Hry a samotná grafika sa neustále vylepšujú a herné tituly pôsobia stále viac realistickejšie. Nvidia však plánuje so svojimi novými grafickými kartami a s využitím umelej inteligencie posunúť latku ešte vyššie. V tomto boji však nie je sama.

Vášniví hráči neustále vylepšujú svoje zostavy a jednou z hlavných vecí, do ktorých investujú nemalé peniaze, sú hlavne grafické karty. Dôvodom je využitie stále väčšieho množstva ponúkaných vymožeností týchto nových kariet. Medzi samotnými výskumníkmi aj spoločnosťami panuje akási zákulisná vojna o to, kto prinesie na trh realistickejšiu grafiku.

Rozhodne vojnu o realistickejšiu grafiku umelá inteligencia?

Výskumníci z Univerzity v Južnej Karolíne v spolupráci so spoločnosťami Pinscreen a Microsoft vyvíjajú novú metódu vykresľovania vlasov, ktorá využíva umelú inteligenciu, resp. hlboké neurónové siete. Metóda je schopná za pomoci umelej inteligencie vytvoriť 3D modely vlasov na základe 2D obrázkov v reálnom čase bez využitia extrémneho výkonu.

„Realistické modelovanie vlasov je jednou z najťažších úloh pri virtuálnej digitalizácii ľudí. Na rozdiel od objektov, ktoré sú ľahko parametrizovateľné, ako je napríklad ľudská tvár, vlasy pokrývajú širokú škálu variantov tvaru a môžu byť veľmi zložité vďaka svojej objemovej štruktúre a úrovni deformovateľnosti v každom vlákne. Náš prístup k hlbokému učeniu je naopak veľmi efektívny pri využívaní úložného priestoru a môže byť vykonávaný 1000-krát rýchlejšie v procese vytvárania modelov vlasov s až 30 000 vláknami.

Konvolučná neurónová sieť berie 2D orientačné pole obrazu vlasov ako vstup a generuje jednotlivé prvky prameňa vlasu, ktoré sú rovnomerne rozdelené na parametrizovanú 2D pokožku hlavy. Taktiež predstavujeme kolíznu stratu, aby sme mohli syntetizovať viac vierohodných účesov a viditeľnosť každého vlákna je použitá ako vážený parameter pre zlepšenie presnosti rekonštrukcie účesu. Vlasy s pomocou našej metódy môžu zachovať lepšie lokálne detaily a vyzerajú prirodzene, zvlášť kučeravé vlasy.“, povedali výskumníci pre portál PCGamesN.

Nvidia a AMD majú svoje vlastné riešenie

Nvidia a dokonca aj AMD majú svoje vlastné techniky vykresľovania vlasov. Zatiaľ čo AMD využíva technológiu TressFX, Nvidia používa technológiu HairWorks, ktorá je súčasťou ich GameWorks SDK kitu. Obe technológie boli použité v širokom zozname A-čkových herných titulov, bohužiaľ ale majú vážny vplyv na herný výkon. Nvidia sa však v budúcnosti plánuje taktiež pohrať s umelou inteligenciou.

Existujú aj iné aplikácie umelej inteligencie okrem vlasov, na ktoré sa môže zamerať práve Nvidia

Nielen vlasy, ale aj iné renderované predmety v hrách môžu vďaka umelej inteligencii vyzerať lepšie. Napríklad taká tráva vlniaca sa vo vetre. Bolo by to niečo podobné, ako v prípade účesov. Pred niekoľkými mesiacmi Jensen Huang, generálny riaditeľ spoločnosti NVIDIA, naznačil využitie umelej inteligencie v budúcich videohrách.

„Myslím si, že som hrdý na prácu, ktorú sme urobili s Tensor Core. Aj keď aktualizácie, ktoré teraz vychádzajú z rámcov, Tensor Core je nová inštrukčná sada a nová architektúra a developeri pre hlboké učenia naozaj na túto technológiu naskočili a takmer každý hlboko vzdelávací rámec je optimalizovaný tak, aby využíval Tensor Core. A táto technológia  bude hrať rolu vo videohrách. Mohli by ste využiť hlboké učenie na syntetizovanie a vytváranie nového umenia, čo zlepšuje kvalitu textúr, generovanie postáv, animácie postáv, animáciu tváre či animáciu reči alebo tela,“ povedal Jensen Huang, generálny riaditeľ spoločnosti Nvidia.

Budúcnosť hier vyzerá sľubne

Hry teda môžu v budúcnosti vďaka vyššie spomenutej technológii Tensor Core vyzerať naozaj lepšie. Grafické karty od Nvidia s využitím technológie Tensor Core dokážu zvládať náročné pracovné zaťaženie umelej inteligencie, šetriť čas a nemrhajú zbytočne výkon pre rendery realistických vizuálov. Tieto vymoženosti majú potenciál priniesť hráčom konečne to, na čo dlho čakajú. Hry teda možno naozaj budú realistickejšie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú