Čím sú autá modernejšie a technicky vyspelejšie, tým je väčšia pravdepodobnosť, že sa môže niečo pokaziť. Dnes sú celkom bežné aj hromadné poruchy a bezpečnostné riziká nových áut, kedy automobilky musia zvolať tisíce či desaťtisíce vozidiel do servisov, aby problém odstránili. Portál iSeeCars zverejnil štúdiu, ktorá odhaľuje autá naviac náchylné na zvolávacie akcie.
Štúdia pracuje s časovým horizontom 30 rokov a uvádza, koľkokrát za tento životný cyklus budeš musieť s autom navštíviť servis v dôsledku zvolávacej akcie. Dáta vychádzajú zo súčasných hodnôt a ide o predikciu, nakoľko taká Tesla Model Y ešte nie je na trhu tak dlho, aby mohli počítať s reálnym počtom zvolávačiek za celý životný cyklus.
V roku 2022 totiž automobilky vykonali vyše 400 zvolávačiek, čo sa dotklo viac ako 25 miliónov vozidiel. To nie je zrovna najmenšie číslo a určite by ťa ako majiteľa nového auta nepotešilo jazdiť do servisu aj dvakrát za rok. Táto štúdia teda môže pomôcť s výberom takého auta, ktorému sa podobné zvolávacie akcie vyhýbajú.
Tesla jednoznačne najhoršia, automobilka však ťaží z dôležitej veci
Najhoršie dopadla Tesla. V prvej päťke s najvyšším počtom zvolávacích akcií sa nachádzajú všetky štyri modely značky. Úplne najhoršie je na tom Model Y, na ktorý bola doposiaľ vyhlásená zvolávacia akcia až 15-krát častejšie, než je priemer všetkých ostatných automobiliek. Podľa štatistiky tak za celý životný cyklus auta, teda za 30 rokov, budeš musieť s týmto autom navštíviť servis v rámci zvolávacích akcií až 62-krát.
Tesla ale má jednu ohromnú výhodu voči ostatným výrobcom. Vďaka jej pokročilým technológiám dokáže veľké množstvo problémov opraviť jednoduchou OTA aktualizáciou, takže fyzická návšteva servisu vôbec nie je nutná. Vyššie čísla Tesly a konkrétne Modelu Y a Modelu 3 sú zapríčinené aj tým, že sa jedná o pomerne nové elektromobily, na ktorých automobilka stále „vychytáva muchy“. Je preto jasné, že počas prvých rokov predaja budú mať autá častejšie problémy, no postupom času sa to zlepší.
Dôkazom je napríklad Model S a X. V tomto prípade už iSeeCars pracovalo s dátami z dlhšieho časového horizontu a náchylnosť na zvolávaciu akciu je o viac ako polovicu nižšia. To znamená, že čím dlhšie je auto na trhu, tým je spoľahlivejšie a má menej problémov, ktoré by sa týkali celej flotily áut.
Nemilým prekvapením je Porsche
Nemilým prekvapením je však Porsche Panamera, ktorá sa v počte zvolávačiek usadila na druhom mieste. Porsche je renomovaná prémiová značka, ktorá by sa mala takýmto problémom vyvarovať, no zdá sa, že ak si kúpiš Panameru, za 30 rokov budeš musieť ísť do servisu viac ako 60-krát, teda zhruba 2-krát do roka.
V zozname 25 najhorších áut v počte zvolávacích akcií sa nachádzajú aj ďalšie modely Porsche, ako Macan, Cayenne aj slávna 911-ka. Naopak najspoľahlivejšími autami sú modely značky Mercedes, Toyota a Lexus. Týmto trom výrobcom sa zvolávacie akcie vyhýbajú.
S modelmi v prvej 33-ke navštíviš servis v rámci zvolávacej akcie maximálne 1-krát za 30 rokov. Priemerne pri všetkých sledovaných autách vychádzajú 4 zvolávacie akcie za celý životný cyklus.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Sieť drogérií dm sťahuje z predaja nebezpečný výrobok. Môže spôsobiť hnačky a vracanie
„Z tatranského tigra sme sa stali zmäteným mačiatkom,“ varuje expert. Slováci sedia na historickom objeme peňazí
Renomovaný kardiológ odhalil 7 obľúbených potravín, ktoré ťa pomaly zabíjajú. Nejedol by ich, ani keby mu zaplatili
Veľká zrážka rýchlikov si vyžiadala 100 zranených. Šutaj Eštok prehovoril o príčine
Hororový večer v Bratislave: Plamene zachvátili bytovku, požiar si podľa starostu vyžiadal jednu obeť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP