V súčasnosti sa takmer celý svet vydal na cestu elektrifikácie vozidiel a aj po európskych cestách sa pohybuje čoraz viac elektromobilov a plug-in hybridov. Špecifická nálada panuje momentálne v Nemecku. Len pred niekoľkými dňami vyšla na svetlo sveta informácia, že tamojší obyvatelia akosi prestali fandiť elektromobilom a ich predaje rapídne klesajú.
Aby toho nebolo málo, burcujúci ráz mali aj vyhlásenia ministra dopravy Volkera Wissinga, ktoré vyvolali obrovský rozruch v médiách naprieč celou Európou a automobilovým svetom. O kontroverzných slovách informoval portál Tagesschau.
Ostrý list Európskej komisii
Nemecký minister dopravy Volker Wissing ostro skritizoval Európsku komisiu za zvažovanie opatrení, resp. novej interpretácie dodržiavania limitných hodnôt znečisťujúcich látok. V liste adresovanom predsedníčke Európskej komisie Ursule von der Leyen upozorňuje, že len v Nemecku by sa opatrenia dotkli viac ako ôsmich miliónov starších dieselových osobných áut.
Wissing argumentoval tým, že v ich krajine je na cestách 4,3 milióna vozidiel s naftovými motormi, ktoré spĺňajú normu Euro 5 a 3,9 milióna vozidiel s naftovými motormi spĺňajúce prvotnú verziu normy Euro 6. Na európskej úrovni by sa to týkalo viac ako 50 miliónov dieselových vozidiel Euro 5 a 6, čo predstavuje 48,6 % z celkového počtu 105 miliónov áut.
Wissing zdôrazňuje, že nejde len o ohrozenie automobilového priemyslu, ale predovšetkým o dopad na vodičov, ktorí tieto vozidlá kúpili a používajú v súlade s platnými predpismi. Spolkový minister dopravy žiada od komisie EÚ objasnenie systému testov škodlivín pri registrácii áut.
Vraj sa má zmeniť testovanie
Štúdia vypracovaná pre nemecké ministerstvo dopravy totiž poukazuje na absolútnu nemožnosť splnenia nových emisných kritérií predovšetkým staršími dieselovými vozidlami. Starší testovací cyklus NEDC simuluje jazdu po studenom štarte vrátane zahrievacej fázy motora, pričom emisné limity sa uplatňujú ako priemer na vzdialenosť 11 kilometrov.
Zavedenie nových pravidiel by mohlo viesť k vyradeniu týchto áut z prevádzky, keďže by museli prejsť aj takzvanými RDE testami v reálnej premávke namiesto laboratórnych testov. Takáto retroaktivita by narušila dlhoročný princíp, podľa ktorého vozidlo musí spĺňať iba pravidlá platné v čase jeho uvedenia na trh.
Do celej diskusie vstúpil aj nemecký autoklub ADAC, ktorý takisto vyzýva Európsku úniu, aby objasnila celú situáciu a zdôrazňuje, že staršie vozidlá boli v čase uvedenia do prevádzky riadne homologizované. ADAC považuje akékoľvek spätné zmeny postupu merania emisií za legislatívne neakceptovateľné.
Komisár označil vyhlásenia za zavádzajúce
Na obvinenia nemeckého ministra dopravy už stihla zareagovať aj Európska komisia, upozornil portál Rematec. Komisár EÚ pre vnútorný trh Thierry Breton v liste adresovanom Volkerovi Wissingovi ubezpečil, že Brusel nemá v úmysle retroaktívne meniť predpisy týkajúce sa emisných noriem pre automobily. Slová ministra dopravy označil dokonca za zavádzajúce.
Európska komisia zdôraznila, že neplánuje prijímať opatrenia, ktoré by negatívne ovplyvnili občanov EÚ. Tí si v dobrej viere zakúpili vozidlá spĺňajúce nové pravidlá a Brusel nechce ohroziť ich investície. Zároveň Komisia deklarovala, že nemá v úmysle zvyšovať administratívnu záťaž pre výrobcov automobilov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vyjadrenie Markízy: Výpadok Voyo bol chyba, takto ho budeme riešiť
Obľúbená služba Slovákov odhalila svoje esá. S týmito novinkami chce zničiť Netflix
Najlepšie sci-fi našej generácie sa vracia do kín. Slováci si ho pozrú len na jednom mieste
Luxusná Tesla „vybuchla ako bomba” a zabila 2 ľudí. Experti vysvetlili, čo sa stalo
Na Slovensko prichádza nová TV stanica od známej skupiny. Poteší hlavne jednu skupinu Slovákov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Potupa neutícha: Odhalili, čo poháňa ruské kamikadze drony
- Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
- Sylvester Stallone láme kosti ako mafiánsky boss. Videli sme pokračovanie megahitu, oplatí sa pozerať?
- Rusko zradil dlhoročný spojenec. Ukrajine začal posielať obrovské množstvo zbraní
- Dočkali sme sa: Nový Deadpool prichádza na internet. Vieme, kde a kedy si ho pozrieš
-
- Potupa neutícha: Odhalili, čo poháňa ruské kamikadze drony
- Dočkali sme sa: Nový Deadpool prichádza na internet. Vieme, kde a kedy si ho pozrieš
- Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
- Dostal pokutu 100 000 €. Toto za žiadnu cenu nerob za volantom
- Rusko zradil dlhoročný spojenec. Ukrajine začal posielať obrovské množstvo zbraní
-
- Dostal pokutu 100 000 €. Toto za žiadnu cenu nerob za volantom
- Toto NASA nikdy nedokázala. SpaceX práve prepísal históriu ľudstva vo vesmíre, teraz mieri na Mars
- Oklame radar a má rýchlosť 1 400 km/h. Čína má neviditeľnú stíhačku s podozrivým tvarom
- Rusko zradil dlhoročný spojenec. Ukrajine začal posielať obrovské množstvo zbraní
- Potupa neutícha: Odhalili, čo poháňa ruské kamikadze drony
Vláda chce od operátorov 25 miliónov eur. Tí jej posielajú ostrý odkaz
Kauza „Slovensko IT” graduje: Polícia spustila trestné stíhanie
Veľký operátor šokuje: 5 GB dát a 100 minút volaní rozdáva úplne zadarmo
Väčšina Slovákov ho neuvidí. Vieme, kto odvysiela dnešný zápas Slovanu
Miliardová pokuta sa nekoná. Google vyhral kľúčový súdny spor s EÚ
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené