenzii sa dozvieš:

  • Čo ponúka nový Peugeot e-3008 po technickej stránke
  • Aké sú spotreby v rôznych podmienkach
  • Ako svietia Matrix LED svetlomety
  • Čo si myslím o infotainmente
  • Koľko stála naložená testovaná verzia

Ak hľadáš SUV, ktoré sa na parkovisku nestratí v dave, e-3008 je presne pre teba. Predná maska s typickými „levími zubami“, úzke Matrix LED svetlá a ostré línie karosérie pôsobia moderne a sebavedomo.

Testovaná verzia GT v bielej farbe s 20-palcovými diskami vyzerá naživo ešte lepšie než na fotkách. Zadná časť je čistá s výraznými svetlami, ktoré majú peknú 3D grafiku.

Zaujímavý detail je obrovská chlopňa nabíjacieho portu, ale k celkovému štýlu auta to pasuje. Celkovo dizajn hodnotím ako jedno z najväčších lákadiel Peugeotu e-3008.

Ak ťa Peugeot e-3008 očarí zvonku, interiér ťa pravdepodobne úplne dostane. Väčšina palubnej dosky je potiahnutá tkanou textíliou, čo znie možno zvláštne, ale v skutočnosti to vyzerá parádne a pôsobí veľmi útulne.

Kombinácia s kovovým dekorom a premysleným ambientným podsvietením, kde LED pás svieti na kovovú plochu a odráža svetlo do priestoru, vytvára atmosféru, ktorú by som čakal skôr v prémiovom segmente. Práve tu som sa cítil veľmi príjemne – nič ma nerušilo a užíval som si pohodovú jazdu v príjemnom, modernom prostredí.

Sedadlá AGR sú nielen pohodlné, ale aj masážne s možnosťou prifúknutia bočníc či predĺženia sedáku. Veľmi milo ma prekvapila ventilácia sedadiel – v tejto triede to nie je samozrejmosť. Vpredu je priestoru dosť, no stredová konzola je vykrojená tak, že pravé koleno si nemáš veľmi kam dať. Po dlhšej jazde to vie byť trošku nepríjemné, hlavne ak si vyšší.

Vzadu je miesta o niečo menej, najmä na nohy a nad hlavou, čo je daň za tvarované sedadlá a klesajúcu líniu strechy, aj tu sú však sedadlá vyhrievané. Batožinový priestor s objemom 588 litrov je na triedu veľmi slušný – široký a hlboký s dvojitým dnom.

Dominantou palubnej dosky je 21-palcový, mierne natočený „levitujúci“ displej. Grafika je moderná a musím povedať, že rozlíšenie je veľmi jemné. Infotainment je svižný, no menu je podľa mňa zbytočne komplikované. Napríklad vyhrievanie sedadiel musíš nastavovať cez klimatizáciu, potom kliknúť na sekciu sedadiel a následne ešte „swipovať“ medzi vyhrievaním a ventilovaním. Na taký bežný úkon je to priveľa klikov. Masáž sedadiel je dokonca schovaná až v aplikáciách, čo sa mi zdá úplne nelogické.

Jediné, čo mi na infotainmente naozaj prekážalo, bola rýchlosť pripojenia Apple CarPlay. Po naštartovaní auta mi trvalo viac než minútu, kým sa s ním smartfón spojil, zatiaľ čo v modeloch VW alebo Škoda je to otázka niekoľkých sekúnd. Navigácia ukazuje, s koľkými percentami batérie prídeš do cieľa, čo je praktické, no odhad nie je vždy úplne presný. To isté platí aj pri odhadovanom dojazde na prístrojovej doske, s čím mali problém už prvé elektromobily z dielne Stellantis. Na druhej strane, grafika infotainmentu je veľmi pekná a reakcie systému sú svižné, takže používanie je celkovo príjemné, len treba rátať s trochu zložitejšou logikou menu.

Matrixové LED svetlá fungujú výborne a chvíľu som mal pocit, že auto svetlá ani nevypína. Tak dobre tieňovalo protiidúce vozidlá, že som si ani nevšimol, kedy je lúč vypnutý.

Peugeot e-3008 je auto, ktoré si ma získalo už na prvý pohľad.

Peugeot e-3008 je typický Francúz – mimoriadne komfortný, no zároveň cítiš, čo sa deje medzi kolesami a vozovkou. Je naladený tak, aby auto dobre držalo v zákrutách a nemalo výrazné náklony, čo pri vyššej stavbe karosérie oceňujem. V zákrutách sa prejaví fyzika a predný náhon. Keď to preženieš s rýchlosťou, dostaví sa nedotáčavosť, no ako som už povedal, toto auto si nekupuješ, aby si s ním jazdil Pezinskú babu na čas.

Peugeot e-3008 je auto, ktoré si ma získalo už na prvý pohľad.

Veľkým plusom je silná rekuperácia, ktorú ovládaš páčkami pod volantom v troch stupňoch. V meste a na okreskách to oceníš, najmä ak si zvyknutý na „one pedal drive“ z iných elektromobilov.

Fotogaléria elektromobilu Peugeot e3008

Výkon a zrýchlenie nie sú nijak oslňujúce, ale na bežné jazdenie úplne stačia. O to viac som si užíval pohodovú jazdu, kde som sa v interiéri cítil veľmi príjemne a nič ma nenútilo naháňať sa. Práve táto pohodová jazda a celkový komfort boli pre mňa najväčším benefitom e-3008.

Peugeot e-3008 je auto, ktoré si ma získalo už na prvý pohľad.

Spotreba v meste sa pohybovala okolo 20 kWh/100 km, na diaľnici pri 120 km/h to bolo 21,7 kWh/100 km a pri 140 km/h už 26 kWh/100 km. Pri batérii s využiteľnou kapacitou 73 kWh to znamená reálny dojazd okolo 300–350 km podľa štýlu jazdy a profilu trasy. Ak jazdíš prevažne v meste a nabíjaš doma, dojazd ťa vôbec nebude obmedzovať.

Peugeot e-3008 je auto, ktoré si ma získalo už na prvý pohľad.

Nabíjanie je v lete bezproblémové – auto sa dokáže nabíjať výkonom až 160 kW, takže na rýchlonabíjačke ťa čakanie nezdrží dlhšie, než je v tejto triede bežné. Pozitívne ma prekvapil aj nábeh nabíjania, keď som auto nabíjal na 100 kW nabíjačke bez predošlej jazdy, pri cca 30 % sa okamžite začalo nabíjať plným výkonom a pri 75 % SoC si ešte stále držalo cca 70-80 kW.

Zhodnotenie

Ak hľadáš elektrické SUV, ktoré vyniká dizajnom, komfortom a kvalitným interiérom, Peugeot e-3008 je výborná voľba. Je to auto, ktoré ťa nebude nútiť naháňať sa, ale skôr si užiješ pohodovú jazdu, príjemné prostredie a moderné technológie. Za cenu tesne pod 50 000 € dostaneš prémiovo pôsobiace SUV s francúzskym šarmom, ktoré má síce pár drobných nedostatkov, ale tie ti v bežnom živote pravdepodobne nebudú prekážať.

Testovaná verzia GT s 73 kWh batériou, panoramatickou strechou, lepšími sedadlami a ďalšími balíkmi stála tesne pod 50 000 €. Základná cena spaľovacej verzie 3008 začína okolo 32 000 €, takže rozdiel je výrazný, no v segmente elektrických SUV je cenovka e-3008 v porovnaní s konkurenciou (VW ID.4, Škoda Enyaq, Hyundai Ioniq 5) stále konkurencieschopná. Za tieto peniaze dostaneš auto s bohatou výbavou, kvalitnými materiálmi a komfortom, ktorý v tejto triede vyniká.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP