Netflix kritizovali, že chce spustiť reklamy. Šéf firmy konečne poslal jasnú odpoveď
Posledný rok sa takmer na konci každého kvartálu objavujú špekulácie, že Netflix príjme obchodný model založený na reklame. CEO Reed Hastings však tieto špekulácie rázne popiera.
Netflix bilancoval svoje zisky za štvrtý kvartál 2019. Celkovo však uplynulý rok čelil po takmer každom kvartáli špekuláciám a tlaku zo strany investorov, ktorí by radi uvítali, ak by prijal nový obchodný model založený na reklame.
Ako informuje portál TechCrunch, takýto model by mohol podľa názoru investorov a výkonných riaditeľov priniesť Netflixu vyššie zisky. Generálny riaditeľ Netflixu, Reed Hastings, však tieto tvrdenia opäť rázne popiera a zároveň vysvetľuje, prečo táto cesta pre streamovacieho giganta nie je vhodná. Získať peniaze z online reklamného priemyslu podľa neho nie je vôbec ľahké.
Biznisu s online reklamou vládne Google, Facebook a Amazon
Dôvodom má byť hlavne obrovská konkurencia v podobe Googlu, Facebooku či Amazonu. Tie sú podľa Hastingsa v tomto smere najvýkonnejšie. Aby to však dokázali, musia od ľudí vyzbierať čo najviac dát, čo je zároveň spojené s ďalšími nákladmi. Na druhú stranu sú reklamy cielenejšie, efektívnejšie a zároveň dokážu na účet inzerenta pripísať veľmi slušné zisky.
Hastings zároveň dodal, že vypestovanie 5 až 10 miliardového reklamného biznisu nie je ľahké, pretože by to zahŕňalo mnoho úsilia, aby od gigantov, ako je Google, Facebook a Amazon dokázali „ukradnúť“ svoj podiel ziskov. Namiesto toho sa však Netflix zameriava na omnoho jednoduchší model, ktorý zahŕňa streamovanie a potešenie zákazníka.
Netflix vďaka odmietaniu reklamy nemusí zbierať citlivé dáta
Generálny riaditeľ tiež poznamenal, že strategické rozhodnutie spoločnosti Netflix nevstúpiť do reklamného biznisu má aj svoje výhody. Ide hlavne o zber údajov o zákazníkoch, za ktorý sú spomínaní giganti často kritizovaní. Aby mohol Netflix týmto gigantom konkurovať, musel by od svojich používateľov vyzbierať veľké množstvo dát.
To však Hastings rázne odmieta a pripomína: „Nič nezhromažďujeme. Skutočne sa zameriavame len na to, aby sme našim predplatiteľom urobili radosť.“ Samozrejme, nie je to až tak úplne pravda. Niektoré dáta Netflix predsa len zbiera. Ide ale o údaje spojené so sledovanosťou s cieľom určiť, ktoré z pôvodných seriálov či filmov by mali byť obnovené a ktoré by mali byť zrušené.
Sleduje tiež interakcie používateľov s jeho službami, aby prispôsobil domovskú obrazovku či ponúkol viac personalizovaného obsahu. Nie je to však zďaleka toľko údajov, ktoré zberajú iné spoločnosti. Idea Netflixu spočíva v tom, že chce ponúknuť divákom čistý zážitok bez otravných reklám. Vďaka tomu verí, že jeho obchodný model je správny a bude naďalej ziskový.
Čo však konkurencia?
Netflixu ale za chrbtom rastie v poslednom období silná konkurencia. Ide hlavne o služby ako Disney+ či Apple+. V nasledujúcich mesiacoch sa k ním pridajú aj služby ako Quibi, HBO Max či Peacock. Hlavne posledná menovaná služba minulý týždeň investorom predstavila viacúrovňový obchodný model, ktorý zahŕňa v niektorých úrovniach aj reklamu.
Good! @netflix is still saying ‘no’ to ads. I hate paying @hulu for ad-free content (no ads plan) and still see ads in a bunch of their content. https://t.co/VyBPcjWi9j pic.twitter.com/Vjo44YfVEl
— Andrew Smith ⚓️ (@andrewbsmith) January 23, 2020
Služba Peacock tak bola investormi veľmi dobre prijatá, aký však bude názor zákazníkov, ukáže až čas. Netflix však aj napriek tomu reklamu vo svojej službe neschváli. Hastings to dal rázne najavo už v druhom kvartáli minulého roka, keď špekulácie okomentoval slovami: „Keď čítate špekulácie, že sa vstupujeme do predaja reklamy, môžete si byť istí, že to nie je pravda.“
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Už nikdy nestrácaj čas. Toto je TOP 7 aplikácií, ktoré zmenia spôsob, akým pracuješ
Ušetria ti kopu práce každý deň. TOP 10 rozšírení do prehliadača, ktoré absolútne potrebuješ
Aj ty môžeš byť hacker. Toto je TOP 10 nástrojov, s ktorými sa nabúraš (takmer) hocikam
13-ročný „heker" vyškolil Microsoft. Našiel desiatky kritických chýb v obľúbenej aplikácii, toto bola reakcia
AKTUÁLNE: Veľká zmena v USA. Ak im nedáš sociálne siete, nepustia ťa do krajiny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prekvapivý zvrat na trhu práce mení rebríček najžiadanejších absolventov vysokých škôl. Jednotkou už nie je IT
EÚ schválila 18. balík sankcií proti Rusku. Fico ustúpil tlaku
Fico otočil, EÚ prijala nový balík sankcií proti Rusku. Takéto majú byť garancie pre Slovensko
Snoop Dogg sa stal spolumajiteľom známeho futbalového klubu: „Príbeh klubu a regiónu ma oslovil“
Analýza miliónov letov šokuje cestujúcich a odhaľuje prekvapivú pravdu o spoľahlivosti európskych aeroliniek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najväčší hit Netflixu úplne prehliadli. Toto sú podľa kritikov najlepšie seriály roka
- Prehliadaná krajina prechádza desivou premenou za miliardy. Čína ju zbrojí na úroveň superveľmocí
- Krvavý turnaj je späť. Mortal Kombat 2 dostal prvé video, dorazí čoskoro
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
- Záhadný kameň v Egypte nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté 5000 rokov
-
- Vedci našli niečo, čo popiera fyziku. Výbuch jadrovej bomby vytvoril materiál, ktorý nemal existovať
- Českí filmári zobrali „dezolátov“ na Ukrajinu a ukázali im vojnu. Takto vyzerali ich reakcie (VIDEO)
- Prehliadaná krajina prechádza desivou premenou za miliardy. Čína ju zbrojí na úroveň superveľmocí
- Netflix opäť trafil do čierneho. Drsnú krimi sériu považujú kritici za jeden z najlepších seriálov roka
- Nočná mora Rusov funguje. Ukrajina dostala od USA špeciálne zariadenia, ktoré môžu rozhodnúť vojnu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Taiwan ukázal svetu, čo sa stane, ak zaútočí Čína. V kľúčovom teste všetkých zarazili
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- POZOR: Nová dopravná značka mätie vodičov. Toto musíš spraviť, keď ju uvidíš
- Týmto raketám neunikne nikto. Kórea do nich vložila niečo, čo zlikviduje akýkoľvek cieľ
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP