Musk potápa Twitter, ale aj Teslu. Akcie padli o 50 %, na jeho hlavu padajú žaloby
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Elon Musk neprežíva práve najlepšie obdobie. Zamestnanci Twitteru sa vzbúrili voči jeho despotickému štýlu riadenia firmy a výpoveď dali aj tí z viacerých kriticky dôležitých pozícií, takže obľúbenej mikroblogovacej službe stále hrozí kolaps, prípadne odliv inzerentov a používateľov na iné sociálne siete.
Vo svete technológií a ekonomiky je však všetko prepojené a problémy Twitteru tak dopadajú aj na Teslu. Ako píše Startitup, hodnota akcií Muskovej vlajkovej lode, elektrickej automobilky Tesla, sa výrazne prepadá. O súvislosti medzi Twitterom a Teslou píše vo svojej analýze aj Vox: „Problémy v Tesle sa kopia, zatiaľ čo šéf je rozptyľovaný svojou novou spoločnosťou,“ uvádza sa v článku.
Nemusí to byť také horúce
Hodnota Teslu sa od začiatku roka prepadla o takmer 50 %, čo môžeme pripísať aj výraznému nadhodnoteniu jej cenu v minulých rokoch či všeobecným výpredajom na trhoch v súvislosti s infláciou – index S&P500 však za rovnaký čas poklesol len o 15 % a podľa mnohých svoje „krízové“ dno dosiahol už v októbri, odkedy sa mierne zdvihol. Naopak, Tesla za posledný mesiac, kedy je dianie okolo Twitteru najturbulentnejšie, stratila 20 %.
Dôvody, ktoré vysvetľuje Vox, sú však pomerne vágne. Analýza hovorí napríklad o pokračujúcich problémov s kvalitou spracovania Tesly, no to nie je vôbec nič nové a autá Elona Muska sa s ňou potýkajú od úplného začiatku a ak prišlo k zmene, tak po otvorení berlínskej Gigafactory skôr k pozitívnej. Tieňom je však niekoľko zvolávacích akcií a opráv prostredníctvom over-the-air aktualizácií, čo však nie je nič neobvyklé, hoci ich Tesla má na počet vyrobených áut viac ako konkurencia.
Rozumnejšie už znie vysvetlenie, že sám Musk odpredal veľký balík akcií Tesly, aby mal na nákup Twitteru, alebo pochybnosti o tom, či bude mať popri haseniu požiarov v Twitteri dostatok energie na to bojovať s nástupom elektrických modelov od klasických automobiliek.
Tesla síce aktuálne môže mať post číslo jeden, no v prípade, že na elektromobily presadne „každý“, kľúčom k úspechu budú aj veci ako dostatočne široká dílerská či servisná cieť naprieč Európov. V tomto smere sa Tesla s Volkswagenom, Renaultom či koncernom Stellantis alebo Hyundai / Kia nemôže rovnať.
Z Tesly neodchádza len Muskova mentálna kapacita
Musk už roky hovorí o prelome v technológii autonómneho riadenia, no nedávno rozpustil tím špecialistov, ktorí v Tesle vyvíjali autopilota. Až 50 kľúčových ľudí, ktorí pôvodne pracovali v Tesle, sú aktuálne zamestnaní v Twitteri. Ako uvádza CNBC, patrí medzi nich aj riaditeľ, ktorý stojí práve za vývojom autopilota.
Tento krok viacerých investorov zarazil. Gary Black, patriaci k prvým investorom Tesly, napríklad povedal, že špičkoví inžinieri Tesly by nemali prevádzkovať Twitter. Problém priniesol aj balík odmien, ktorý má hodnotu 56 miliárd dolárov. Akcionári ho Muskovi schválili pred štyrmi rokmi ako motiváciu. Túto sumu má dostávať v prípade, ak splní výkonnostné ciele, medzi ktoré patrí napríklad ziskovosť či cena akcií na burze.
Našli sa však aj takí, ktorí chcú tieto odmeny anulovať. Ako uvádza CNN, obrátili sa na súd, pretože Musk si ich podľa nich nezaslúži – pre Teslu totiž nepracuje na plný úväzok, čo pri pohľade na Muskove nasadenie zrejme platí len na papieri. Avšak, pri výsluchu sa majiteľ Tesly obhajoval a tvrdil, že svoju povinnosť zvýšiť trhovú hodnotu Tesly dodržal. Žalobca si stojí za tým, že spomenutý balík peňazí sa stal bezdôvodným obohatením.
Akoo informuje Market Watch, člen predstavenstva Tesly dokonca v lete uviedol, že Musk uvažuje o tom, že by svoje pozície v Tesle prenechal niekomu inému.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
Toto Tesla prepískla. Každý majiteľ Cybertrucku ho musí vrátiť, inak riskuje smrť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Zákon o zmenách RTVS prerokujú v stredu
V prvom štvrťroku 2024 sa na elektronickom mýte vybralo vyše 61 miliónov eur
Toto nesmieš zmeškať. Známy meteorický roj dnes dosahuje maximum
Dánsko vyhlásilo rekordný tender na veterné elektrárne na mori
Samosprávy môžu požiadať o eurofondy na kybernetickú bezpečnosť do konca apríla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené