Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Najväčší slovenský operátor zverejnil výsledky za 3. kvartál tohto roka, v ktorých informoval o aktuálnom stave s počtom zákazníkov pri jednotlivých mobilných a fixných službách, ako aj o hospodárskych výsledkoch za posledné obdobie. V prípade fixných služieb si Orange značne polepšil, do červených čísel sa prepadol pri mobilných službách a v porovnaní s minulým rokom aj v prípade výnosov.

Spoločnosť Orange pocítila dopad koronakrízy najmä vo finančných výsledkoch, ktoré boli v porovnaní s minulým rokom nižšie o niekoľko miliónov eur. Operátorovi sa však podarilo získať množstvo klientov využívajúcich fixné a konvergentné služby. Zaznamenal ale odliv zákazníkov s mobilnými službami.

O nižšie zisky sa pričinila koronakríza

Výnosy Orangeu medziročne poklesli k 30. septembru o celé 3 %, pričom v prípade poskytovania služieb bola strata na úrovni -2,5% a pri výnosoch zo zariadení -5,1 %. V porovnaní s 3. kvartálom minulého roka boli zelené čísla len pri výnosoch zo zariadení, ktoré stúpli o 3,3 %. Pri výnosoch zo služieb stratil Orange v 3. kvartáli 2020 oproti 3. kvartálu 2019 3,4 % a celkové výnosy poklesli o 2 %.

Zobraziť celú galériu (1)
Infografika Orangeu neuvádza správne celkové výnosy za Q3/2020. Orange informoval, že presné výnosy dosiahli výšku 397 miliónov eur.

Finančnú situáciu však výrazne ovplyvnila najmä koronakríza, počas ktorej boli evidované nižšie predaje. Operátor informoval, že nebyť koronavírusu, by boli aj výnosy zo služieb plusové. Do konca septembra tohto roka tak Orange zaznamenal výnosy v celkovej výške 397 miliónov eur.

Zákazníkov z mobilných služieb ubudlo, pribudli pri fixných, televíznych a konvergentných službách

V prípade využívania jeho mobilných, fixných a konvergentných služieb došlo taktiež k zmenám. Od júna tohto roka, kedy boli zverejnené výsledky Orangeu za prvý polrok 2020, odišlo z mobilných služieb celkovo zhruba 14 000 zákazníkov a z pôvodných 2,729 miliónov klientov ich aktuálne ku koncu septembra využívalo 2,715 miliónov ľudí. Z toho využíva 2,2 milióna klientov fakturované mobilné služby.

Pri pevnom internete, TV službách a konvergentných službách evidovala spoločnosť výrazný nárast zákazníkov. Pevný internet využíva k 30. septembru v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 20,2 % viac zákazníkov (celkovo 231 000 ľudí). Nárast pri využití TV služieb v tomto porovnaní predstavuje 34,1 % a aktuálnej ich využíva 128 000 zákazníkov.

Najväčší skok predstavujú konvergentné služby (mobilné a fixné služby v jednom balíku), kde Orange zaznamenal o 41 % viac klientov. Do 30. septembra ich využívalo 109 000 ľudí. Od júna tohto roka pri pevných službách pribudlo 17 000 zákazníkov, pri TV službách išlo o 6000 klientov a konvergentné služby využíva od polovice roka 2020 o 12 000 ľudí viac.

Spoločnosť ale evidovala aj vyššiu dátovú prevádzku, ktorá medziročne stúpla o 35 %. Až 81 % z 31,69 milióna GB prenesených dát bolo v 4G sieti a medziročne ide o nárast celých 51 %. Orange ako najväčší mobilný operátor pokrýva svojou sieťou už 98,3 % územia Slovenska. Všetky detailné štatistiky nájdeš v priloženej infografike.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú