Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nemecká automobilka Volkswagen predstaví na Ženevskom autosalóne ôsmu generáciu Golfu GTD. Zaujme najmä najvýkonnejším a vďaka systému úpravy výfukových plynov s dvojitým dávkovaním zároveň najčistejším dieselovým motorom, ktorý sa kedy montoval do Golfu, informuje Green Car Congress.

Aj keď je odznak „GTD“ oveľa menej známy a obľúbený ako kultový symbol „GTI“, Golf poháňaný naftou sa vyrába už takmer rovnako dlho ako jeho náprotivok s benzínom. Kým pôvodný GTI prišiel na trh v roku 1975, naftová verzia ho nasledovala už o sedem rokov neskôr, v roku 1982.

Prečítaj si tiež
Volkswagen približuje: Prečo dokáže koncern v dnešnej stále používať motor 2.0 TDI?

Nariadenia Európskej únie vyžadujú stále prísnejšie spĺňanie emisných noriem. Volkswagen plní tieto nariadenia v súvislosti s najnovšími technológiami implementovanými v motore 2.0 TDI (EA 288 EVO), ktorý je výrazne menej škodlivý pre životné prostredie oproti jeho predchodcom.

Napomáha tomu vstrekovanie močoviny AdBlue do procesu spaľovania splodín, známe skôr z nákladných áut a autobusov. Podarilo sa to docieliť dvojitým dávkovaním močoviny, vďaka čomu sa môžu emisie znižovať aj počas štartoch a studených jazdách, čo bolo v predchádzajúcej generácii problémom a práve v týchto prípadoch je produkcia emisií najvyššia. Systém sa nachádza v motoroch s označením EA 288 EVO, ktoré nájdeme v novom Golfe, Octavii či v nedávno predstavenom Leone.

Ako píše Motor 1, optimalizovaný bol aj výkon motora a všetky tieto opatrenia viedli k zníženiu emisií oxidov dusíka až o 80 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou štvorvalcového naftového motora pri zachovanom krútiacom momente a zníženej spotrebe paliva.

Volkswagen zatiaľ neprezradil, aký výkon prinesie v novom Golfe GTD. Unikla však informácia, ktorá odhalila výkon 147 kW, čo je takmer 200 koní. Ak bude toto číslo pravdivé, novinka predstavuje zvýšenie výkonu o viac ako 15 koní oproti starému modelu. Doposiaľ nie je známe ani to, či v novom modeli bude k dispozícii výber medzi manuálnou a automatickou prevodovkou.

Odpovede na tieto otázky budú známe začiatkom marca, kedy Golf GTI oslávi svoju premiéru v Ženeve. Neskôr v roku 2020 dorazí verzia GTI TCR, ktorú bude nasledovať aj najostrejšia verzia „R“ s pohonom štyroch kolies.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú