Mercedes hlási obrovský úlovok. Jeho elektromobily budú výrazne lacnejšie
Batérie sú stále najdrahšou súčiastkou elektromobilov. Mercedes ale onedlho začne využívať lacnejšiu alternatívu k súčasným NCM (niklovo-kobaltovo-mangánovým) batériám.
Ide o takzvané LFP články, ktoré sa skladajú z lítia, železa a fosfátu a ich cena je podstatne nižšia, informuje portál InsideEVs.
Mercedes začne využívať LFP batérie v lacnejších modeloch už od roku 2024, informoval o tom samotný riaditeľ Daimleru Ola Källenius v rozhovore pre portál Bloomberg.
LFP batérie totiž využívajú menej vzácnych kovov, preto je aj ich cena oproti NCM batériám na báze nikla výrazne nižšia. S nižšou cenou ale prichádza aj nižšia kvalita, respektíve energetická hustota.
Nižšie triedy dostanú lacnejšiu batériu
Modely, ktoré by mali od roku 2024 dostať lacnejšiu LFP batériu, sú napríklad nová generácia EQA a o rok neskôr by sa mal tento akumulátor dostať aj do modelu EQB.
Oba elektromobily v súčasnosti využívajú drahšiu batériu na báze niklu s kapacitou 66,5 kWh. Ak teda bude chcieť automobilka zachovať rovnaký dojazd (kapacitu), aký má dvojica modelov teraz, bude musieť spraviť tieto elektromobily efektívnejšie z hľadiska pohonu a aerodynamiky, alebo ich osadiť väčšou a ťažšou LFP batériou.
Rozhodnutie začať používať menej energeticky husté batérie je jednoduché. O pár rokov totiž podľa Källeniusa nebude príliš veľa zákazníkov, ktorí budú chcieť „E63 AMG“ v elektrickej verzii, čoraz viac ľudí totiž bude orientovaných na mestá a mestskú jazdu. Stačiť im preto majú autá s nižším dojazdom a menším výkonom.
Jedno je ale jasné. Lepších NCM batérií sa automobilka úplne nevzdá. Aj naďalej ich bude používať v elektromobiloch vyšších tried, ako aj v supervýkonných elektromobiloch, ktoré jednoducho potrebujú väčšiu batériu s vyššou energetickou hustotou.
V súčasnosti nie je známe, kto bude dodávateľom nového typu batérií pre Mercedes, ale indície naznačujú, že by mohlo ísť o spoločnosť CATL. Nemecká prémiová automobilka už využíva batérie tohto výrobcu, napríklad v modeli EQS. V tomto prípade však ide o batériu typu NCM.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Technológia, ktorú miluješ, ťa môže zničiť. Ultranabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vo Vatikáne sa začína konkláve: Kardináli zo 71 krajín zvolia nového pápeža, podľa expertov bude nepredvídateľné
Fico o totálnom konci ruského plynu: „Slovensko bude patriť medzi najviac dotknuté krajiny“
„Po tučnom pápežovi prichádza chudý“: Voľba Svätého otca nie je jasná, tvrdí historik
Pellegrini podpísal zákon o mimovládkach: Novela nie je v rozpore s ústavou
Faradayova klietka, rušičky a bezletová zóna: Vatikán sa mení na nedobytnú pevnosť. Začína sa konkláve
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
- Za tú cenu štýlovejšie auto nenájdeš. Cupra vyrobila elektrického rebela pre rodiny, zamrzel ma len jeden nedostatok
- Ďalší majiteľ naletel Muskovým klamstvám. Toto sa stalo s Cybertruckom, ktorý mal „plávať“
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
-
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
- Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
Nestačia na tvrdú konkurenciu. Tesla predala v Číne o štvrtinu menej áut ako v marci
Zisk BMW sa výrazne prepadol, konkurencia však dopadla ešte horšie
EÚ zvažuje tvrdý krok voči USA. Clá na slávne lietadlá môžu byť na stole
Izrael opäť úspešne udrel. Dronom zasiahol cieľ v Libanone
Dokument už podpíšeš mobilom. Slovensko.sk spúšťa podpisovanie bez čítačky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vo Vatikáne sa začína konkláve: Kardináli zo 71 krajín zvolia nového pápeža, podľa expertov bude nepredvídateľné
Fico o totálnom konci ruského plynu: „Slovensko bude patriť medzi najviac dotknuté krajiny“
„Po tučnom pápežovi prichádza chudý“: Voľba Svätého otca nie je jasná, tvrdí historik
Pellegrini podpísal zákon o mimovládkach: Novela nie je v rozpore s ústavou
Faradayova klietka, rušičky a bezletová zóna: Vatikán sa mení na nedobytnú pevnosť. Začína sa konkláve
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené