Dva slovenské e-shopy roka sú vo vážnych problémoch. Slováci na zaplatený tovar čakajú týždne, klamú ich
Redakcia FonTech.sk aktualizovala článok a opätovne ho zaradila do vydania. Na vyznačenom mieste chybne uviedla spojitosti s konateľmi vo firme, p. Martinovi Schmotzerovi sa týmto ospravedlňujeme.
Stovky negatívnych recenzií a najmenej rovnaký počet nespokojných zákazníkov, ktorí aj niekoľko týždňov čakajú na zaplatený tovar. Dvojica známych slovenských internetových obchodov s elektronikou aktuálne čelí problémom a ostrej kritike zo strany zákazníkov. Na tému upozorňuje portál Aktuality.sk, redakcia FonTech.sk zisťovala nové skutočnosti a prináša návod, ako v prípade nespokojnosti postupovať.
Niekoľkotýždňové čakanie a stovky sťažností
Internetové obchody Gigastore.sk a Ingram.sk, ktoré na Slovensku fungujú už od roku 2012, respektíve od roku 2014, a spadajú pod rovnakého majiteľa, v súčasnosti nespĺňajú svoje záväzky voči zákazníkom. Problémom sú predovšetkým neštandardne dlhé doby dodania, v niektorých prípadoch zákazníci na doručenie zaplateného tovaru čakajú aj niekoľko týždňov.
Nespokojní klienti však opakovane čelia aj ťažkostiam pri vybavovaní reklamácií, pričom zákaznícke linky oboch e-shopov na otázky odpovedajú len striedmo, ak vôbec.
Na najznámejšom cenovom porovnávači Heureka.sk za posledných 90 dní nákup na Gigastore.sk odporúča iba 34 % zákazníkov, s nákupom na Ingram.sk vyjadrilo spokojnosť 35 % nakupujúcich. Podobne je na tom ďalší vyhľadávač tovaru a porovnávač cien Najnakup.sk., kde Gigastore.sk za posledné tri mesiace odporúča iba 41 % zákazníkov.
Kupujúci sa v recenziách oboch obchodov zhodne sťažujú na rovnaké problémy – nedodržanie termínu dodania, zlú komunikáciu a neustále zavádzanie. Obchod niektorým zákazníkom oneskorené dodanie vysvetľoval nedostupnosťou u dodávateľa, neskôr sa pre zmenu vyhováral, že ku nim objednávka dorazila poškodená a museli ju dodávateľovi vrátiť.
Výnimkou nie je ani zavádzanie, že tovar bol odovzdaný prepravnej spoločnosti, no po preverení v logistickej spoločnosti zákazníčka zistila, že objednávka sa v skutočnosti nikam nepohla. Viacerí nakupujúci preto nezostávajú len pri kritike a avizujú podanie podnetu na Slovenskú obchodnú inšpekciu, prípadne ďalšie právne kroky.
Storno je problematické, zákaznícka linka sťažnosti ignoruje
Gigastore.sk ani Ingram.sk neumožňujú nákup na dobierku, jedinou možnosťou pri zakúpení tovaru je platba kartou alebo prostredníctvom bankového prevodu. Na nedôveru aj napriek nutnosti platby dopredu zákazníci až donedávna nemali dôvod – oba obchody majú tisícky pozitívnych recenzií a dokonca sa môžu pochváliť aj oceneniami Obchod roka 2019 a 2020, ktoré udeľuje Heureka.sk.
V posledných týždňoch však v prístupe ku zákazníkom nastal obrat a sťažnosti sa začínajú množiť. Klienti okrem zmienených sťažností uvádzajú, že obchody vo viacerých prípadoch neumožňujú objednávky stornovať a klamlivo sa vyhovárajú, že tovar už bol expedovaný. Pomoci sa nedovolajú ani na zákazníckej linke, ktorá spravidla vôbec nefunguje.
„Absolútne žiadna komunikácia. Nedá sa s vami spojiť. Kontaktné číslo odkazuje na písomnú komunikáciu a v prípade, že človek zaplatil sumu 1074 €, tovar nedostal a nevie sa spojiť s obchodníkmi, je to veľmi nepríjemný pocit,“ píše v reakcii jedna z nakupujúcich.
Vraj prechádzajú modernizáciou, kompenzácia je smiešna
Portálu Aktuality.sk sa od predajcu podarilo získať vyjadrenie ohľadom aktuálnej situácie. Predajca elektroniky v ňom hovorí, že obchod po 10 rokoch pôsobenia na našom trhu prechádza modernizáciou a za neskoré vybavovanie môžu problémy s párovaním platieb.
E-shop v reakcii sľubuje, že poškodených zákazníkov bude kompenzovať v podobe zľavového kupónu, jeho výška je však pre viacerých klientov výsmechom. „Najskôr čakám na tovar mesiac. Dodanie bolo písané do 3-5 pracovných dní. A teraz čakám po zrušení objednávky už druhý týždeň na vrátenie sumy. Od obchodu mi bola zaslaná poukážka 3 € na ďalší nákup na gigastore.sk Ďakujem, neprosím,“ reaguje na nákup ďalšia zákazníčka.
Aj napriek tomu, že obchody aktuálne problémy registrujú, zákazníkov o nich neinformujú. Gigastore.sk na stránkach napríklad naďalej nakupujúcim sľubuje dodanie do niekoľkých dní.
Aktualizované 10.08.2022: Predávajúcou stranou na Gigastore a Ingram je podľa Obchodného registra spoločnosť MIMONI s.r.o. so sídlom v Bratislave. Konateľom firmy bol do roku 2017 Martin Schmotzer, aktuálne je konateľom Giannakis Tziannaros z Cyperskej republiky. Aj jeho meno možno nájsť hneď za niekoľkými firmami, viacerými v likvidačnom konaní. Majiteľom MIMONI s.r.o., zodpovednou spoločnosťou na Gigastore a Ingram, je od roku 2017 spoločnosť Overseas Progress GmbH so sídlom v Seychelskej republike.
Pri nedodaní treba odstúpiť od zmluvy
Obchodné podmienky pre obidva e-shopy sú takmer identické a hovoria, že kupujúci má pri nedodržaní dodacieho termínu právo na odstúpenie od zmluvy.
Predávajúci dodá tovar kupujúcemu čo možno v najkratšej dobe (t.j. spravidla najneskôr do 4 pracovných dní) po potvrdenia elektronickej objednávky. Doba pre dodanie tovaru môže byť vo výnimočných prípadoch dlhšia, po osobitnom dohodnutí obidvoch strán. Nedodanie tovaru do určeného termínu oprávňuje kupujúceho odstúpiť od zmluvy.
Odstúpenie od zmluvy v prípade nespokojnosti radí aj Róbert Gašparovič z advokátskej kancelárie Havel & Partners. „Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru alebo do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru v zmysle §7 zákona č. 102/2014 Z.z. Obchod je povinný vrátiť kupujúcemu finančné prostriedky bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.“
Presné inštrukcie pri odstúpení od zmluvy alebo reklamácii ponúkajú aj samotné e-shopy. Odstúpiť od zmluvy na Gigastore.sk je možné na tomto odkaze, nakupujúci na Ingram postup nájdu tu.
Nespokojní klienti v nejednom prípade tvrdia, že obchody nie sú ochotné od zmluvy odstúpiť, pričom argumentujú, že tovar už bol zákazníkovi odoslaný. Stav objednávky pri odstúpení od zmluvy podľa advokáta nehrá žiadnu úlohu a spotrebiteľ môže zmluvu vypovedať kedykoľvek pred dodaním tovaru a 14 dní po jeho obdržaní, a to bez udania dôvodu. Netreba sa preto nechať odradiť.
Ak by obchod odmietol zmluvu podľa zákona vypovedať, kupujúci sa podľa Gašparoviča môžu obrátiť na právnika, prípadne podať podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EXKLUZÍVNE: Sľubujú 6000 eur mesačne, ale realita je iná. Prečítaj si, čo sa skutočne deje s absolventami IT „rýchlokurzov”
Po tomto mobile túži každý Slovák: Má lokálne služby, TOP parametre a stál by polovicu minimálnej mzdy
Slováci o nich vôbec netušia. Expert prezradil tajné triky, ktorými ušetríš stovky eur na energiách
Slováci píšu falošné recenzie za desiatky eur. Našli sme špinavý biznis, ktorý klame ľudí a je ilegálny
Hyperloop, autonomné busy či dronové doručovanie. Takto vyzerá budúcnosť dopravy na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Nie je taký účinný, ako si myslíme: Expert vysvetlil, prečo končí preventívny ultrazvuk
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Nový čínsky motor prežil test, ktorý láme fyzikálne zákony. Využíva pohon ako z iného sveta
- Británia, USA a Austrália sa spojili proti rastúcej hrozbe. Ich tajná zbraň za 15 miliárd libier je hotová
- Fyzici vyriešili 80-ročnú záhadu, ktorú všetci ignorovali. Teraz môže navždy zmeniť tvoj život
- Z Londýna do New Yorku za 2 hodiny. Ikonické nadzvukové lietadlo hlási návrat, vzlietne už čoskoro
-
- Nový čínsky motor prežil test, ktorý láme fyzikálne zákony. Využíva pohon ako z iného sveta
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Ani fúzia sa jej nevyrovná. Vedci našli alternatívu, ktorá nám dá neobmedzenú energiu
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Vedci ostali v nemom úžase. Prehliadaná planéta našej Galaxie v sebe ukrýva poklad za bilióny eur
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Ak zaútočia, pocítia fatálny úder. USA poslali do Európy tisíce vojakov a najsmrtiacejšiu flotilu sveta
- Majú voňať, namiesto toho nám ničia pľúca. Vedci varujú pred tichým zabijakom ovzdušia v dome
- Horúčavy už nebudú problém. Objavili prelomový spôsob, ako za pár centov vychladíš celú domácnosť
- Vedci zachytili silný rádiový signál z vesmíru. Odpoveď šokovala každého
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP