Veľké auto s malým motorom šokovalo. Nový Peugeot 5008 ma presvedčil, že objem a valce nie sú všetko
Peugeot 5008 patrí medzi najžiadanejšie SUV strednej triedy a nová generácia tento trend len potvrdzuje. Tentokrát som otestoval variant s benzínovým motorom 1.2 PureTech, ktorý ponúka výkon 100 kW (136 koní). Na papieri pôsobí tento motor na také veľké auto trochu skromne, no ako sa ukázalo v praxi, čísla nie sú vždy všetko.
Ako si teda viedlo veľké, 7-miestne SUV v reálnych podmienkach, aká bola jeho spotreba a ako je na tom Peugeot 5008 z hľadiska jazdnej dynamiky? To všetko sa dozvieš z nasledujúceho testu.
Elegancia na prvý pohľad
Peugeot v posledných rokoch výrazne zapracoval na svojom dizajnovom jazyku a nový 5008 je toho jasným dôkazom. Výrazná predná maska s vertikálne orientovanými dennými LED svetlami pripomína levie tesáky, čím jasne odkazuje na logo značky.
Dynamické línie karosérie, efektné zadné LED svetlá s 3D grafikou a elegantné chrómové doplnky robia z tohto auta jedno z najatraktívnejších modelov vo svojej kategórii. Jednoznačne som toho názoru, že Peugeot robí aktuálne najkrajšie autá v strednej triede.
Prémiový pocit a praktickosť
Interiér nového Peugeotu 5008 taktiež pôsobí prémiovo a moderne. Novinkou je prepracovaný i-Cockpit s levitujúcou obrazovkou infotainmentu. Tá pozostáva z dvoch obrazoviek umiestnených v jednom paneli. Infotainment má tiež prepracované menu, v ktorom sa relatívne ľahko orientuje, no musím priznať, že z hľadiska intuitívnosti som sa stretol aj s lepšími systémami. Jednoducho to tu chce trocha zvyku, no potom to už ide. Aj materiály v interiéri sú kvalitné, spracovanie precízne a celková atmosféra kabíny pôsobí hodnotne.
Kabína je plná praktických riešení – veľké odkladacie priestory vo dverách sú vystlané mäkkou látkou proti hrkotaniu predmetov, stredová konzola ponúka bezdrôtové nabíjanie telefónu a ďalší veľký úložný priestor pod lakťovou opierkou s ventiláciou na chladenie nápojov. V druhom rade nájdeš tri samostatne posuvné sedadlá, čo umožňuje flexibilnú konfiguráciu priestoru pre pasažierov aj batožinu.
Veľkým plusom je štandardných sedem miest už v základnej výbave, čo rozhodne nie je bežné a pri drvivej väčšine automobilov si za tretí rad musíš priplácať. Tretí rad sedadiel je ale aj v tomto prípade skôr núdzový, vhodný najmä pre deti alebo na kratšie presuny. Pri sklopených sedadlách v kufri ponúka batožinový priestor až 952-1060 litrov objemu, čo patrí k špičke segmentu.
Aj tu ale prichádza odvrátená strana mince. V základe síce dostaneš sedem miest na sedenie, no aj v tej najvyššej výbave GT si musíš priplatiť za balík Pack Vision 360° & Drive Assist 2.0 (2 200 €), aby si získal asistenta jazdy na diaľnici či 360-stupňové kamery. Pri vlajkovom modeli by tieto prvky mali byť už samozrejmosťou a už dupľom v najvyššom stupni výbavy.
Malý motor, ktorý prekvapil
Motor 1.2 PureTech s výkonom 100 kW (136 koní) pôsobí na papieri ako najslabší článok auta vážiaceho cez 2,1 tony. V praxi však dokáže príjemne prekvapiť svojou pružnosťou a kultivovanosťou. Trojvalec má charakteristický zvukový prejav, ktorý je však príjemnejší než monotónny zvuk štvorvalcov. Motor je navyše veľmi dobre odhlučnený a ani pri vyšších otáčkach nepôsobí rušivo.
Najatraktívnejšie sedemmiestne SUV. Toto je Peugeot 5008
Na bežné jazdenie po meste či okreskách ti výkon úplne postačí, dokonca aj pri plnom obsadení auta nebudeš mať pocit výrazného úbytku dynamiky. Treba však priznať, že pri svižnejšej jazde alebo predbiehaní na okreskách už motor pôsobí trochu zadýchane a predbehnúť kamión nebude také pohodlné ani bezpečné ako s výkonnejšími modelmi.
Spotreba počas testu sa pohybovala okolo 8 litrov na 100 km vo všetkých režimoch – či už v meste alebo na diaľnici. To nie je úplne málo, no vzhľadom na rozmery auta a prítomnosť benzínového motora ide o akceptovateľnú hodnotu.
Komfort nad športovosťou
Podvozok Peugeotu 5008 je naladený komfortne, dobre filtruje nerovnosti a jazda bola príjemná aj na dlhších trasách. Riadenie s malým volantom typickým pre Peugeot si možno bude vyžadovať chvíľu na zvyknutie si, no mne tento volant vyhovuje a auto vďaka nemu pôsobí obratnejšie a „menšie“.
Peugeot 5008 sa nehrá na športovca – v zákrutách sa mierne nakláňa a mäkkšie naladenie podvozku bez možnosti zmeny ho prakticky odpisuje od akejkoľvek ostrejšej jazdy, ktorú by si si vo finále užil. Definitívne teda ide komfortné presúvadlo, ktoré všetko prispôsobilo maximálnemu pohodliu na palube.
Na diaľnici oceníš nízku hladinu aerodynamického hluku aj mimoriadne pohodlné sedadlá. Výhľad z vozidla dopredu aj do strán je výborný, dozadu trochu obmedzený menším zadným oknom – našťastie cúvacia kamera je štandardom už od základnej výbavy.
Zhodnotenie
Nový Peugeot 5008 s motorom 1.2 PureTech predstavuje atraktívnu voľbu, ak hľadáš štýlové, praktické a pohodlné rodinné SUV za rozumnú cenu. Výkon motora síce neohúri športovo založených vodičov, no pre bežnú rodinnú prevádzku úplne stačí.
Skvelý dizajn exteriéru aj interiéru spolu so štandardnými siedmimi sedadlami sú silnými argumentmi v prospech tohto modelu. Zamrzí však nutnosť priplácať za pokročilé asistenčné systémy aj vo vyšších výbavách.
Ak si ochotný tieto kompromisy akceptovať, Peugeot 5008 ťa určite nesklame – ponúkne ti štýlovosť, praktickosť aj pohodlie v jednom balení. Je to auto vytvorené presne podľa potrieb moderných rodín – elegantné zvonku, premyslené zvnútra a dostatočne komfortné na každodenné používanie aj dlhších cestách.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zábavnejší akčný film tento rok neuvidíš. Nenápadná novinka prináša najbrutálnejšie bitky od Johna Wicka
RECENZIA Vymenil som svoj smartfón za skladací a iný už nechcem. Toto je najlepší mobil súčasnosti, ale jedna vec ťa sklame
RECENZIA Návrat hodný legendy. Mafia sa vrátila a ponúka viac, ako sme si mysleli (RECENZIA)
Votrelec dorazil online a bojiskom je Zem. Nový seriál šokuje brutalitou, oplatí sa pozrieť?
RECENZIA RECENZIA: Hellblade 2 je na PlayStatione ako doma. Táto vychytávka úplne mení podstatu hry
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Danko chce do policajnej uniformy obliekať iba Slovákov: „Ide o dôveru, stabilitu a spravodlivosť“
K Zemi mieri záhadný objekt poháňaný jadrovým pohonom, tvrdí astronóm z Harvardu. Pripúšťa mimozemský pôvod
59 % Slovákov trpí nadváhou či obezitou: Expertka prezradila 5 faktov o chudnutí, ktoré ti nikto nepovie
Jednotní Slovania či Východné pobrežie: Na Slovensku chce vznikúť desať nových politických strán
Fyzioterapeuti odporúčajú 7 cvikov, ktoré predpovedajú dlhovekosť. Posilňujú svaly a znižujú riziko osteoporózy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
- Na ČSFD má 81 %, aj tak ho zrušili. Jeden z najlepších seriálov roka nečakane končí
- Pravda o hygiene smartfónov je nechutná. Záchrana je pritom smiešne jednoduchá
- Votrelec opantal Slovákov. Nový seriál prekonal očakávania, zďaleka nemá vyhrané
- „Prišli priamo ku mne.“ Bývalý astronaut NASA prežil desivý stret s UFO, nič podobné ešte nevidel
-
- Vozidlo ti vyradia z evidencie. Štát našiel spôsob, ako skoncovať so zlozvykom motoristov na Slovensku
- Vedci rozlúštili pôvod záhadného signálu a ostali bez slov. Nič podobné ešte nevideli
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- Slováci prepadávajú zákernej závislosti a nikto s tým nič nerobí. Odborníci varujú pred celoživotnými následkami
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
- Vozidlo ti vyradia z evidencie. Štát našiel spôsob, ako skoncovať so zlozvykom motoristov na Slovensku
- Európska mocnosť chce najsilnejšiu armádu kontinentu. Do výzbroje naleje 355 miliárd eur
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
Japonci prišli s prelomovým objavom: Budúcnosť ľudí s Downovým syndrómom sa dá zvrátiť
Ministerstvo investícií spúšťa novú výzvu pre digitalizáciu. Uchádzači si môžu siahnuť až na 2,2 milióna eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP