Legendárny Gladiátor sa 24 rokov po svojej premiére dočkal nástupcu. Nový historický epos Ridleyho Scotta podľa očakávaní nedokázal nadviazať na kvality svojho predchodcu, zároveň si nespravil ani žiadnu hanbu a patrí k príjemným tohtoročným prekvapeniam. Opatrný dôvod na radosť môžu mať aj jeho tvorcovia. Gladiátor 2 má za sebou vydarený debut.

Najúspešnejší film Ridleyho Scotta

Gladiátor 2 do kín prilákal divácke davy a počas otváracieho víkendu si na konto pripísal celosvetové tržby 87 miliónov dolárov. Na prvý pohľad síce nejde o závratné číslo, akčne ladená historická novinka však debutovala iba na medzinárodných trhoch a premiéra na pôde Severnej Ameriky na film stále iba čaká.

V tomto kontexte už ide o veľmi sľubný štart, čo potvrdzujú aj štatistiky. S 87 miliónmi dolárov Gladiátor 2 napríklad predstavuje najlepší otvárací víkend pre akýkoľvek film od Ridleyho Scotta. Doposiaľ rekord so 45 miliónmi dolárov (mimo USA) držal Marťan so 45 miliónmi dolárov, informuje Variety.

TMDB

Nový Gladiátor je zároveň historicky najúspešnejším otváracím filmom spoločnosti Paramount Pictures pre snímku s R-kovým ratingom, teda s prístupnosťou iba pre dospelé publikum.

Akčne ladená novinka to má po komerčnej stránke našliapnuté veľmi dobre a vzhľadom na prevažne priaznivé recenzie sa očakáva aj silný štart na trhu Severnej Ameriky. Podľa analytikov by tu Gladiátor 2 za úvodný víkend mohol zarobiť 75 až 80 miliónov dolárov.

Bude sa musieť snažiť

Aj napriek dobrému štartu na medzinárodných trhoch je na otváranie šampanského ešte priskoro. Rozpočet Scottovho filmu sa totiž podľa viacerých zákulisných zdrojov vymkol spod kontroly a priblížil sa k 300 miliónom. Paramount tieto dohady adresoval a hovorí, že rozpočet na nakrúcanie nepresiahol štvrť miliardy dolárov.

Aj keby to bola pravda, stále ide o extrémne nákladný projekt s otáznou návratnosťou. V rozpočte totiž nie sú zahrnuté náklady za distribúciu a marketing. Podľa nepísaného pravidla musia hollywoodske filmy zarobiť aspoň 2-násobok svojho rozpočtu, aby nezostali v strate. Pri 2,5 až 3-násobných tržbách oproti rozpočtu sa začína hovoriť o komerčnom úspechu.

Pri tejto matematike bude musieť Gladiátor 2 zarobiť 450 až 500 miliónov dolárov, aby sa tvorcom zaplatil. Kľúčová pre celkový úspech filmu sa tak ukáže návštevnosť v ďalších týždňoch. Množstvo divákov počas úvodného víkendu na novinku prišlo zo zvedavosti či z nostalgie, na čo novinka Ridleyho Scotta už ďalej spoliehať nemôže. Ak sa rozhoduješ, či sa Gladiátor 2 oplatí vidieť v kine, odpoveď prinášame v recenzii.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú