Čínska spoločnosť OnePlus len nedávno predstavila najnovšiu vlajkovú loď pre rok 2017, a to model OnePlus 5, ktorý dizajnom neohúril, naopak výkonom rozhodne potešil. Prví majitelia ale hlásia problémy s displejom, ku ktorým sa už stihol vyjadriť aj samotný výrobca. 

O tom, že v prípade nového zabijaka vlajkových lodí ide o skvelý smartfón, svedčia všetky špecifikácie, ktorými exceluje v každom jednom smere. Výkon mu zaručuje Snapdragon 835 spolu s masívnymi 8 GB RAM pamäte (v najvýkonnejšej verzii) a 128 GB úložiskom. Displej disponuje 5,5″ uhlopriečkou a ponúkne dnes už pomerne bežné FullHD rozlíšenie.


zdroj fotografie: Dávid Igaz / FonTech

V prípade displeja sa mnohí majitelia sťažujú na tzv. „jelly“ efekt, ktorý je možné spozorovať najmä pri rýchlejšom scrollovaní. Nezastihlo to všetky modely a chybu hlási len menšia časť používateľov, ktorí si smartfón zakúpili hneď po predstavení. Výrobca sa už stihol vyjadriť, že tento problém je v poriadku a nie je to žiadna technická vada. To, ako tento nežiadúci efekt vyzerá, si môžeš pozrieť vo videu nižšie.

Pozorní používatelia z XDA komunuity prišli aj na pravdepodobnú príčinu tohto efektu. Podľa nich je možné, že problém zapríčinila orientácia displeja, ktorý je oproti minulej vlajkovej lodi otočený o 180°. Dokonca sa jednému členovi komunity podarilo dopátrať ku riadku v zdrojom kóde, ktorý jasne inštruoval k regulácii displeja o 180°. Nižšie môžeš vidieť porovnanie orientácie displeja v prípade staršieho modelu 3T a najnovšej 5-ky.


zdroj: Reddit

Tento problém sa pri zmene orientácie displeja o 180° podarilo eliminovať a smartfón žiadnym podobným efektom nedisponoval. Podľa používateľov to však nerieši celkový problém, a preto oslovili samotného výrobcu. Ten sa k tejto veci vyjadril nasledovne:

„OnePlus 5 používa rovnako kvalitné AMOLED panely ako tomu bolo pri všetkých doterajších zariadeniach. Obdržali sme odozvu od malej skupiny používateľov, ktorí tvrdili, že občas zaznamenali jemný vizuálny efekt pri scrollovaní. Ide o normálnu vec a všetky displeje v zariadeniach sú rovnaké.“

Je možné, že OnePlus v najbližších dňoch vydá aktualizáciu, ktorá tento efekt buď úplne eliminuje, alebo ho sčasti opraví. Každopádne, radi by sme vedeli, či niekto tento problém spozoroval aj medzi vami. Ak áno, podeľ sa s nami o tvoju skúsenosť v komentári nižšie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú