Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Začiatky milénia priniesli v hernom segmente viaceré prekvapivé tituly, ktoré sa svojim vtedajším spracovaním dostali hráčom poriadne pod kožu. Niet ale azda slávnejšej série s gangsterským prostredím, než je známe Grand Theft Auto. Štúdio Rockstar Games sa rozhodlo remastrovať najznámejšiu trilógiu, ktorá v definitívnej edícii dostala niekoľko kľúčových vylepšení. Stoja však za to?

Zatiaľ čo fanúšikovia GTA už roky čakajú na šiesty diel série, herné štúdio sa im rozhodlo čakanie vyplniť upravenou trilógiou GTA, do ktorej zahrnulo GTA III, GTA: Vice City a GTA: San Andreas. Trojica hier, ktorých pôvodná premiéra sa datuje do začiatkov 21. storočia, prichádza teraz s vylepšenou grafikou aj mierne upravenými mechanikami, ktoré majú zdokonaliť herný zážitok z týchto legendárnych titulov.

Trilógiu sme si už stihli vyskúšať aj v našej redakcii, no prvé dojmy nemajú vôbec blízko k očakávaniam. Úprimne povedané sme od remaster verzie ani veľa nečakali, no tvorcovia nanešťastie dokázali prekvapiť aj v negatívnom slova zmysle.

Staré známe GTA v novom šate

Všetky tri časti dostali nový kabát. V Rockstar Games vylepšili samotné textúry hier, ktoré sú v porovnaní s pôvodnými ďaleko detailnejšie a dostávajú väčšiu hĺbku. Napriek tomu však pôsobia ako zo starej „oldschool“ hry, čo sa môže mnohým fanúšikom páčiť. Nečakaj však žiadne zásadné zmeny v grafike.

Postavy, vozidlá a celkové prostredie je stále podobne „neohrabané“, na dnešné pomery hranaté a nepôsobí moderne. To však navodí hráčom nostalgické spomienky na originálne verzie, ktoré hrali ešte na starých CRT monitoroch alebo televízoroch. Tentokrát sa ale dostalo aj na prepracované svetelné lúče, ktoré sa odrážajú od objektov.

Grafických zmien sa dočkala aj taká voda či taký dážď. V každom diele z trojice remastrovaných titulov dosahujú zmeny inú úroveň a azda najlepšie pôsobia v GTA: San Andreas. Pri hraní má hráč stále pocit, že je spätý s originálnou verziou. Avšak, riadenie vozidiel či strieľanie teraz pôsobí o niečo málo presnejšie. Pri streľbe je v tejto trilógii GTA vylepšené uzamykanie na ciele a zabíjanie nepriateľov je jednoduchšie.

Remaster sa problémom nevyhol

Počas chvíle strávenej s remastrovanou trilógiou sme však narazili aj na zásadný problém, ktorý sa prejavil v GTA: Vice City. Rovnako ako v ostatných dieloch, aj tu pôsobia 80-te roky modernejšie ako predtým. Pri vykresľovaní textúry sme ale objavili chybu, ktorá rozhodne nepoteší žiadneho hráča.

Textúra trávy sa totižto znenazdajky začala miešať s textúrou ciest, a to aj mimo plážovej oblasti. Zdá sa tak, že v Rockstar Games sa spoliehajú najmä na nostalgické spomienky fanúšikov GTA a niektoré časti remastrovanej trilógie akosi „odflákli“. Chyby však môžu odstrániť aktualizácie, no prvý dojem môže aj takýto remaster spraviť len raz a je otázne, či sa mu podarí získať si priazeň hráčov najmä pri pohľade na cenu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú