Predplatitelia Disney+ budú musieť siahnuť do vrecka o poznanie hlbšie ako doposiaľ. Spoločnosť oznámila zdražovanie svojich predplatných balíčkov. Slovenska sa to zatiaľ síce netýka, no zvyšovanie cien v našom regióne je len otázkou času.

Zábavný konglomerát sa počas uplynulých hodín podelil o svoje hospodárske výsledky a predstavil plány do budúcna. Disney+ má za sebou skvelý kvartál, počas ktorého si služba pripísala až 14,4 milióna nových zákazníkov, informuje The Verge. Celkový počet predplatiteľov tak narástol na 152 miliónov.

Nečakane prudké zvýšenie

Spoločne so základňou používateľov sa však zvýši aj cena predplatného služby, a to pomerne zásadným spôsobom. Pre amerických predplatiteľov sa mesačná cena zvyšuje z doterajších 7,99 dolárov na 10,99 dolárov, čo je nárast o nemalých 38 %.

Disney+

Zdražovanie sa aktuálne týka výhradne trhu Spojených štátov, kde Disney dvíha ceny aj všetkých ďalších produktov v streamovacom segmente, vrátane športového predplatného ESPN Plus či streamovacej služby Hulu, ktoré z časti vlastní. Medzinárodné zdražovanie svojej služby spoločnosť zatiaľ nepotvrdila, otázkou však nie je či, ale kedy vyššia cenovka dorazí aj do ďalších regiónov.

Služba na americkom trhu zdražuje druhýkrát za tri roky. V Európe môžeme očakávať rovnaké ceny predplatného v eurách. Ak Disney zostane verné súčasnej cenovej politike, na Slovensku by predplatné mohlo byť v porovnaní s hlavnou konkurenciou o euro lacnejšie. Predplatné u nás by teda pri zdražovaní mohlo stáť 9,99 eura, zatiaľ však ide len o špekulácie a zo strany Disney zatiaľ zdvíhanie cien u nás avizované nebolo.

Za starú cenu už len s reklamami

Predplatiteľom, ktorým sa zdražovanie nepáči, Disney pripravilo aj lacnejší balíček s reklamami. Ten spoločnosť plánuje na americkom trhu predstaviť 8. decembra a bude stáť 7,99 dolárov, teda toľko, koľko používatelia platili doposiaľ.

Čítal si už? 
Zemetrasenie: HBO Max na Slovensku skončí. Príde najväčšie spojenie služieb v histórii

Disney chce verziu predplatného s reklamami rozšíriť aj na medzinárodné trhy, má sa tak stať už počas budúceho roka. Reklamy na Disney budú obmedzené na štyri minúty za hodinu, finančná riaditeľka Christine McCarthyová potvrdila, že sa nebude týkať detských profilov.

Rovnako tiež avizovala, že lacnejšiu verziu Disney+ s reklamami nebude možné predplatiť na celý rok. Táto možnosť bude zachovaná len pre drahší balíček bez reklám.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú