Pirátstvo v hernom priemysle kvitne už dlhé roky. Hoci sa vývojári všemožne snažia ochrániť svoje diela pred prelomením, častokrát ich snaha vyjde nazmar. Podobný osud postihol aj novinku Middle-earth: Shadow of War.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Druhé pokračovanie úspešnej hry Middle-earth: Shadow of Mordor zo sveta J.R.R. Tolkiena s podtitulom Shadow of War pritiahla nielen davy fanúšikov Stredozeme, ale aj vášnivých hráčov. Napriek výborným ohlasom si hra pripísala na účet jedno sklamanie. Piráti totiž dokázali novinku prelomiť len za jediný deň a získali k nej plný prístup. Hra bola prelomená extrémne rýchlo aj napriek tomu, že používala známy anti-temper softvér Denuvo.

Denuvo už dávnejšie apelovalo na vývojárov hier, aby chránili svoje diela pred pirátmi a tvrdilo, že prelomiť jeho softvér je ťažký oriešok. Spočiatku sa toto tvrdenie napĺňalo, keď prelomiť prvé hry chránené softvérom Denuvo trvalo viac ako mesiac. Hoci to pirátov úplne nezastavilo, dokázalo ich to aspoň dočasne odstaviť. Momentálne je situácia taká, že čas od vydania hry až po jej prelomenie sa výrazne skracuje.

Pred týmto trendom sa nedokázalo ochrániť ani viacero zvučných herných štúdií a hier, ako napríklad Total War: Warhammer 2. Tá bola takisto prelomená už za deň. Prirodzene preto takáto situácia vytvára u vývojárov dojem, že ochrana anti-temper softvérmi je skôr strata peňazí ako pomoc. Súčasný stav pirátstva teda núti vývojárov hľadať inde a nespoliehať sa na správu digitálnych práv (DRM), ktorá už nie je taká účinná ako kedysi.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
0%
Páči sa mi to
0%
Chcem to
0%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
0%
O autorovi
Dávid Hrabčák
Som študent doktorandského štúdia na Technickej univerzite v Košiciach v odbore Multimediálne telekomunikácie. Moderné technológie sú pre mňa nie len niečo, čo študujem, ale aj koníček. Okrem technológií rád počúvam a tvorím elektornickú hudbu.