Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Dnes Volkswagen oznámil nové prírastky do svojej rodiny elektromobilov. Nové prírastky sú dvojica modelov ID.3 GTX a ID.7 GTX Tourer, ktoré zaujmú svojím dizajnom, výkonom a praktickosťou. Oba autá sú ale vybavené aj špecifickými prvkami, ktoré ich odlišujú od ostatných modelov radu ID.
ID.3 GTX je nástupca legendárneho Golf GTI Clubsport
ID.3 GTX je predstavený ako vrcholný model radu ID.3. Dostupný bude vo dvoch verziách, pričom najvyšší model ID.3 GTX Performance sľubuje dynamiku porovnateľnú s legendárnym Golf GTI Clubsport.
S výkonom až 240 kW a krútiacim momentom 545 Nm, tento kompaktný elektromobil dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za približne 5,6 sekundy. Jeho lítiovo-iónová batéria s kapacitou 79 kWh mu umožňuje dojazd asi 600 km, pričom rýchle nabíjanie na jednosmerných nabíjačkách zabezpečí nabitie z 10 na 80 % za približne 26 minút. Vzhľadom na relatívne malé rozmery tohto modelu môžeme hovoriť o až prekvapivo veľkej batérii.
Vzhľadovo sa ID.3 GTX líši výraznými športovými detailmi ako nový predný nárazník s agresívnou mriežkou a dennými svetlami v tvare šípok. V interiéri nájdeme športové sedadlá, červené detaily a inovatívny infotainmentový systém.
Novinkou je aj zmenený kokpit, ktorý obsahuje nový systém infotainmentu (MIB4) s výrazne väčším dotykovým displejom 32,8 cm (12,9 palca) a novou štruktúrou menu. Prepínač jazdných režimov je premiestnený do pravej páčky na stĺpiku volantu ako pri väčších modeloch radu ID. Tieto zmeny budú zavedené aj ostatných verziách ID.3. Verzia ID.3 GTX Performance má sériové vybavenie navyše doplnené podvozkom s adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC.
Novým prvkom sú aj sériové 20-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny „Skagen“ s dvojfarebnou úpravou z kombinácie lesklého čierneho laku a leštených plôch.
Prišlo aj výkonné kombi
ID.7 GTX Tourer je označený ako najvýkonnejšie sériovo vyrábané kombi značky Volkswagen. S pohonom všetkých kolies a kombinovaným výkonom elektromotorov až 340 kW je toto vozidlo schopné spojiť priestorovú ponuku veľkého kombi s výkonnosťou športového automobilu.
Batéria s kapacitou 86 kWh mu poskytuje dojazd až 600 km a rýchle nabíjanie umožňuje nabíjanie na 80 percent kapacity za menej ako 30 minút. Maximálna rýchlosť vozidla je v záujme efektívneho využívaniu energie obmedzená na 180 km/h.
Rovnako ako ID.3 GTX má aj ID.7 GTX Tourer sériovo 20-palcové disky „Skagen“, no na želanie sa budú montovať aj 21-palcové kolesá. V kabíne sú elektricky nastaviteľné a vyhrievané športové sedadlá s kombinovaným poťahom a perforovaným nápisom GTX na operadle a špecifický multifunkčný volant.
Pretože základná verzia ID.7 Tourer má pohon zadných kolies, elektrický pohon všetkých kolies nijako nezmenšuje objem batožinového priestoru 605 – 1714 litrov. Vďaka pohonu všetkých kolies môže ID.7 GTX Tourer ťahať brzdený príves do hmotnosti 1400 kg (plus 400 kg).
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
Nie je to len auto. Obľúbená automobilka ukázala nový elektromobil s geniálnou funkciou
Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat 36 900 eur aj pre juniorov. Technologický gigant hľadá nových zamestnancov v Bratislave
Hrozí pokuta až 800 eur: Tisíce Slovákov netušia, že ich vodičák má skrytý „dátum spotreby“
Vojna na Ukrajine bude podľa všetkého čoskoro pozastavená, tvrdí Tusk
Dovolenkový raj Slovákov zasiahla vlna západonílskej horúčky: 7 mŕtvych, krvné obmedzenia a varovanie pre turistov
Slováci uviazli v Grécku: Let bol zrušený, na návrat domov čakajú už druhý deň
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Európsky kódex pre AI rozdelil technologických obrov. Prichádza otvorený konflikt
Najpresnejší radar NASA je na orbite. Upozorní na zemetrasenia aj padnuté mosty
Veľká novinka pre majiteľov smart hodiniek. Najväčší operátor prichádza s užitočnou funkciou
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
Audi sa rúti dolu kopcom. Zisk sa prepadol o vyše 37 % a problémy nekončia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP