To, čo sa ešte pred pár mesiacmi zdalo nemožné, je dnes realitou. Netflix po dlhých štyroch rokoch opäť prepisuje historické tabuľky sledovanosti najpopulárnejších filmových titulov. Tentoraz však nejde o hviezdami nabitú hollywoodsku produkciu, ale o animovaný titul KPop: Demon Hunters, ktorý zosadil z trónu akčný trhák Red Notice s Gal Gadot, Dwaynom „The Rock“ Johnsonom a Ryanom Reynoldsom.

Nový marketingový fenomén
Podľa najnovších dát Netflixu dosiahol film KPop Demon Hunters k 26. augustu 2025 už viac ako 236 miliónov pozretí, zatiaľ čo Red Notice držal prvenstvo štyri roky s 230,9 miliónmi videní. Úspech je o to prekvapivejší, že film nepredchádzala žiadna masívna marketingová kampaň, na akú sme pri veľkých produkciách z Netflixu zvyknutí.

Režisérske duo Chris Appelhans a Maggie Kang vytvorilo príbeh, ktorý na jednej strane oslovuje mladšie publikum vďaka hudbe a energii kórejskej popkultúry, no zároveň v sebe nesie univerzálne motívy hrdinstva, priateľstva a boja so skrytým zlom.

TMDB

Výsledkom je film, ktorý rezonuje naprieč generáciami a dokáže si nájsť cestu k omnoho širšiemu okruhu divákov, ako by sa na prvý pohľad očakávalo. KPop Demon Hunters sa navyše teší výnimočne pozitívnym ohlasom aj zo strany kritikov či verejnosti. Na platforme Rotten Tomatoes má film aktuálne 97 % od  recenzentov a až 99 % od divákov, čo len potvrdzuje, že ide o titul, ktorý boduje naprieč celým filmovým spektrom.

Významnú úlohu pri raste popularity zohrali aj sociálne siete, predovšetkým TikTok, kde sa hudobné čísla, tanečné scény aj emotívne momenty z filmu začali spontánne šíriť medzi miliónmi mladých fanúšikov po celom svete. Na rozdiel od Red Notice, ktorý stavil všetko na masívny marketing hneď pri premiére a ukážkovo využíval tzv. frontloading, Demon Hunters svoju popularitu budoval postupne. Diváci ho objavovali mesiac po mesiaci a popularita filmu postupne narastala, bez rýchleho poklesu sledovanosti po úvodnom návale záujmu.

Tento pomalý, no stabilný rast sa napokon postaral o prekonanie hranice, ktorá sa ešte donedávna zdala byť pre mnohé hviezdne tituly nedosiahnuteľná. Netflix navyše zaznamenal historický úspech aj v hudobnej sfére. Soundtrack k filmu má totiž aktuálne štyri skladby v Top 10 Billboard Hot 100, čo je pri animovanom filme výnimočný jav.

Podľa zahraničných zdrojov už vedenie Netflixu rokuje o pokračovaní a dokonca aj o možnom seriálovom spin-offe. Je teda viac ako isté, že animovaný hit nebude len jednorazovým úspechom, ale skôr začiatkom nového globálneho fenoménu, ktorý dokazuje, akú silu dnes majú sociálne siete a fanúšikovská komunita.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP