Konkurencia len krúti hlavou. Lexus ide proti prúdu, jeho predaje raketovo stúpajú kvôli kurióznej veci
Automobilky milujú hovoriť o tom, ako ich značky oslovujú mladých zákazníkov. Stačí si spomenúť na to, keď Dodge pred pár rokmi tvrdil, že má najmladších klientov v odvetví, alebo keď Ferrari v marci hlásilo, že až 40 % jeho nových zákazníkov patrí vekovo do kategórie pod štyridsať rokov. Pre značky je to spôsob, ako sa udržať „cool“ – nikto nechce, aby sa ich showroomy naplnili len budúcimi dôchodcami. Zdá sa však, že divízia koncernu Toyoty rieši presne opačný problém, informuje Motor1.
Obrovské rozdiely
Pre Lexus však táto stratégia môže byť náročná. Najnovšia správa od S&P Global Mobility, ktorá porovnala zákazníkov značiek Lexus, BMW a Mercedes-Benz, odhalila výrazné demografické rozdiely, najmä čo sa týka veku. Priemerný vek kupujúcich Lexus za obdobie od októbra 2024 do januára 2025 bol až 57,6 roka. V porovnaní s priemerom luxusného segmentu, ktorý je 54 rokov, ide o citeľný rozdiel. Pre porovnanie, priemerný vek zákazníkov Mercedesu je 55,7 roka, zatiaľ čo BMW sa drží bližšie k priemeru s 54,3 roka.
Nie je to však len o veku. Lexus má aj „príjmový problém“. Až 47 % jeho zákazníkov patrí do skupiny domácností, ktoré zarábajú menej ako 150-tisíc dolárov ročne. Na opačnom konci spektra stojí BMW, kde takmer 65 % zákazníkov pochádza z domácností s príjmom nad touto hranicou. To naznačuje, že Lexus častejšie oslovuje kupujúcich s nižším príjmom v porovnaní s ostatnými značkami v prémiovom segmente.
Na číslach sa to zatiaľ neodrazilo
Aj napriek týmto číslam sa však Lexusu darí z hľadiska predaja viac než dobre. V prvom kvartáli roka 2025 dosiahla značka nárast predaja o 5,8 %, čím si zabezpečila najlepší prvý štvrťrok v histórii. Tento úspech nadväzuje na rekordný rok 2024, keď Lexus dosiahol najvyššie predaje od svojho vzniku. Vyzerá to tak, že starší zákazníci síce nie sú najžiadanejší z hľadiska brandingu, ale rozhodne sú ochotní míňať.
Zaujímavým demografickým zistením zo správy je aj to, že Lexus má prekvapivo silné zastúpenie žien medzi svojimi zákazníkmi. Až 50,4 % nových majiteľov áut tejto značky boli ženy, čo je nadpriemer v segmente luxusných vozidiel, kde nežnejšie pohlavie tvorí len 40,6 % zákazníkov. Naopak, u BMW dominujú muži, ktorí tvoria viac ako 61 % zákazníkov, čo je o 1,9 percenta nad trhovým priemerom.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Postav si retro konzolu. TOP 7 Raspberry Pi projektov, ktoré stihneš za jeden víkend
Máš doma PlayStation 5? O týchto nastaveniach si nevedel, prinesú ti úplne nový zážitok z hrania
Vedomie ľudí je výsledkom kvantovej mechaniky. Takáto je pravda o svete, v ktorom žijeme
Mnohí o ňom nepočuli. Jeden z najlepšie hodnotených filmov roka dorazil na obľúbenú službu
Aj ty môžeš byť hacker. Toto je TOP 10 nástrojov, s ktorými sa nabúraš (takmer) hocikam
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mimoriadny úspech pre Slovensko: Tradičné jedlo je druhým najlepším na svete (REBRÍČEK)
Generácia Z robí firmám vrásky: „YouTube, Instagram a TikTok sú dnešné učebnice,“ tvrdí expertka
Za „maličkosť“ hrozí slovenským šoférom pokuta až 100 eur. Tisíce vodičov túto chybu robia každý deň
Črevné baktérie pohlcujú toxické chemikálie z tvojho tela. Prelomový výskum vedie k novej ochrane zdravia
Psychopatia má fyzické základy v štruktúre mozgu. Revolučný objav vedcov mení pohľad na poruchu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- Do Ameriky doletí za 90 minút. Prelomové lietadlo v prvých testoch všetkých prekvapilo
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Nemci sa zbláznili do energetického grálu. Elektrinu im vyrába zadarmo, sieti dodali 60 miliónov MWh
- Japonsko čelí obrovskej kritike. Púšťa sa do riskantnej ťažby surovín, ktorú ešte nikto nevyskúšal
-
- Nemci sa zbláznili do energetického grálu. Elektrinu im vyrába zadarmo, sieti dodali 60 miliónov MWh
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- Do Ameriky doletí za 90 minút. Prelomové lietadlo v prvých testoch všetkých prekvapilo
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Rusom padla sánka. Jedna z najlepších stíhačiek USA dostane vlastnú „armádu dronov”
-
- Európa do neho investovala miliardy eur, teraz ho ľudia nechcú. Predaj energetického zariadenia prudko klesol
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Rusom padla sánka. Jedna z najlepších stíhačiek USA dostane vlastnú „armádu dronov”
Budeme tankovať lacnejší benzín? OPEC+ spustil ropnú lavínu, ktorá ovplyvní aj Slovákov
Slováci sa dočkali. ZSSK chce konečne vyriešiť jeden z najväčších problémov cestujúcich
Slovenská vláda chce AI pod kontrolou. Vymenovala vlastného splnomocnenca
Po veľkom výpadku sa Praha opäť rozsvietila. Chaos však zanechal následky
ZSSK čelí kritike: Tisíce študentov prichádzajú o nárok na bezplatnú dopravu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP