Musk potápa Twitter, ale aj Teslu. Akcie padli o 50 %, na jeho hlavu padajú žaloby
Elon Musk neprežíva práve najlepšie obdobie. Zamestnanci Twitteru sa vzbúrili voči jeho despotickému štýlu riadenia firmy a výpoveď dali aj tí z viacerých kriticky dôležitých pozícií, takže obľúbenej mikroblogovacej službe stále hrozí kolaps, prípadne odliv inzerentov a používateľov na iné sociálne siete.
Vo svete technológií a ekonomiky je však všetko prepojené a problémy Twitteru tak dopadajú aj na Teslu. Ako píše Startitup, hodnota akcií Muskovej vlajkovej lode, elektrickej automobilky Tesla, sa výrazne prepadá. O súvislosti medzi Twitterom a Teslou píše vo svojej analýze aj Vox: „Problémy v Tesle sa kopia, zatiaľ čo šéf je rozptyľovaný svojou novou spoločnosťou,“ uvádza sa v článku.
Nemusí to byť také horúce
Hodnota Teslu sa od začiatku roka prepadla o takmer 50 %, čo môžeme pripísať aj výraznému nadhodnoteniu jej cenu v minulých rokoch či všeobecným výpredajom na trhoch v súvislosti s infláciou – index S&P500 však za rovnaký čas poklesol len o 15 % a podľa mnohých svoje „krízové“ dno dosiahol už v októbri, odkedy sa mierne zdvihol. Naopak, Tesla za posledný mesiac, kedy je dianie okolo Twitteru najturbulentnejšie, stratila 20 %.
Dôvody, ktoré vysvetľuje Vox, sú však pomerne vágne. Analýza hovorí napríklad o pokračujúcich problémov s kvalitou spracovania Tesly, no to nie je vôbec nič nové a autá Elona Muska sa s ňou potýkajú od úplného začiatku a ak prišlo k zmene, tak po otvorení berlínskej Gigafactory skôr k pozitívnej. Tieňom je však niekoľko zvolávacích akcií a opráv prostredníctvom over-the-air aktualizácií, čo však nie je nič neobvyklé, hoci ich Tesla má na počet vyrobených áut viac ako konkurencia.
Rozumnejšie už znie vysvetlenie, že sám Musk odpredal veľký balík akcií Tesly, aby mal na nákup Twitteru, alebo pochybnosti o tom, či bude mať popri haseniu požiarov v Twitteri dostatok energie na to bojovať s nástupom elektrických modelov od klasických automobiliek.
Tesla síce aktuálne môže mať post číslo jeden, no v prípade, že na elektromobily presadne „každý“, kľúčom k úspechu budú aj veci ako dostatočne široká dílerská či servisná cieť naprieč Európov. V tomto smere sa Tesla s Volkswagenom, Renaultom či koncernom Stellantis alebo Hyundai / Kia nemôže rovnať.
Z Tesly neodchádza len Muskova mentálna kapacita
Musk už roky hovorí o prelome v technológii autonómneho riadenia, no nedávno rozpustil tím špecialistov, ktorí v Tesle vyvíjali autopilota. Až 50 kľúčových ľudí, ktorí pôvodne pracovali v Tesle, sú aktuálne zamestnaní v Twitteri. Ako uvádza CNBC, patrí medzi nich aj riaditeľ, ktorý stojí práve za vývojom autopilota.
Tento krok viacerých investorov zarazil. Gary Black, patriaci k prvým investorom Tesly, napríklad povedal, že špičkoví inžinieri Tesly by nemali prevádzkovať Twitter. Problém priniesol aj balík odmien, ktorý má hodnotu 56 miliárd dolárov. Akcionári ho Muskovi schválili pred štyrmi rokmi ako motiváciu. Túto sumu má dostávať v prípade, ak splní výkonnostné ciele, medzi ktoré patrí napríklad ziskovosť či cena akcií na burze.
Našli sa však aj takí, ktorí chcú tieto odmeny anulovať. Ako uvádza CNN, obrátili sa na súd, pretože Musk si ich podľa nich nezaslúži – pre Teslu totiž nepracuje na plný úväzok, čo pri pohľade na Muskove nasadenie zrejme platí len na papieri. Avšak, pri výsluchu sa majiteľ Tesly obhajoval a tvrdil, že svoju povinnosť zvýšiť trhovú hodnotu Tesly dodržal. Žalobca si stojí za tým, že spomenutý balík peňazí sa stal bezdôvodným obohatením.
Akoo informuje Market Watch, člen predstavenstva Tesly dokonca v lete uviedol, že Musk uvažuje o tom, že by svoje pozície v Tesle prenechal niekomu inému.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Nie je taký účinný, ako si myslíme: Expert vysvetlil, prečo končí preventívny ultrazvuk
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP