Na scéne hyperáut sa objavila nová šelma. Volá sa Mjølner (je pomenovaná po legendárnom kladive boha Thóra) a stojí za ňou dánsky výrobca Zenvo Automotive. Ten síce nepatrí medzi najznámejšie mená v automobilovom priemysle, ale o to hlasnejšie sa teraz pripomína svetu, a to doslova aj obrazne.

Nový motor Mjølner je srdcom pripravovaného superauta Zenvo Aurora a so svojím výkonom až 1 850 koní (1 379 kW) ide o najvýkonnejší motor V12, aký bol kedy nasadený do sériového vozidla. Tento výkon dosahuje kombináciou štyroch turbodúchadiel a hybridného systému, čo je v automobilovom svete veľmi zriedkavá, no extrémne účinná konfigurácia. Na tému upozornil Carscoops a TopGear.

Šialenému základu sekunduje hybrid

Samotný spaľovací motor bez hybridnej podpory dosahuje výkon 1 250 koní, čo je samo o sebe ohromujúce číslo. Zenvo však nie je značka, ktorá by sa uspokojila s „dostatočným“ výkonom. Hybridný systém pridáva ďalších 600 koní a výsledkom je niečo, čo prekonáva hranice bežného chápania rýchlosti a sily.

Motor má objem 6,6 litra a točí sa až do 9 800 otáčok za minútu, čo je hodnotenie blízke pretekárskym špecifikáciám. Používa tiež technológiu Mahle Jet Ignition na zníženie emisií, čo ukazuje, že výkonnosť a udržateľnosť už nemusia byť nevyhnutne v rozpore.

najvýkonnejší motor V12.
Zenvo

Zaujímavosťou je, že Zenvo kladie dôraz nielen na výkon, ale aj na emocionálny zážitok z jazdy. „Dôležitou súčasťou programu Aurora je doručiť emocionálne prepojenie medzi vodičom a autom, navrhnuté tak, aby stimulovalo všetky zmysly,“ vysvetľuje predseda Zenvo Automotive Jens Sverdrup. „Zvuk a dramatickosť sú to, o čom Aurora bude, a motor je v tomto kľúčový prvok, ktorý otočíme na jedenástku,“ dodal.

Sverdrup povedal, že Zenvo nikdy neplánovalo vytvoriť najvýkonnejší motor V12, ale stalo sa to prirodzeným výsledkom ich snahy posúvať hranice možného. „Toto je obrovský míľnik a ďalším krokom bude – a aj to poriadne počuť! – oživenie motora,“ dodáva.

najvýkonnejší motor V12.
Zenvo

Pôsobivý aj na pohľad

Z vizuálneho hľadiska je Mjølner tiež pôsobivým dielom. Turbodúchadlá sú kompaktné a tesne umiestnené medzi dvoma radmi valcov v tzv. hot-V konfigurácii, ktorá zlepšuje efektivitu a znižuje oneskorenie turba. Teplotné tienenie je masívne, čo je pochopiteľné vzhľadom na to, aké teploty takýto výkon generuje.

Zenvo zároveň tvrdí, že prvý kus modelu Aurora je už hotový a prechádza testovaním. Znamená to, že čoskoro nielen uvidíme, ale aj počujeme výsledok tohto odvážneho inžinierskeho projektu.

Značka tiež prezradila, že motor Mjølner nebude exkluzívny iba pre Auroru – plánujú ho využívať aj v ďalších modeloch v rôznych konfiguráciách. Možno sa teda dočkáme ešte ľahších, ešte ostrejších verzií, ako napríklad možného Aurora RS, kde by časť turbodúchadiel mohla byť obetovaná v prospech nižšej hmotnosti.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP