Prečo to dáva zmysel?

Keďže elektromotor je umiestnený za spojkami, dokáže preniesť väčší krútiaci moment, pričom obmedzujúcim faktorom už nie je trenie spojkového materiálu. Elektromotor navyše môže pracovať s rôznymi prevodovými pomermi – nižšie stupne zabezpečujú mohutný elektrický boost, zatiaľ čo vyššie pomáhajú zlepšiť efektivitu a tichšiu jazdu.

McLaren motor
McLaren

Táto technológia tiež umožňuje situácie, keď spaľovací motor preraďuje, no elektromotor zostáva v konštantnom prevode, čím zabezpečuje stabilný výkon na zadných kolesách. Napríklad motor môže byť v 3. prevodovom stupni, zatiaľ čo elektromotor zostane v 2. alebo 4. prevode. Pri iných scenároch môže byť motor v 5. stupni a elektromotor v 8.

Nikto iný zatiaľ podobný systém nevyužíva. Lamborghini pri modeli Revuelto síce pracuje s hybridným pohonom inak – elektromotor dokáže poháňať zadné kolesá úplne samostatne alebo pridávať výkon motoru cez všetky prevody – ale nie je schopný rozdeliť elektrický a spaľovací pohon do rôznych prevodových stupňov súčasne.

Ľahkosť a jednoduchosť ako priorita

Vývoj úplne nového 918-koňového V8 motora umožnil McLarenu optimalizovať výkon aj efektivitu spaľovacieho agregátu. „Tým, že sme pritlačili na dodávateľov turbodúchadiel a zlepšili spaľovací systém, dokážeme dosiahnuť vysoký výkon bez oneskorenia turba,“ hovorí Jackson. Výhodou je aj pokrok v materiálovej vede a v konštrukcii prevodoviek.

McLaren sa pri W1 snažil o čo najľahší a najjednoduchší systém na dosiahnutie maximálneho výkonu. Preto použil malú batériu a vyhol sa komplikovaným riešeniam, ako sú variabilné turbíny či elektrické turbodúchadlá. Výsledkom je hmotnosť len 1 399 kg.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP