Je tu revolučné zníženie nákladov na výrobu batérií. VW disponuje esom v rukáve
Nemecký Volkswagen, respektíve jeho dcérska firma PowerCo SE spolu s partnerom Koenig & Bauer AG, si osvojila revolučnú technológiu výroby batérií. Takzvaný proces „suchého lakovania“ dokáže znížiť náklady na výrobu batériových článkov až o polovicu. Na tému upozornil Reuters.
VW sa tak stáva iba druhou spoločnosťou, ktorá dokáže vyrábať batériové články týmto spôsobom. Ako prvá zaviedla technológiou suchého lakovania do výroby Tesla, a to po akvizícii startupu Maxwell.
Tesla využíva technológiu pri výrobe článkov 4680, no doposiaľ sa jej podarilo suchým náterom potiahnuť len anódu, s katódou má totiž stále problémy.
VW má byť v technológii ďalej
VW dokáže suchým náterom potiahnuť kladnú aj zápornú elektródu, na čo reagoval aj CEO koncernu VW Thomas Schmall so slovami, že nikto iný dnes nič podobné nedokáže.
Pri tradičnej výrobe katódy a anódy sa na tieto časti nanáša náter pomocou špeciálnej chemickej pasty, no tento proces si vyžaduje sušenie, ktoré je energeticky náročne. Ako dodáva Teslarati, suché lakovanie tento krok eliminuje a zníži spotrebu elektriny pri výrobe článkov až o 30 %. Zároveň sa zníži plocha, ktorá je potrebná pre výrobnú linku, a to až o 15 %.
Vo finále by sa pri spustení sériovej výroby, ktorá je zatiaľ plánovaná na rok 2026, mohli v kombinácii s klesajúcou cenou surovín na výrobu batérií, mohla znížiť cena batériového článku až o 50 % oproti súčasnosti, píše Electrive.
Autá značky VW najskôr dostanú batérie tretej strany
Nedávno sme informovali aj o nových LFP batériách firmy Gotion. Nový akumulátor sa skladá z článkov s energetickou hustotou až 240 Wh/kg, čím sa prakticky vyrovnávajú Qilin batériám CATL.
Batérie pri pritom mali zvládnuť až 4 000 nabíjacích cyklov pri izbových teplotách, teda pri AC nabíjaní, alebo 1 800 cyklov pri vysokých teplotách, ktoré sa dosahujú pri DC nabíjaní.
Elektrický nástupca Passatu je tu! Takto vyzerá sedan VW ID.7
Tou najlepšou správou je zrejme fakt, že do spoločnosti Gotion investuje aj nemecký koncern VW. Práve autá tejto automobilky by mohli byť prvé, v ktorých sa objavia cenovo dostupné batérie zabezpečujúce vysoký dojazd.
Sériová výroba batérií by sa mala začať už budúci rok a šepká sa, že prvým elektromobilom, v ktorom LFP batériu novej generácie uvidíme, bude limuzína VW ID.7.
ID.7 má v budúcnosti dostať novú batériu
Veľa vecí a technológií pri novom VW ID.7 už poznáme, nakoľko ich auto prevzalo z už známych modelov ako ID.4, ID.5 či najnovšieho ID. Buzz. Aj prevzaté veci ale inžinieri v ID.7 ešte viac vylepšili, čím z neho urobili jednoznačne najlepší elektromobil postavený na platforme MEB.
Spočiatku bude dostupná iba jedna verzia s označením ID.7 Pro, ktorá disponuje batériou s kapacitou 77 kWh a úplne novým elektromotorom s výkonom 210 kW (286 koní). Ide doposiaľ o najvýkonnejší elektromotor, aký môžeme vo vozidlách z rodiny ID. nájsť. Základný model je schopný nabíjať sa výkonom 170 kW.
Neskôr by mala na trh prísť aj verzia s väčšou, 86 kWh batériou a možnosťou nabíjať sa výkonom 200 kW. Uvidíme, či pôjde o spomínanú batériu spoločnosti Gotion. 700 km dojazdu podľa cyklu WLTP platí práve pre verziu s väčšou batériou a základný model dostupný ešte v tomto roku prejde na jedno nabitie 615 km podľa WLTP, uvádza The Verge.
Za fantastickým dojazdom stojí jednak vylepšený a efektívnejší elektromotor, ako aj skvelá aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu sa totiž dostal len na 0,23.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vodičovi stačí len zaparkovať. Hyundai a Kia sa spojili a stvorili revolúciu v nabíjaní elektromobilov
Experti v tom majú úplne jasno. Elektromobil je dnes už ekonomicky výhodnejší ako spaľovák
Šok pre vodičov: Vyspelá európska krajina zakazuje spaľováky už od októbra
830 km dojazd a skvostné parametre. Xiaomi oficiálne predstavilo jedno z najlepších SUV na svete
Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zisk 5,3 milióna eur s 2 zamestnancami. Ukrajinská firma ovládla slovenský veľkoobchod s maržou vyše 30 %
Záhadná choroba po pandémii útočí najmä na ženy. Nárast prípadov je až päťnásobný
800-eurové odmeny pre zamestnancov vo verejnej správe. Štát vykompenzuje náklady samosprávam
NÁROČNÝ MATEMATICKÝ KVÍZ: Zapotil by sa aj Pytagoras. 90 % Slovákov pohorí už na 2. otázke
Slovenská firma Zetor chce posilniť obranu Európy. Ich Gerlach zvládlo ostré testy NATO
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
- Experti v tom majú úplne jasno. Elektromobil je dnes už ekonomicky výhodnejší ako spaľovák
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
-
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Experti v tom majú úplne jasno. Elektromobil je dnes už ekonomicky výhodnejší ako spaľovák
-
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
Vedci dokázali nemožné. Objavili látku v tele, ktorá vie zvrátiť starnutie kľúčového orgánu
Natankuj a ušetri. Slovensko poráža eurozónu aj EÚ v cenách palív
Apple brzdí vývoj AI. Viaceré revolučné produkty sa kvôli tomu odkladajú
Pozri si nesprávne video a prídeš o všetko. Nový trik hackerov valcuje milovanú sociálnu sieť
POZOR: Obľúbené produkty môžu narušiť prirodzený chemický štít človeka, varujú vedci
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zisk 5,3 milióna eur s 2 zamestnancami. Ukrajinská firma ovládla slovenský veľkoobchod s maržou vyše 30 %
Záhadná choroba po pandémii útočí najmä na ženy. Nárast prípadov je až päťnásobný
800-eurové odmeny pre zamestnancov vo verejnej správe. Štát vykompenzuje náklady samosprávam
NÁROČNÝ MATEMATICKÝ KVÍZ: Zapotil by sa aj Pytagoras. 90 % Slovákov pohorí už na 2. otázke
Slovenská firma Zetor chce posilniť obranu Európy. Ich Gerlach zvládlo ostré testy NATO
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené