Veľké auto s malým motorom šokovalo. Nový Peugeot 5008 ma presvedčil, že objem a valce nie sú všetko
Peugeot 5008 patrí medzi najžiadanejšie SUV strednej triedy a nová generácia tento trend len potvrdzuje. Tentokrát som otestoval variant s benzínovým motorom 1.2 PureTech, ktorý ponúka výkon 100 kW (136 koní). Na papieri pôsobí tento motor na také veľké auto trochu skromne, no ako sa ukázalo v praxi, čísla nie sú vždy všetko.
Ako si teda viedlo veľké, 7-miestne SUV v reálnych podmienkach, aká bola jeho spotreba a ako je na tom Peugeot 5008 z hľadiska jazdnej dynamiky? To všetko sa dozvieš z nasledujúceho testu.
Elegancia na prvý pohľad
Peugeot v posledných rokoch výrazne zapracoval na svojom dizajnovom jazyku a nový 5008 je toho jasným dôkazom. Výrazná predná maska s vertikálne orientovanými dennými LED svetlami pripomína levie tesáky, čím jasne odkazuje na logo značky.

Dynamické línie karosérie, efektné zadné LED svetlá s 3D grafikou a elegantné chrómové doplnky robia z tohto auta jedno z najatraktívnejších modelov vo svojej kategórii. Jednoznačne som toho názoru, že Peugeot robí aktuálne najkrajšie autá v strednej triede.
Prémiový pocit a praktickosť
Interiér nového Peugeotu 5008 taktiež pôsobí prémiovo a moderne. Novinkou je prepracovaný i-Cockpit s levitujúcou obrazovkou infotainmentu. Tá pozostáva z dvoch obrazoviek umiestnených v jednom paneli. Infotainment má tiež prepracované menu, v ktorom sa relatívne ľahko orientuje, no musím priznať, že z hľadiska intuitívnosti som sa stretol aj s lepšími systémami. Jednoducho to tu chce trocha zvyku, no potom to už ide. Aj materiály v interiéri sú kvalitné, spracovanie precízne a celková atmosféra kabíny pôsobí hodnotne.

Kabína je plná praktických riešení – veľké odkladacie priestory vo dverách sú vystlané mäkkou látkou proti hrkotaniu predmetov, stredová konzola ponúka bezdrôtové nabíjanie telefónu a ďalší veľký úložný priestor pod lakťovou opierkou s ventiláciou na chladenie nápojov. V druhom rade nájdeš tri samostatne posuvné sedadlá, čo umožňuje flexibilnú konfiguráciu priestoru pre pasažierov aj batožinu.
Veľkým plusom je štandardných sedem miest už v základnej výbave, čo rozhodne nie je bežné a pri drvivej väčšine automobilov si za tretí rad musíš priplácať. Tretí rad sedadiel je ale aj v tomto prípade skôr núdzový, vhodný najmä pre deti alebo na kratšie presuny. Pri sklopených sedadlách v kufri ponúka batožinový priestor až 952-1060 litrov objemu, čo patrí k špičke segmentu.

Aj tu ale prichádza odvrátená strana mince. V základe síce dostaneš sedem miest na sedenie, no aj v tej najvyššej výbave GT si musíš priplatiť za balík Pack Vision 360° & Drive Assist 2.0 (2 200 €), aby si získal asistenta jazdy na diaľnici či 360-stupňové kamery. Pri vlajkovom modeli by tieto prvky mali byť už samozrejmosťou a už dupľom v najvyššom stupni výbavy.
Malý motor, ktorý prekvapil
Motor 1.2 PureTech s výkonom 100 kW (136 koní) pôsobí na papieri ako najslabší článok auta vážiaceho cez 2,1 tony. V praxi však dokáže príjemne prekvapiť svojou pružnosťou a kultivovanosťou. Trojvalec má charakteristický zvukový prejav, ktorý je však príjemnejší než monotónny zvuk štvorvalcov. Motor je navyše veľmi dobre odhlučnený a ani pri vyšších otáčkach nepôsobí rušivo.
Najatraktívnejšie sedemmiestne SUV. Toto je Peugeot 5008
Na bežné jazdenie po meste či okreskách ti výkon úplne postačí, dokonca aj pri plnom obsadení auta nebudeš mať pocit výrazného úbytku dynamiky. Treba však priznať, že pri svižnejšej jazde alebo predbiehaní na okreskách už motor pôsobí trochu zadýchane a predbehnúť kamión nebude také pohodlné ani bezpečné ako s výkonnejšími modelmi.
Spotreba počas testu sa pohybovala okolo 8 litrov na 100 km vo všetkých režimoch – či už v meste alebo na diaľnici. To nie je úplne málo, no vzhľadom na rozmery auta a prítomnosť benzínového motora ide o akceptovateľnú hodnotu.

Komfort nad športovosťou
Podvozok Peugeotu 5008 je naladený komfortne, dobre filtruje nerovnosti a jazda bola príjemná aj na dlhších trasách. Riadenie s malým volantom typickým pre Peugeot si možno bude vyžadovať chvíľu na zvyknutie si, no mne tento volant vyhovuje a auto vďaka nemu pôsobí obratnejšie a „menšie“.

Peugeot 5008 sa nehrá na športovca – v zákrutách sa mierne nakláňa a mäkkšie naladenie podvozku bez možnosti zmeny ho prakticky odpisuje od akejkoľvek ostrejšej jazdy, ktorú by si si vo finále užil. Definitívne teda ide komfortné presúvadlo, ktoré všetko prispôsobilo maximálnemu pohodliu na palube.
Na diaľnici oceníš nízku hladinu aerodynamického hluku aj mimoriadne pohodlné sedadlá. Výhľad z vozidla dopredu aj do strán je výborný, dozadu trochu obmedzený menším zadným oknom – našťastie cúvacia kamera je štandardom už od základnej výbavy.

Zhodnotenie
Nový Peugeot 5008 s motorom 1.2 PureTech predstavuje atraktívnu voľbu, ak hľadáš štýlové, praktické a pohodlné rodinné SUV za rozumnú cenu. Výkon motora síce neohúri športovo založených vodičov, no pre bežnú rodinnú prevádzku úplne stačí.
Skvelý dizajn exteriéru aj interiéru spolu so štandardnými siedmimi sedadlami sú silnými argumentmi v prospech tohto modelu. Zamrzí však nutnosť priplácať za pokročilé asistenčné systémy aj vo vyšších výbavách.
Ak si ochotný tieto kompromisy akceptovať, Peugeot 5008 ťa určite nesklame – ponúkne ti štýlovosť, praktickosť aj pohodlie v jednom balení. Je to auto vytvorené presne podľa potrieb moderných rodín – elegantné zvonku, premyslené zvnútra a dostatočne komfortné na každodenné používanie aj dlhších cestách.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Disney pochovalo Predátora. Po desaťročiach prichádza úplne nová „náhrada“ (RECENZIA)

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Stojí len 300 €, no robí to, čo drahšie modely. Našiel som najvýhodnejší robotický vysávač v roku 2025

Vrah tabletov a krabička do vrecka: 14 dní som testoval najlepšie skladačky na trhu, jednu si určite kúpiš

RECENZIA Vymenil som svoj drahý mobil za „lacné” Xiaomi. Ušetril som stovky eur, ale stálo to za to? (RECENZIA)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovákmi milované potraviny poškodzujú takmer každý orgán. Potvrdzuje to viac ako 90 vedeckých štúdií
PREMIUMRevolúcia v bývaní: Z panelákov sa skôr či neskôr vysťahujeme, no investičné byty budeme kupovať aj naďalej (ROZHOVOR)

Neurovedec odhaľuje najlepší doplnok pre zdravie mozgu. Pomáha pri migréne aj nespavosti

„O 10 rokov nebudeš pracovať a peniaze stratia hodnotu.“ Elon Musk predpovedá totálnu dominanciu AI

Zomrel známy producent. Slovenský svet filmu smúti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Netflix tento rok nemal lepšie hodnotený film. Do ponuky uviedol svoj skrytý filmový tromf
- AKTUÁLNE: Na Slovensku dnes štartujú tri nové kanály. Ponúka ich prvý operátor
- Koniec od ruskej závislosti. Do Európy začne prúdiť nový plyn z prekvapivej krajiny, vieme kedy
- Z vesmíru prišiel signál, aký vedci ešte nikdy nevideli. Je čistý, neprirodzený a nevedia ho vysvetliť
-
- Netflix tento rok nemal lepšie hodnotený film. Do ponuky uviedol svoj skrytý filmový tromf
- Koniec od ruskej závislosti. Do Európy začne prúdiť nový plyn z prekvapivej krajiny, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci jedia mikroplasty, ani o tom nevedia. Vedci odhalili prekvapivú potravinu, v ktorej ich je extrémne veľa
- Záhadný objekt z vesmíru sa blíži k Zemi. Slovenský vedec nám povedal to, čo niektorí nechcú počuť
-
- K Zemi sa blíži záhadný objekt a NASA prelomila mlčanie. Chystá sa odhaliť celú pravdu
- Záhadný objekt z vesmíru sa blíži k Zemi. Slovenský vedec nám povedal to, čo niektorí nechcú počuť
- Z odporúčania bude tvrdá nevyhnutnosť. Brusel prijal nové pravidlá pre budovy, dotknú sa každého vlastníka
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- Blíži sa koniec Slovenska ako ho poznáme: Začala technologická migrácia, ktorá zmení náš štát
Namiesto paliva budúcnosti sa vraciame v čase. Uhlie a ropa zažívajú nečakaný zvrat
USA radšej mlčia, Brusel ho ešte ani nevidel. Čo sa skrýva za „mierovým plánom“ pre Ukrajinu?
NATO sa pripravuje na najhoršie. Holandsko posiela na Východ vojakov aj rakety
Slovenským domácnostiam hrozí výrazné zdraženie elektriny. Vláda nie je pripravená, tvrdí SaS
Čína úplne rozdupala Európu. Tento rok vyrobí podľa analytika šialené množstvo elektromobilov
Došla im trpezlivosť. Európsky štát vyhral spor proti Mete, tá teraz musí zaplatiť astronomickú sumu
OFICIÁLNE: Slovenský trh má nového lídra. Slávny operátor dosiahol najvyšší počet zákazníkov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovákmi milované potraviny poškodzujú takmer každý orgán. Potvrdzuje to viac ako 90 vedeckých štúdií
PREMIUMRevolúcia v bývaní: Z panelákov sa skôr či neskôr vysťahujeme, no investičné byty budeme kupovať aj naďalej (ROZHOVOR)

Neurovedec odhaľuje najlepší doplnok pre zdravie mozgu. Pomáha pri migréne aj nespavosti

„O 10 rokov nebudeš pracovať a peniaze stratia hodnotu.“ Elon Musk predpovedá totálnu dominanciu AI




