Konkurencia len krúti hlavou. Lexus ide proti prúdu, jeho predaje raketovo stúpajú kvôli kurióznej veci
Automobilky milujú hovoriť o tom, ako ich značky oslovujú mladých zákazníkov. Stačí si spomenúť na to, keď Dodge pred pár rokmi tvrdil, že má najmladších klientov v odvetví, alebo keď Ferrari v marci hlásilo, že až 40 % jeho nových zákazníkov patrí vekovo do kategórie pod štyridsať rokov. Pre značky je to spôsob, ako sa udržať „cool“ – nikto nechce, aby sa ich showroomy naplnili len budúcimi dôchodcami. Zdá sa však, že divízia koncernu Toyoty rieši presne opačný problém, informuje Motor1.
Obrovské rozdiely
Pre Lexus však táto stratégia môže byť náročná. Najnovšia správa od S&P Global Mobility, ktorá porovnala zákazníkov značiek Lexus, BMW a Mercedes-Benz, odhalila výrazné demografické rozdiely, najmä čo sa týka veku. Priemerný vek kupujúcich Lexus za obdobie od októbra 2024 do januára 2025 bol až 57,6 roka. V porovnaní s priemerom luxusného segmentu, ktorý je 54 rokov, ide o citeľný rozdiel. Pre porovnanie, priemerný vek zákazníkov Mercedesu je 55,7 roka, zatiaľ čo BMW sa drží bližšie k priemeru s 54,3 roka.
Nie je to však len o veku. Lexus má aj „príjmový problém“. Až 47 % jeho zákazníkov patrí do skupiny domácností, ktoré zarábajú menej ako 150-tisíc dolárov ročne. Na opačnom konci spektra stojí BMW, kde takmer 65 % zákazníkov pochádza z domácností s príjmom nad touto hranicou. To naznačuje, že Lexus častejšie oslovuje kupujúcich s nižším príjmom v porovnaní s ostatnými značkami v prémiovom segmente.
Na číslach sa to zatiaľ neodrazilo
Aj napriek týmto číslam sa však Lexusu darí z hľadiska predaja viac než dobre. V prvom kvartáli roka 2025 dosiahla značka nárast predaja o 5,8 %, čím si zabezpečila najlepší prvý štvrťrok v histórii. Tento úspech nadväzuje na rekordný rok 2024, keď Lexus dosiahol najvyššie predaje od svojho vzniku. Vyzerá to tak, že starší zákazníci síce nie sú najžiadanejší z hľadiska brandingu, ale rozhodne sú ochotní míňať.
Zaujímavým demografickým zistením zo správy je aj to, že Lexus má prekvapivo silné zastúpenie žien medzi svojimi zákazníkmi. Až 50,4 % nových majiteľov áut tejto značky boli ženy, čo je nadpriemer v segmente luxusných vozidiel, kde nežnejšie pohlavie tvorí len 40,6 % zákazníkov. Naopak, u BMW dominujú muži, ktorí tvoria viac ako 61 % zákazníkov, čo je o 1,9 percenta nad trhovým priemerom.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Netflix ukázal novú akčnú bombu. Vychádza zo skutočnosti a práve dostala prvý trailer
Kráľ hororu bude strašiť naďalej. Ikonická séria dostane nečakané pokračovanie
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Aj my sme mali svoju Mafiu. Bratislavská herná legenda začala nádejne, totálne však na ňu zabudli
VIDEO: Stallone bojuje proti hviezde Terminátora. Seriálový hit sa vracia na Slovensko
Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vláda rozhodla: Poľsko aktivuje kľúčový článok NATO, uviedol premiér Tusk
Za 100 eur mesačne môžeš svojmu dieťaťu našetriť až pol milióna eur. Expert radí rodičom, ako správne sporiť (ROZHOVOR)
Fico reaguje na narušenie poľského vzdušného priestoru: Nenechá sa „vyprovokovať politickými hrami“
Kaliňák o dronoch nad Poľskom: Ide o cielený útok, nie je to náhoda
Živnostníci pod tlakom: Povinné odvody vyše 1 500 eur ročne aj pre malých podnikateľov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci ich autá milujú. Veľká automobilka ukázala svoje auto budúcnosti, ide úplne proti prúdu
- PET fľaše sa menia na prekvapivú zbraň. Vedci hovoria o riešení klimatickej krízy
- Vedci našli artefakt starý 80 000 rokov. Odhalil, že o minulosti ľudstva sme sa totálne mýlili
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Miliónové rakety netreba. Spojenec Západu otestoval ultimátne riešenie proti dronom za pár centov
-
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Veľmoc našla ložisko mimoriadne vzácnej suroviny. Má astronomickú hodnotu
- Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde
- PET fľaše sa menia na prekvapivú zbraň. Vedci hovoria o riešení klimatickej krízy
- Slováci ich autá milujú. Veľká automobilka ukázala svoje auto budúcnosti, ide úplne proti prúdu
-
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Veľmoc našla ložisko mimoriadne vzácnej suroviny. Má astronomickú hodnotu
- Na Slovensko prichádza najlepšie hodnotený seriál celého roka. Ponúkne ho jediná služba
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP