Filmový rok 2025 si práve našiel nového kráľa sledovanosti. Nie je ním nový Captain America ani remake Snehulienky, ale zatracovaná adaptácia hry Minecraft, ktorú ešte pred týždňom kritici rozniesli v zuboch. Filmový Minecraft, o ktorom si prečítaš v našej recenzii, však opäť ukazuje, že názory kritikov a divákov sú dve rozdielne veci a novinka má za sebou štart, aký nikto nečakal.

Už za prvé dni prepisuje rekordy

Minecraft vo filme do kín dorazil počas uplynulého víkendu a už pohľad na vypredané kinosály na Slovensku naznačoval, že pôjde o veľkú udalosť. Obrovský záujem potvrdili aj tržby filmu po otváracom víkende. Minecraft celosvetovo zarobil 301 miliónov dolárov, čím sa stal najúspešnejším filmom roka a najzárobkovejšou hernou adaptáciou za úvodný týždeň v kinách.

Filmová novinka v USA zarobila 157 miliónov dolárov, analytici jej pritom predpovedali tržby len na úrovni 70 až 80 miliónov. To, že Minecraft vo filme vo finále zarobil dvojnásobne viac, všetkých dokonale zaskočilo. Predovšetkým, keď prvé recenzie hovorili o veľmi plytkej zábave a film v hodnoteniach poväčšine zhadzovali.

Obrovská popularita hernej značky však urobila svoje a k veľkým očakávaniam výrazne prispela aj spoločnosť Warner Bros. Discovery, ktorá mu venovala najväčšiu marketingovú kampaň vo svojej histórii.

Filmový monopol uzatvoril partnerstvá s viac než 45 svetovými značkami (nechýbali medzi nimi napríklad McDonalds či Oreo), s pomocou ktorých Minecraft masovo spropagovali. Aktuálne je skutočne náročné prejsť okolo obchodov bez toho, aby z nich na ľudí nevyskakoval tovar s kockatými vzormi.

Hrám vo filmoch sa momentálne darí

Tristo miliónový štart v kinách pre Minecraft znamená veľkú budúcnosť a už teraz je jasné, že slávna herná značka neskončí len pri jednom filme. Podľa analytika Davida A. Grossa novinka vďačí za úspech svojmu širokému záberu – oslovuje tínedžerov, rodiny s deťmi, ale tiež samotných dospelých divákov, ktorí sú fanúšikmi hry. „Recenzie síce nie sú dobré, ale tento typ filmov je robený pre divákov, a nie pre kritikov,“ hovorí Gross.

Minecraft vo filme je v krátkom čase ďalšou úspešnou adaptáciou hernej značky. V nedávnej minulosti v kinách dominovali Super Mario Bros. vo filme, Uncharted, séria Sonic alebo dokonca horor Päť nocí u Freddyho. Čoraz viac sa tiež darí adaptáciám hier na malej obrazovke, kde sa veľkej popularite tešia napríklad Fallout alebo The Last of Us.

Všímajú si to aj analytici, ktorí avizujú príliv ďalších veľkých noviniek inšpirovaných hrami. „Super Mario, Sonic a najnovšie tiež Minecraft vo filme ukazujú, že štúdiá definitívne našli recept na to, ako premeniť hity z malých obrazoviek na veľkolepé podujatia v kinách,“ uzatvára odborník.

Minecraft vo filme recenzia
TMDB

Minecraft vo filme zároveň do kín prináša čerstvý vietor, ktorý v tomto roku zúfalo chýba. Návštevnosť v kinách neustále padá, v USA je o 5 % menšia ako minulý rok a až o 35 % nižšia ako v predpandemickom roku 2019. Siete kín sú teda odkázané na podobné hity, ktorých je však každým rokom menej.

Ukazujú to aj nepresvedčivé tržby všetkých tohtoročných blockbusterov. Captain America: Odvážny nový svet po sľubnom začiatku rýchlo stratil dych, Snehulienka zaváňala problémami už od začiatku, neuspel ani sci-fi pokus Mickey 17 s Robertom Pattinsonom, za ktorým stál oscarový režisér Bong Joon-ho.

Podľa odborníkov bol preto najvyšší čas, aby sa rok 2025 konečne pochválil prvým veľkým blockbusterom. „Tržby z kín v roku 2025 sú nepresvedčivé a teraz konečne prišiel budíček. Je to dobrá správa pre celý priemysel, no z dlhodobého pohľadu nie sú podobné výkyvy vôbec zdravé. To, čo kiná potrebujú, je konzistentnosť,“ hovorí analytik.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP