Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

České herné štúdio Illusion Softworks sme spomínali v článku venovanému histórii susedného videoherného klenotu menom Mafia. Štúdio stojí za prvým dielom tejto nesmierne úspešnej série, ale aj za obomi titulmi Hidden & Dangerous či v neposlednom rade aj za prehliadaným špionážnym projektom Chameleon.

Práve Chameleon bol len niekoľko mesiacov po vydaní Mafie prioritou bratislavskej pobočky Illusion Softworks číslo jeden. Hra po komplikovanom vývoji nakoniec 19. októbra 2005 vyšla a aj napriek jej nepopierateľným kvalitám sa jej komerčnému úspechu nikdy nedostalo.

Zabudnutú hru ako posledný verejne vyzdvihol otec pôvodnej Mafie a zakladateľ Warhorse Studios, Daniel Vávra, v charitatívnom streame pri príležitosti vydania prerobenej gangsterky.

Chameleon bola strašne pekná hra, robili ju chalani zo Slovenska. Bol to krásny príklad toho, že má niekto nápad, no nevie ho zrealizovať. Mali krásnu grafiku, ale proste tam nebol nikto, ako napríklad ja, kto by dokázal ostatných zrovnať do laty a dať tomu jednotnú tvár.

Rôzni ľudia sa tam medzi sebou dohadovali, ako by to malo byť, pričom sa nikdy nedokázali zhodnúť na rovnakej veci. Neskôr tam bol povolaný môj kolega David Horák, aby situáciu vyriešil.

On to nejakým spôsobom dopísal len aby to bolo. Tá hra mala rozhodne väčší potenciál, ale bohužiaľ na to už neboli peniaze. Strašná škoda, malo to dobrý nápad, nádhernú grafiku a stačilo málo a mohla to byť dobrá hra,“ komentuje Vávra na streame slovenského brata Mafie.

Grafika na tom nebola najhoršie, na trendy roku 2005 sa však nechytala

Spoločných znakov s pôvodnou Mafiou nájdeme v hre niekoľko, pričom hneď prvý z nich je badateľný na samotnej grafike. Hra beží na rovnakom grafickom engine, kde však autori hutne engine LS3D upravili pre svoje potreby. Chameleon je v porovnaní s hrou z roku 2002 podstatne detailnejší a rozmanitejší.

www.visiongame.cz

Zároveň ide o akciu z pohľadu tretej osoby, kde však špionážny titul už natívne umožňuje v reálnom čase prepnúť kameru do vlastnej perspektívy, rovnako ako tomu bolo pri hrách Hidden & Dangerous. Recenzenti hru v dobe vydania chválili za pestrý výber atraktívnych lokácií, keďže hrdina navštívi Írsko, Afganistan, Kolumbiu alebo Havanu.

Vďaka rozmanitosti prostredí a pomalšiemu postupu misiami je tento „slovenský titul“ najčastejšie prirovnávaný k sérii Hitman, respektíve Splinter Cell. Od druhej spomínanej si Chameleon prepožičiava napríklad ukazovateľ ukrytia v tme.

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú