Netflix kritizovali, že chce spustiť reklamy. Šéf firmy konečne poslal jasnú odpoveď
Posledný rok sa takmer na konci každého kvartálu objavujú špekulácie, že Netflix príjme obchodný model založený na reklame. CEO Reed Hastings však tieto špekulácie rázne popiera.
Netflix bilancoval svoje zisky za štvrtý kvartál 2019. Celkovo však uplynulý rok čelil po takmer každom kvartáli špekuláciám a tlaku zo strany investorov, ktorí by radi uvítali, ak by prijal nový obchodný model založený na reklame.
Ako informuje portál TechCrunch, takýto model by mohol podľa názoru investorov a výkonných riaditeľov priniesť Netflixu vyššie zisky. Generálny riaditeľ Netflixu, Reed Hastings, však tieto tvrdenia opäť rázne popiera a zároveň vysvetľuje, prečo táto cesta pre streamovacieho giganta nie je vhodná. Získať peniaze z online reklamného priemyslu podľa neho nie je vôbec ľahké.
Biznisu s online reklamou vládne Google, Facebook a Amazon
Dôvodom má byť hlavne obrovská konkurencia v podobe Googlu, Facebooku či Amazonu. Tie sú podľa Hastingsa v tomto smere najvýkonnejšie. Aby to však dokázali, musia od ľudí vyzbierať čo najviac dát, čo je zároveň spojené s ďalšími nákladmi. Na druhú stranu sú reklamy cielenejšie, efektívnejšie a zároveň dokážu na účet inzerenta pripísať veľmi slušné zisky.
Hastings zároveň dodal, že vypestovanie 5 až 10 miliardového reklamného biznisu nie je ľahké, pretože by to zahŕňalo mnoho úsilia, aby od gigantov, ako je Google, Facebook a Amazon dokázali „ukradnúť“ svoj podiel ziskov. Namiesto toho sa však Netflix zameriava na omnoho jednoduchší model, ktorý zahŕňa streamovanie a potešenie zákazníka.
Netflix vďaka odmietaniu reklamy nemusí zbierať citlivé dáta
Generálny riaditeľ tiež poznamenal, že strategické rozhodnutie spoločnosti Netflix nevstúpiť do reklamného biznisu má aj svoje výhody. Ide hlavne o zber údajov o zákazníkoch, za ktorý sú spomínaní giganti často kritizovaní. Aby mohol Netflix týmto gigantom konkurovať, musel by od svojich používateľov vyzbierať veľké množstvo dát.
To však Hastings rázne odmieta a pripomína: „Nič nezhromažďujeme. Skutočne sa zameriavame len na to, aby sme našim predplatiteľom urobili radosť.“ Samozrejme, nie je to až tak úplne pravda. Niektoré dáta Netflix predsa len zbiera. Ide ale o údaje spojené so sledovanosťou s cieľom určiť, ktoré z pôvodných seriálov či filmov by mali byť obnovené a ktoré by mali byť zrušené.
Sleduje tiež interakcie používateľov s jeho službami, aby prispôsobil domovskú obrazovku či ponúkol viac personalizovaného obsahu. Nie je to však zďaleka toľko údajov, ktoré zberajú iné spoločnosti. Idea Netflixu spočíva v tom, že chce ponúknuť divákom čistý zážitok bez otravných reklám. Vďaka tomu verí, že jeho obchodný model je správny a bude naďalej ziskový.
Čo však konkurencia?
Netflixu ale za chrbtom rastie v poslednom období silná konkurencia. Ide hlavne o služby ako Disney+ či Apple+. V nasledujúcich mesiacoch sa k ním pridajú aj služby ako Quibi, HBO Max či Peacock. Hlavne posledná menovaná služba minulý týždeň investorom predstavila viacúrovňový obchodný model, ktorý zahŕňa v niektorých úrovniach aj reklamu.
Good! @netflix is still saying ‘no’ to ads. I hate paying @hulu for ad-free content (no ads plan) and still see ads in a bunch of their content. https://t.co/VyBPcjWi9j pic.twitter.com/Vjo44YfVEl
— Andrew Smith ⚓️ (@andrewbsmith) January 23, 2020
Služba Peacock tak bola investormi veľmi dobre prijatá, aký však bude názor zákazníkov, ukáže až čas. Netflix však aj napriek tomu reklamu vo svojej službe neschváli. Hastings to dal rázne najavo už v druhom kvartáli minulého roka, keď špekulácie okomentoval slovami: „Keď čítate špekulácie, že sa vstupujeme do predaja reklamy, môžete si byť istí, že to nie je pravda.“
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
AKTUÁLNE: Veľká zmena v USA. Ak im nedáš sociálne siete, nepustia ťa do krajiny
Plaťte, šetrite, investujte, kdekoľvek ste – pohodlne a moderne. Prestúpte s VÚB do inej ligy mobilného bankovníctva
Slováci rozbehli digitálnu revolúciu v panelákoch. Investori vložili do ich geniálnej apky pol milióna
EXKLUZÍVNE: Slovákov okráda „falošná Alza”. Experti varujú, že ťa pripraví o všetky peniaze
Toto ocení každý. WhatsApp zavádza brutálnu novinku, ktorá odstráni mimoriadne otravnú vec
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zmena počasia sa blíži: Na Slovensko mieria prvé zrážky po týždňoch sucha, hlásia experti
Izraelsko-iránsky konflikt mení mapu sveta. Ako ho čítať a čo z neho plynie pre Slovensko (ANALÝZA)
Nemocnica pre Startitup opísala realitu krízy: Zatvárame ambulancie, prepúšťame
Od júla si prilepšia státisíce Slovákov. Zisti, či si medzi nimi aj ty. V hre sú milióny eur (PREHĽAD)
Matematička a fyzik z Košíc vytvorili revolučné riešenie: „Máme technológiu s globálnym potenciálom“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Najlepší film Marvelu posledných rokov je konečne online. Aj so slovenským dabingom
-
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Zničil rebríčky sledovanosti. Pokračovanie filmového fenoménu z Netflixu sa predstavuje v prvej ukážke
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
-
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Nový čínsky motor prežil test, ktorý láme fyzikálne zákony. Využíva pohon ako z iného sveta
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
Rusko chce ovládnuť čínsky trh s kľúčovou surovinou, Indii ponúka „oceľové srdce“
Na Slovensku môžeme závidieť. U našich susedov spustili vo vlakoch testovanie Starlinku
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP