Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Hranie počítačových hier na zariadeniach s macOS je veľmi obmedzené nielen úzkou skupinou dostupných titulov, ale aj celkovou plynulosťou daných hier. Apple však hráčov potešil počas svojej konferencie WWDC, keď oznámil nový Game Porting Toolkit, teda rozhranie veľmi podobné Protonu, na ktorom pracovalo Valve kvôli svojej konzole Steam Deck.

Game Porting Toolkit dokáže v reálnom čase pre macOS prekladať DirectX 12 hry, ktoré boli pôvodne vyvinuté pre Windows. To vývojárom umožní vyskúšať plynulosť hry ešte predtým, než začnú pracovať na plnom porte pre Apple zariadenia.

Pre Apple netypický prístup

Nový Game Porting Toolkit poskytuje emulačné prostredie na spustenie vašej existujúcej nemodifikovanej hry pre Windows a môžete ho použiť na rýchle zistenie využitia grafických funkcií a výkonnostného potenciálu vašej hry pri spustení na Macu,“ vysvetľuje Aiswariya Sreenivassan, manažérka technických projektov pre grafické procesory a grafiku v spoločnosti Apple.

Novinka prichádza po rokoch toho, ako spoločnosť prakticky ignorovala hráčov. Pred niekoľkými rokmi došlo k snahe zaujať aj túto zákaznícku skupinu, keď Apple predstavil svoju službu Arcade, vo všeobecnosti sa však nedá hovoriť o ohromnom úspechu.

Apple

Game Porting Toolkit je určený pre API procesorov Applu ako M1 či M2. Jeho funkčnosť bola demonštrovaná priamo počas konferencie na DirectX 12 hre The Medium. The Verge však varuje, že nejde o univerzálny nástroj.

Vývojári majú očakávať problémy s plynulosťou hry a tiež bugy, ktoré na plnohodnotnej Windows verzii nie sú. Zároveň nejde o niečo, čo by mohol používať každý používateľ na svojom Macu – nástroj je určený pre vývojárov.

Obrovský krok správnym smerom

Aj keď sa môže zdať, že ide len o polovičné riešenie, tento nový nástroj výrazne uľahčí život vývojárom, ktorí doteraz museli pri zabezpečení podpory pre macOS rekompilovať zdrojový kód či prepracovať grafiku, tiene aj audio.

Po novom bude vďaka Game Porting Toolkit možné hru „preložiť“ do jazyku macOS takmer bez vynaloženie práce. Následne stačí hru optimalizovať a opraviť bugy, ktoré vznikli počas prekladu. Novinka tiež vývojárom umožní lepšie určiť, koľko práce bude portovanie danej hry vyžadovať a či sa oplatí.

Ponúka sa tiež budúcnosť, v ktorej Apple zapracuje na tomto nástroji natoľko, že ho budú môcť používať koncoví používatelia, teda samotní hráči. Podobným systémom totiž funguje aj spomínaný systém Proton a konzola Steam Deck. Koniec koncov, neustále počúvame, ako silné GPU sa v procesoroch Applu nachádzajú. Je načase, aby tieto tvrdenia spoločnosť konečne podložila niečím hmatateľným, respektíve hrateľným.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú