Jeden z najočakávanejších automobilov českej Škody a jedno z najpredávanejších áut na Slovensku bol oficiálne predstavený. Nová generácia Fabie postavenej na koncernovej platforme MQB A0 poskytuje veľkorysý vnútorný priestor, podarený dizajn a konečne významné inovácie na poli technológií, ktorými sa doťahuje aj na vozidlá vyššej triedy.

Nová generácia Fabie oproti tej predošlej narástla hlavne do dĺžky o 11 centimetrov a objem batožinového priestoru sa zväčšil na 380 litrov, čo je o 50 litrov viac než pri tretej generácii a aktuálne tak Fabia ponúka najväčší kufor v triede.

Škoda

Moderný, až mierne agresívny exteriérový dizajn dotvárajú predné Full LED svetlomety, no predovšetkým sú to ostré línie, vďaka ktorým má Fabia koeficient odporu vzduchu iba 0,28. K zníženiu odporu prispievajú aj aktívne lamely chladiča, ktoré dokážu znížiť spotrebu pri rýchlosti 120 km/h o 0,2l/100 km.

Škoda

Dominantným prvkom interiéru je veľká centrálna obrazovka infotainmentu, ktorá dosahuje 9,2″. Za príplatok je potom k dispozícii aj plne digitálny virtuálny kokpit s displejom veľkým 10.25″. Nechýba ambientné osvetlenie, nový volant, ktorý dokonca môže byť v športovej verzii s pádlami pod volantom, avšak iba v prípade, že si zákazník vyberie motorizáciu s automatickou DSG prevodovkou.

Škoda

Vďaka novému modernému infotainmentu nechýbajú ani široké možnosti konektivity. Samozrejmosťou je diaľkový prístup k vozidlu skrz službu Škoda Connect a vrcholná verzia infotainmentu a sa dá dokonca ovládať gestami či hlasom.

Škoda

K dispozícii sú celkovo tri verzie infotainmentu, základná 6,5″ obrazovka, pokročilejšia 8″ obrazovka už aj s podporou Apple Carplay a Android Auto, no a na záver tu je najluxusnejšia 9,2″ obrazovka s online navigáciou, WiFi či spomínaným ovládaním gestami a hlasom.

Škoda

Dôležitou súčasťou konektivity je aj prítomnosť USB portov. V novej Fabii sa ich nachádza až 5, no všetky z nich sú už USB typu C. Po technologickej disponuje novinka aj funkciou Asistovanej jazdy druhej generácie, ktorá kombinuje adaptívny tempomat ACC a funkciu udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, vďaka čomu auto zvládne jazdiť na diaľnici takmer samo.

Škoda

Z vyšších modelov sa do štvrtej generácie Fabie dostala aj funkcia automatického parkovania, ktorá je dostupná do rýchlosti 40 km/h.

Motorizácie sú nám už nejaký ten piatok známe a Fabia ostane modelom značky, pri ktorom mild-hybridné či plug-in hybridné verzie budeš hľadať len márne. Vrcholná verzia disponuje benzínovou 1.5 TSI, ktorá dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Zvyšné motorizácie tvoria litrové benzínové trojvalce s turbom a bez turba.

Loading...

Loading…

Taktiež nechýba množstvo Simply Clever riešení, ktorých je v novej Fabii celkovo 43. Odkladacie priestory či USB-C konektor vo vnútornom spätnom zrkadle je iba časť z noviniek, ktorými štvrtá generácia populárnej Škody Fabia disponuje.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom