Netflix kritizovali, že chce spustiť reklamy. Šéf firmy konečne poslal jasnú odpoveď
Posledný rok sa takmer na konci každého kvartálu objavujú špekulácie, že Netflix príjme obchodný model založený na reklame. CEO Reed Hastings však tieto špekulácie rázne popiera.
Netflix bilancoval svoje zisky za štvrtý kvartál 2019. Celkovo však uplynulý rok čelil po takmer každom kvartáli špekuláciám a tlaku zo strany investorov, ktorí by radi uvítali, ak by prijal nový obchodný model založený na reklame.
Ako informuje portál TechCrunch, takýto model by mohol podľa názoru investorov a výkonných riaditeľov priniesť Netflixu vyššie zisky. Generálny riaditeľ Netflixu, Reed Hastings, však tieto tvrdenia opäť rázne popiera a zároveň vysvetľuje, prečo táto cesta pre streamovacieho giganta nie je vhodná. Získať peniaze z online reklamného priemyslu podľa neho nie je vôbec ľahké.
Biznisu s online reklamou vládne Google, Facebook a Amazon
Dôvodom má byť hlavne obrovská konkurencia v podobe Googlu, Facebooku či Amazonu. Tie sú podľa Hastingsa v tomto smere najvýkonnejšie. Aby to však dokázali, musia od ľudí vyzbierať čo najviac dát, čo je zároveň spojené s ďalšími nákladmi. Na druhú stranu sú reklamy cielenejšie, efektívnejšie a zároveň dokážu na účet inzerenta pripísať veľmi slušné zisky.
Hastings zároveň dodal, že vypestovanie 5 až 10 miliardového reklamného biznisu nie je ľahké, pretože by to zahŕňalo mnoho úsilia, aby od gigantov, ako je Google, Facebook a Amazon dokázali „ukradnúť“ svoj podiel ziskov. Namiesto toho sa však Netflix zameriava na omnoho jednoduchší model, ktorý zahŕňa streamovanie a potešenie zákazníka.
Netflix vďaka odmietaniu reklamy nemusí zbierať citlivé dáta
Generálny riaditeľ tiež poznamenal, že strategické rozhodnutie spoločnosti Netflix nevstúpiť do reklamného biznisu má aj svoje výhody. Ide hlavne o zber údajov o zákazníkoch, za ktorý sú spomínaní giganti často kritizovaní. Aby mohol Netflix týmto gigantom konkurovať, musel by od svojich používateľov vyzbierať veľké množstvo dát.
To však Hastings rázne odmieta a pripomína: „Nič nezhromažďujeme. Skutočne sa zameriavame len na to, aby sme našim predplatiteľom urobili radosť.“ Samozrejme, nie je to až tak úplne pravda. Niektoré dáta Netflix predsa len zbiera. Ide ale o údaje spojené so sledovanosťou s cieľom určiť, ktoré z pôvodných seriálov či filmov by mali byť obnovené a ktoré by mali byť zrušené.
Sleduje tiež interakcie používateľov s jeho službami, aby prispôsobil domovskú obrazovku či ponúkol viac personalizovaného obsahu. Nie je to však zďaleka toľko údajov, ktoré zberajú iné spoločnosti. Idea Netflixu spočíva v tom, že chce ponúknuť divákom čistý zážitok bez otravných reklám. Vďaka tomu verí, že jeho obchodný model je správny a bude naďalej ziskový.
Čo však konkurencia?
Netflixu ale za chrbtom rastie v poslednom období silná konkurencia. Ide hlavne o služby ako Disney+ či Apple+. V nasledujúcich mesiacoch sa k ním pridajú aj služby ako Quibi, HBO Max či Peacock. Hlavne posledná menovaná služba minulý týždeň investorom predstavila viacúrovňový obchodný model, ktorý zahŕňa v niektorých úrovniach aj reklamu.
Good! @netflix is still saying ‘no’ to ads. I hate paying @hulu for ad-free content (no ads plan) and still see ads in a bunch of their content. https://t.co/VyBPcjWi9j pic.twitter.com/Vjo44YfVEl
— Andrew Smith ⚓️ (@andrewbsmith) January 23, 2020
Služba Peacock tak bola investormi veľmi dobre prijatá, aký však bude názor zákazníkov, ukáže až čas. Netflix však aj napriek tomu reklamu vo svojej službe neschváli. Hastings to dal rázne najavo už v druhom kvartáli minulého roka, keď špekulácie okomentoval slovami: „Keď čítate špekulácie, že sa vstupujeme do predaja reklamy, môžete si byť istí, že to nie je pravda.“
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
JOJ play bude mať 2 roky. Služba láka na exkluzívny obsah, veľa ti toho dá aj bezplatne
Sľubujú predplatné zadarmo, nakoniec ťa zneužijú. Známa sociálne sieť si poriadne zavarila
Návod: Koniec predražených dát v zahraničí. Obľúbená appka spustila vymodlenú službu, takto ju aktivuješ
Slovákom zostávajú posledné dni. Takto podáš daňové priznanie cez internet za pár minút
Spotify pridáva prelomové tlačidlo. Pýtali sme ho 12 rokov, extrémne ti uľahčí život
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diváci nemajú záujem, Netflix je zúfalý. Ich najdrahšie sci-fi je absolútnym prepadákom
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Legendárna akčná komédia je späť, nešetrí humorom ani akciou (trailer)
- Nepotrebuje žiadne palivo. Prelomový motor využíva nepochopenú vlastnosť fyziky
- USA sa po 50 rokoch vrátili na Mesiac. Historická misia sa práve zmenila na katastrofu
-
- USA sa po 50 rokoch vrátili na Mesiac. Historická misia sa práve zmenila na katastrofu
- Nepotrebuje žiadne palivo. Prelomový motor využíva nepochopenú vlastnosť fyziky
- Diváci nemajú záujem, Netflix je zúfalý. Ich najdrahšie sci-fi je absolútnym prepadákom
- Veľké prekvapenie Telekomu. Predstaví dve nové služby, prídu už o pár dní (+ detaily)
- Vedci šokujú svet: Teória o koronavíruse, ktorej sme sa všetci smiali, je pravdepodobne pravdivá
-
- USA sa po 50 rokoch vrátili na Mesiac. Historická misia sa práve zmenila na katastrofu
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Nepotrebuje žiadne palivo. Prelomový motor využíva nepochopenú vlastnosť fyziky
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Parádny úlovok Netflixu. Do ponuky zaradí jeden z najlepších filmov minulého roka
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené