Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Spoločnosť Google DeepMind predstavila SIMA, program umelej inteligencie, ktorý dokáže zvládnuť úlohy v rôznych videohrách vrátane rozmarného Goat Simulator 3. Hoci sa tento koncept môže na prvý pohľad zdať zvláštny, schopnosť SIMA prispôsobiť sa a vyniknúť v rôznych herných prostrediach znamená významný pokrok v oblasti umelej inteligencie. Na tému upozornil portál WIRED.

Je to úplna špička toho, čo dnešná AI ponúka

SIMA, skratka pre Scalable Instructable Multiworld Agent, využíva najnovšie objavy umelej inteligencie na riešenie výziev v hrách. Frederic Besse, výskumný inžinier zo spoločnosti Google DeepMind zapojený do projektu, zdôrazňuje schopnosť programu využívať spoločné koncepty medzi hrami, čo mu umožňuje zlepšovať zručnosti a efektívnejšie vykonávať pokyny, upresňuje Google vo svojom blogu.

Kľúčový aspekt programu SIMA spočíva v jeho prispôsobivosti. Keď je program konfrontovaný s novou hrou, čerpá zo svojich nahromadených znalostí z hrania iných hier, aby rýchlo pochopil a vykonal úlohy. Táto schopnosť zovšeobecnenia v rôznych herných prostrediach naznačuje širší potenciál systémov umelej inteligencie, ktorý presahuje tradičné úlohy, ako je chatovanie alebo generovanie mediálneho obsahu.

Keďže giganti v oblasti umelej inteligencie, ako sú Google a OpenAI, sa predháňajú vo využívaní schopností generatívnej umelej inteligencie, rozšírenie rozsahu údajov, z ktorých sa algoritmy môžu učiť, sa ukazuje ako sľubná cesta na dosiahnutie robustnejších funkcií. Najnovší počin spoločnosti DeepMind je v súlade s touto snahou a ukazuje potenciál systémov AI, ako sú ChatGPT a Gemini od spoločnosti Google, rozšíriť sa nad rámec bežných úloh.

Google DeepMind

Bude tvojím najlepším spoluhráčom

Linxi „Jim“ Fan, vedúci výskumný pracovník spoločnosti Nvidia, si tento pokrok pochvaľuje a nachádza paralely s predchádzajúcimi projektmi, ako sú World of Bits, na ktorom sa podieľal aj Slovák Andrej Karpathy, a VPT od OpenAI. Fan zároveň oceňuje pokrok SIMA pri zovšeobecňovaní na nové hry, čím zdôrazňuje jej smerovanie k širším oblastiam použitia – napríklad ako „spoluhráč“ v kooperatívnych hrách pre jedného hráča.

Cesta spoločnosti DeepMind v oblasti hernej umelej inteligencie siaha až k jej priekopníckej práci v oblasti posilňovania učenia demonštrovaného prostredníctvom hier Atari a k prelomovému víťazstvu AlphaGo v zložitej hre Go. S programom SIMA spoločnosť DeepMind zavádza nový rozmer herných agentov, pričom na trénovanie programu umelej inteligencie využíva údaje z ľudských hier z rôznych titulov vrátane hier No Man’s Sky a Satisfactory.

Google DeepMind

Tento proces zahŕňal zhromažďovanie údajov o klávesnici a myši od ľudských hráčov, spájanie akcií s opisnými štítkami a využívanie jazykových modelov podobných moderným chatbotom. Vďaka dôkladnému tréningu a vyhodnocovaniu sa SIMA vyvinul vo všestranného agenta schopného vykonávať stovky príkazov v rôznych hrách, od prieskumu cez boj až po používanie nástrojov.

Napriek tomu, že v súčasnosti je SIMA výskumným projektom, jej potenciálne dôsledky presahujú hranice hier. Tim Harley a jeho tím zo spoločnosti DeepMind si predstavujú scenáre, v ktorých by agenti umelej inteligencie, ako je SIMA, mohli spolupracovať s ľudskými hráčmi, čím by sa otvorila cesta k lepším herným zážitkom. Hoci sa zatiaľ sústreďuje na hry, vyvíja sa úsilie o zvýšenie spoľahlivosti agentov AI pre širšie využitie v každodenných úlohách a kancelárskom prostredí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú