Skupina vývojárov z Intel Labs predstavila nový spôsob fotorealistického vylepšenia obrazu, ktorý aplikovala na legendárne GTA V. Výsledok dosiahli analyzovaním každej jednej snímky z animácie v hre a následným porovnaním s reálnymi fotografiami, na základe ktorých potom tieto úpravy pridali, o téme informuje portál IGN.

So spôsobom vylepšovania nazvaným Enhancing Photorealism Enhancement dosiahli doposiaľ nevidené a vskutku revolučné výsledky. Hra GTA 5 nebola pre toto testovanie zvolená len tak náhodne, má v rámci hernej komunity bohatú históriu fotorealistických módov.

To, čo sa ale podarilo výskumnej skupine z Intelu vďaka procesom umelej inteligencie, posúva realizmus v hrách veľkými krokmi napred

Výkon grafických kariet sa rok čo rok zlepšuje, aby hráči dostali detailnejšie 3D modely, vernejšie spracované osvetlenie a s ním spojené odrazy od rôznych povrchov aj tieňovanie. Žiadna z nich sa ale nemôže porovnávať s metódou výskumníkov z Intelu, ktorú tvoria vo veľkej miere reálne detailné fotografie ulíc v Nemecku vzaté z databázy Cityscapes.

Nástroj si z tejto databázy fotiek vyberie tie, ktoré sa najviac podobajú aktuálne zobrazovaným snímkam v hre, aby ďalším renderovaním vytvoril fotorealistický obraz. Vznikne tak vizuál veľmi podobný tomu, ktorý máme možnosť vidieť pri jazde autom z mierne zaprášeného skla. Modifikácie touto metódou sú zároveň geometricky aj sémanticky zhodné s originálnymi fotografiami.

Výrazné zmeny sa týkajú textúr, prirodzenejšieho stupňovania farebných odtieňov, vyhladenia ciest, osvetlenia, odrazov od lesklých povrchov alebo aj živšej vegetácie. Dokonca sa podarilo docieliť redukciu oparu v diaľke. Výsledok tak vyzerá úchvatne, no zatiaľ ide len o experiment. Nástroj založený na využívaní konvolučných sietí by teoreticky mohol fungovať aj v reálnom čase, ale momentálne nemáme informácie o jeho budúcom sprístupnení verejnosti.

GTA V je na tento projekt príznačné ešte jedným dôležitým aspektom. Herné mesto San Andreas sa totiž veľmi približuje skutočnému Los Angeles a Južnej Kalifornii a je preto pochopiteľné, prečo sa vývojári tejto metódy rozhodli práve pre túto hru. Na realistický herný zážitok tak možno v budúcnosti nebudú potrebné tie najdrahšie konzoly alebo PC, ale možno postačí jeden šikovný softvér.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom