Netflix kritizovali, že chce spustiť reklamy. Šéf firmy konečne poslal jasnú odpoveď
Posledný rok sa takmer na konci každého kvartálu objavujú špekulácie, že Netflix príjme obchodný model založený na reklame. CEO Reed Hastings však tieto špekulácie rázne popiera.
Netflix bilancoval svoje zisky za štvrtý kvartál 2019. Celkovo však uplynulý rok čelil po takmer každom kvartáli špekuláciám a tlaku zo strany investorov, ktorí by radi uvítali, ak by prijal nový obchodný model založený na reklame.
Ako informuje portál TechCrunch, takýto model by mohol podľa názoru investorov a výkonných riaditeľov priniesť Netflixu vyššie zisky. Generálny riaditeľ Netflixu, Reed Hastings, však tieto tvrdenia opäť rázne popiera a zároveň vysvetľuje, prečo táto cesta pre streamovacieho giganta nie je vhodná. Získať peniaze z online reklamného priemyslu podľa neho nie je vôbec ľahké.
Biznisu s online reklamou vládne Google, Facebook a Amazon
Dôvodom má byť hlavne obrovská konkurencia v podobe Googlu, Facebooku či Amazonu. Tie sú podľa Hastingsa v tomto smere najvýkonnejšie. Aby to však dokázali, musia od ľudí vyzbierať čo najviac dát, čo je zároveň spojené s ďalšími nákladmi. Na druhú stranu sú reklamy cielenejšie, efektívnejšie a zároveň dokážu na účet inzerenta pripísať veľmi slušné zisky.
Hastings zároveň dodal, že vypestovanie 5 až 10 miliardového reklamného biznisu nie je ľahké, pretože by to zahŕňalo mnoho úsilia, aby od gigantov, ako je Google, Facebook a Amazon dokázali „ukradnúť“ svoj podiel ziskov. Namiesto toho sa však Netflix zameriava na omnoho jednoduchší model, ktorý zahŕňa streamovanie a potešenie zákazníka.
Netflix vďaka odmietaniu reklamy nemusí zbierať citlivé dáta
Generálny riaditeľ tiež poznamenal, že strategické rozhodnutie spoločnosti Netflix nevstúpiť do reklamného biznisu má aj svoje výhody. Ide hlavne o zber údajov o zákazníkoch, za ktorý sú spomínaní giganti často kritizovaní. Aby mohol Netflix týmto gigantom konkurovať, musel by od svojich používateľov vyzbierať veľké množstvo dát.
To však Hastings rázne odmieta a pripomína: „Nič nezhromažďujeme. Skutočne sa zameriavame len na to, aby sme našim predplatiteľom urobili radosť.“ Samozrejme, nie je to až tak úplne pravda. Niektoré dáta Netflix predsa len zbiera. Ide ale o údaje spojené so sledovanosťou s cieľom určiť, ktoré z pôvodných seriálov či filmov by mali byť obnovené a ktoré by mali byť zrušené.
Sleduje tiež interakcie používateľov s jeho službami, aby prispôsobil domovskú obrazovku či ponúkol viac personalizovaného obsahu. Nie je to však zďaleka toľko údajov, ktoré zberajú iné spoločnosti. Idea Netflixu spočíva v tom, že chce ponúknuť divákom čistý zážitok bez otravných reklám. Vďaka tomu verí, že jeho obchodný model je správny a bude naďalej ziskový.
Čo však konkurencia?
Netflixu ale za chrbtom rastie v poslednom období silná konkurencia. Ide hlavne o služby ako Disney+ či Apple+. V nasledujúcich mesiacoch sa k ním pridajú aj služby ako Quibi, HBO Max či Peacock. Hlavne posledná menovaná služba minulý týždeň investorom predstavila viacúrovňový obchodný model, ktorý zahŕňa v niektorých úrovniach aj reklamu.
Good! @netflix is still saying ‘no’ to ads. I hate paying @hulu for ad-free content (no ads plan) and still see ads in a bunch of their content. https://t.co/VyBPcjWi9j pic.twitter.com/Vjo44YfVEl
— Andrew Smith ⚓️ (@andrewbsmith) January 23, 2020
Služba Peacock tak bola investormi veľmi dobre prijatá, aký však bude názor zákazníkov, ukáže až čas. Netflix však aj napriek tomu reklamu vo svojej službe neschváli. Hastings to dal rázne najavo už v druhom kvartáli minulého roka, keď špekulácie okomentoval slovami: „Keď čítate špekulácie, že sa vstupujeme do predaja reklamy, môžete si byť istí, že to nie je pravda.“
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Apple technológia, ktorá mala len hľadať stratené telefóny, spustila najväčšiu policajnú raziu v histórii krajiny
Slováci ho nepoznajú. Tento jednoduchý AI trik ti ušetrí hodiny práce (NÁVOD)
Upgraduješ aj ty? Tu je zoznam iPhonov, ktoré dostanú kontroverzný iOS 26
Slováci prichádzajú o tisíce, ani o tom nevedia. S týmto ťa už žiadny podvod neohrozí
Neuveríš, aký desivý biznis model používa aplikácia Neon. Stala sa obrovským hitom a je sťahovanejšia než Instagram a WhatsApp
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Sieť drogérií dm sťahuje z predaja nebezpečný výrobok. Môže spôsobiť hnačky a vracanie
„Z tatranského tigra sme sa stali zmäteným mačiatkom,“ varuje expert. Slováci sedia na historickom objeme peňazí
Renomovaný kardiológ odhalil 7 obľúbených potravín, ktoré ťa pomaly zabíjajú. Nejedol by ich, ani keby mu zaplatili
Hororový večer v Bratislave: Plamene zachvátili bytovku, požiar si podľa starostu vyžiadal jednu obeť
Expertka na starnutie varuje: Stres ti skracuje život. Toto sú 4 jednoduché pravidlá, ako to zastaviť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Teleportácia sa stala skutočnosťou. Oxfordskí vedci spravili krok, ktorý zmení svet výpočtov
- Zvláštna dopravná značka mätie vodičov. Toto musíš spraviť, keď ju uvidíš, inak ti hrozí pokuta
- Európu postihla tichá kríza, akú ešte nezažila. Vedci varujú pred stratou kľúčového prvku prežitia
- Z AirPods som prešiel na lacnejšiu „náhradu“. Kvalita a zvuk ma nechali bez slov
- Jedna z najúspešnejších filmových sérií je späť. Zarobila viac než miliardu dolárov, vracajú sa aj hlavné hviezdy
-
- Európu postihla tichá kríza, akú ešte nezažila. Vedci varujú pred stratou kľúčového prvku prežitia
- Ohromne zbohatnú a spasia Európu. Blízko Slovenska našli obrovské ložisko ropy a plynu
- Jedna z najúspešnejších filmových sérií je späť. Zarobila viac než miliardu dolárov, vracajú sa aj hlavné hviezdy
- Zvláštna dopravná značka mätie vodičov. Toto musíš spraviť, keď ju uvidíš, inak ti hrozí pokuta
- Nič vzácnejšie už dlho nenašli. Vedci odkryli 3 000 rokov staré „zlaté“ mesto
-
- Ohromne zbohatnú a spasia Európu. Blízko Slovenska našli obrovské ložisko ropy a plynu
- Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
- Američania ohúrili svet. Z opačného konca planéty vypustili jadrovú raketu, trafila cieľ na meter presne
- Toto už nie je len dron. Najväčšia zbrojovka sveta ukázala zbraň budúcnosti, ktorá zmení vojny
- Slováci majú v dome zdroj energie, o ktorom netušili. Nová technológia vykuruje aj chladí a šetrí tisíce eur
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
Dátové centrá miznú pod vodou. Čína objavila spôsob, ako znížiť spotrebu energie o 90 %
Toto nemá ešte nikto. Kia spúšťa technológiu, ktorá ukáže pravdu o batérii EV v reálnom čase
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP