Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Po automobilke Renault obvinili vo Francúzsku z podvodu pri emisných testoch aj Peugeot. Potvrdila to firma Stellantis, pod ktorú značka patrí. Spoločnosť informovala, že v súvislosti s vyšetrovaním manipulácie emisných testov pri naftových autách súd v Paríži obvinil Peugeot z podvodu na spotrebiteľoch.

Zároveň nariadil spoločnosti poskytnúť garancie v hodnote 30 miliónov eur pre prípadné kompenzácie. V rámci toho istého vyšetrovania súd nariadil Citroënu a FCA Italy, ktoré sú ďalšími divíziami Stellantisu, aby sa do niekoľkých týždňov dostavili na súd, dodala firma Stellantis, ktorej informácie zverejnila agentúra Reuters.

Zobraziť celú galériu (0)
Michal Varga/FonTech

Vyšetrovanie Peugeotu sa zameriava na staršie naftové vozidlá predané vo Francúzsku v rokoch 2009 až 2015. Vychádza pritom z rozsiahlejšieho vyšetrovania francúzskych úradov, ktoré spustili v roku 2017 v reakcii na škandál nemeckej automobilky Volkswagen.

Stellantis, ktorý vznikol fúziou firiem PSA Group a Fiat Chrysler, uviedol, že zvažuje svoje možnosti obhajoby v tomto prípade. Zároveň dodal, že je presvedčený o tom, že jeho systémy emisných kontrol spĺňajú všetky požiadavky platné v danom čase a je pripravený to prezentovať aj na súde.

Peugeot je tento týždeň druhou firmou obvinenou v súvislosti s emisnou kauzou. V utorok (8.6) bola v rovnakom prípade obvinená automobilka Renault. Francúzska prokuratúra tvrdí, že vyšetrovania z roku 2019 ukázali, že pri niektorých autách boli vysoko prekročené limity na emisie oxidov dusíka.

Zobraziť celú galériu (0)
Michal Varga/FonTech

Ako uviedla, počas reálnej premávky prekračovali emisie oxidov dusíka pri niektorých modeloch viac než 10-násobok povolených limitov. Automobilky po celej Európe sa do pozornosti úradov dostali v dôsledku škandálu Volkswagenu.

Ten vypukol v septembri 2015, keď Americký úrad na ochranu životného prostredia oznámil, že Volkswagen do státisícov naftových áut v USA nainštaloval softvér, ktorý umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Spoločnosť neskôr priznala, že vo svete jazdí približne 11 miliónov áut s nelegálnym softvérom, z toho zhruba 8,5 milióna v Európe. Škandál stál Volkswagen už viac než 32 miliárd eur.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú