Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Aj keď sa v našej recenzii na ASUS ZenBook Pro Duo tento notebook vyslovene zaradzujeme mimo herný segment, neznamená to, že nie je schopným miestom pre takýto druh oddychu. Jeho technická špecifikácia so silnou grafickou kartou robia z tohto zväčša multimediálmeho pracanta veľmi slušné herné zariadenie. Rozhodli sme sa preto podrobiť notebook testom v siedmych herných tituloch, ktoré svojou rôznorodosťou vizuálu otestujú schopnosti na maximum.

Aké špecifikácie mal náš notebook?

Notebook disponuje 16 GB pamäťou RAM , procesorom Intel Core i7-9750H so 6 jadrami a 12 vláknami pri frekvencii 2,6 GHz, grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2060 so 6 GB pamäťou a podporou Ray Tracingu. 

PREČÍTAJ SI CELÚ –>RECENZIU<–

Battlefield V

Ako prvú hru sme vyskúšali 5. diel vojnovej akcie Battlefield V. Hlavným dôvodom je spomínaný Ray Tracing, ktorým bola hra pred vydaním výrazne ospevovaná. Tento pomerne zásadný žrút výkonu vyzerá naozaj excelentne, no tu je potrebné pripomenúť, že testovaný ASUS ZenBook Pro Duo skôr definujeme ako vstupnú bránu do Ray Tracingu, kde sa nastavenie grafiky nezaobíde bez väčších kompromisov.

Pri grafických nastaveniach sme ako prvý krok nastavili všetko na najvyššie detaily so 4K a samozrejme s Ray Tracingom. Tieto nastavenia zabezpečili chod hry na nehrateľných 15 fps, kedy sme pri vypnutí RT dosiahli ešte dodatočných 5 fps.

Prelomovej technológie sme sa však zbaviť nechceli, a tak sme znížili rozlíšenie na tradičnejšie Full HD a s najvyššími detailmi išlo Battlefield V na 40 fps v priemere. Hranicu 50 fps sme tak prekonali pri zapnutom RT, Full HD rozlíšení a znížení detailov až na strednú úroveň.

  • 4K rozlíšenie so zapnutým Ray Tracingom a najvyššími detailmi – 15 fps
  • Full HD rozlíšenie so zapnutým Ray Tracingom a najvyššími nastaveniami – priemerne 40 fps
  • Full HD rozlíšenie so zapnutým Ray Tracingom a kompromisom medzi nastaveniami v podobe stredných až vyšších detailov – hra nepadala pod 50 fps
Kingdom Come: Deliverance

Vynikajúce RPG od našich českých susedov si za dobu, odkedy hra vznikla, prešlo strastiplnou cestou. V dnešnej dobe je hra už vynikajúco optimalizovaná a rôznymi opravami doladená takmer do dokonalosti. Otvorený svet a detailná grafika však dáva zabrať nejednému hernému stroju.

Otvorený svet si vyberal obrovskú daň, keďže hra v 4K rozlíšení bez zníženia detailov textúr a vykresľovania prostredia išla sotva na 15 fps. Cez hranicu 30 fps bola hra ochotná v rozlíšení 4K ísť len v prípade zníženia ostatných nastavení k minimu.

Hra však na najvyššie detaily s najväčšou vzdialenosťou vykresľovaného sveta a vo Full HD rozlíšení pod 50 fps nešla ani v kritickejších situáciách. Odporúčame zvoliť variant Full HD rozlíšenia s troškou bádania v nastaveniach, kde pri nájdení správneho kompromisu graficky rozdiel nie je vôbec vidno a hra beží na poctivých 60 fps.

  • 4K rozlíšenie s najvyššími detailmi – 15 fps
  • 4K rozlíšenie so strednými detailmi a kompromismi pri vykresľovaní sveta a objektov – 25 až 30 fps
  • Full HD s najvyššou úrovňou detailov – príjemných 50+ fps
  • Full HD s najvyššou úrovňou detailov a znížením diaľky vykresľovania sveta a objektov – konštantných 60 fps
DOOM Eternal

Ďalším z nášho pohľadu excelentným benchmarkom je tohtoročný prírastok to rodiny Doom s podtitulom Eternal. Hra, podobne ako jej predchodca z roku 2016, stavia podstatu hrateľnosti na plynulosti grafiky. Doom Eternal je navyše vynikajúco optimalizovaný a aj keď nejde o tak technologický pokročilý vizuál ako v prípade Battlefield V, jeho jedinečný umelecký štýl, kde veľkú úlohu zohrávajú početné miniatúrne detaily na scéne, považujeme za decentnú skúšku laptopu.

Hra na vyšších nastaveniach, v hre nazvaných Ultra, išla v 4K rozlíšení na 35 fps aj pri akčných scénach. Ultra nastavenia vizuálu sú však len štvrtou úrovňou zo šiestich. Nastavenia Doom Eternal majú v sebe zakomponovaný ukazovateľ vyťaženosti grafickej karty, kedy nás 6 GB pamäťová jednotka grafického čipu v tomto notebooku nechcelo pustiť na najvyššiu možnú úroveň.

Pri nastavení grafiky na najnižšie možné hodnoty išiel Doom Eternal v 4K na 45 fps. Takáto plynulosť v 4K rozlíšení nás teda zanechala chladnými a pustili sme sa do nastavovania Full HD grafiky. Ako sme očakávali, hra bežala v 60 fps na Ultra Nightmare nastaveniach, čo je v slovníku tejto hry maximum.

  • 4K a najvyššie nastavenia ako nás pustil VRAM meter v hre (4/6 úrovní nastavenia grafiky) – 30 až 35 fps
  • 4K na najnižšie detaily – v priemere 45 fps
  • Full HD s najvyššou úrovňou detailov (Ultra Nightmare) a ponížením kvality textúr o jednu úroveň nižšie – skalopevných 60 fps
GTA 5

Asi najkomplexnejšími nastaveniami sme si prešli pri, dnes už benchmarkovom evergreene, GTA 5. Hra je aj po piatich rokoch svojej existencie na PC kameňom úrazu viacerých herných strojov, kedy sa v najväčšom svetle ukazuje komplexnosť otvoreného sveta piateho GTA. Po brodení sa nastaveniami hry sme došli k jasnému záveru – GTA 5 s najvyššími nastaveniami nie je pre tento laptop prechádzka ružovou záhradou.

Ako prvé stanovisko by sme chceli zmietnuť zo stola fakt, že GTA 5 je v 4K na tomto stroji nehrateľné. Pri vyšších nastaveniach a 4K sme dosahovali maximálne 15 fps, ktoré však pri rušnejších scénach mohlo ešte mierne klesnúť. Najvyššie detaily, dohľadnosť a schopnosť vykresľovania prostredia na vyšších úrovniach pri Full HD dali síce ASUS-u ZenBook Pro Duo zabrať, no z výsledku sme boli príjemne prekvapení.

28 fps nie je pohodlný spôsob hrania hry, no aspoň sme získali nápovedu, akým smerom sa budeme uberať. Ubrali sme na Multisample anti-aliasingu (MSAA) z hodnoty 8x na 4x a rovnako sme znížili úroveň vykresľovaných tieňov o tretinu a hneď sme sa dostali na príjemných 40 fps. Pri 60 fps sme tak museli urobiť viacero kompromisov, kedy mnohé detaily museli ostať na strednej úrovni.

  • 4K na najvyššie detaily – sotva 15 FPS
  • Full HD s najvyššou úrovňou detailov – priemerne 25 fps
  • Full HD, najvyššie detaily a znížené MSAA, rovnako znížené vykresľovanie tieňov o tretinu – 40 až 45 fps
  • Full HD, kompromis medzi vyššími a strednými detailmi – 60 fps
Gears 5

Aj keď séria Gears of War patrí medzi najväčšie značky Xboxu a tým pádom aj Microsoftu, nie všetky diely sa objavili na PC. Na druhej strane sú však ich konzolové verzie považované za grafické klenoty ako na Xboxe 360, tak aj na Xboxe One. Posledný diel vyzerá excelentne, v čom veľkú rolu zohrávajú drobné particle efekty a detailnosť postáv. Gears 5 je navyše vynikajúco optimalizovanou hrou, kedy by sme rozhodne zvážili 4K rozlíšenie.

V porovnaní s vyššie spomínanými hrami je Gears 5 priamočiarou akciou, kde obrovský otvorený svet vystriedali menšie koridory. Po príchode do nastavení sme okamžite siahli po dodatočnom balíku textúr, ktorých pridaná hodnota sa nedá poprieť.

Všetky nastavenia, detaily a tiene sme nastavili na Insane, čiže na najvyššiu možnú hodnotu a nešetrili sme ani rozlíšením, ktoré sme nechali na 4K. Hra vtedy bežala na vynikajúcich 45 až 50 fps. Pri ultra kvalite textúr a po rôznych drobnejších úpravách sme tak dosiahli vynikajúci vizuál v 4K na 50 až 60 fps.

  • 4K rozlíšenie a najvyššie nastavenia (Insane) – 40 až 45 fps
  • 4K ponížené detaily o jednu úroveň – 55 až 60 fps
  • Full HD a Insane nastavenia – 60 fps
Forza Horizon 4

Ďalšou vynikajúco vyzerajúcou hrou, ktorej dobrá optimalizácia pramení z blízkeho vzťahu vývojárskeho štúdia s Microsoftom, je štvrtý diel pretekárskej odbočky Horizon. Arkádová odnož série Forza už zo samotnej podstaty titulu vyzerá podstatne farebnejšie a rozmanitejšie ako jej reálnejší súrodenec, čo v konečnom dôsledku zabezpečuje titulu excelentný vizuál. Hrateľnosť aj v tomto prípade stavia na plynulosti a ASUS-u ZenBook Pro Duo to rozhodne problém nerobí.

Podobne ako Gears 5, aj Forza Horizon 4 je prijateľne hrateľná v rozlíšení 4K s drobnými kompromismi. Pri Ultra detailoch a nekompromisných nastaveniach Fast approximate anti-aliasing (FXAA) a Multisample anti-aliasing (MSAA) Forza išla na 25 až 30 fps. Rovnaké nastavenia, avšak so znížením rozlíšenia na FullHD tak zabezpečilo titulu skalopevných 60 fps, kedy hra vďaka rôznorodému prostrediu a rýchlej hrateľnosti vyzerala aj vo v tomto rozlíšení bravúrne.

  • 4K rozlíšenie s najvyššími nastaveniami bez kompromisov – 25 až 30 fps
  • 4K rozlíšenie s vyššími detailmi, FXAA a MSAA na stredné hodnoty – 50 fps
  • Full HD rozlíšenie s najvyššími nastaveniami bez kompromisov – skalopevných 60 fps
Witcher 3: Wild Hunt

Obľúbenou hrou pre testovanie výkonnosti počítačov je dnes už päťročné RPG v otvorenom svete, Witcher 3: Wild Hunt. Titul v dobe vzniku zavaril nejednému high-endovému zariadeniu a do dnešného dňa je jeho technologická náročnosť podnietená obrovským otvoreným svetom tradovaná medzi hráčmi.

Na ASUS-e s dvomi displejmi bežal tretí Zaklínač excelentne a vo Full HD rozlíšení bez akýchkoľvek kompromisov na stabilných 60 fps. Notebooku tak vtedy nevadili odlišné scenérie, kedy snímky nepadli pod túto hodnotu ani pri scénach s množstvom ľudí, pri bojoch a dokonca ani na ostrovoch Skellige, ktoré boli dlhé roky kameňom úrazu nejednej grafickej karty.

Horšie je to tak so 4K rozlíšením, kedy hra pri zapnutých NVIDIA Hairworks len sotva zvládala 25 fps. Anti-aliasing na medium a vypnutie NVIDIA Hairworks tak zabezpečilo hre pohodlný chod pri priemerných 30 fps, no s plnohodnotným 4K.

  • 4K rozlíšenie, najvyššie detaily a NVIDIA Hairworks – priemerne 25 fps
  • 4K rozlíšenie, najvyššie detaily, NVIDIA Hairworks a Anti-aliasing na stredné nastavenia – priemerne 30 fps
  • Full HD rozlíšenie, najvyššie detaily a NVIDIA Hairworks – konštantných 60 fps

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú