Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
Hovorí sa, že elektromobil je len taký ekologický, ako ekologická je výroba elektriny, ktorou sa nabíja. Ak majiteľ elektromobilu nabíja svoje auto výhradne energiou zo Slnka, jazdí skutočne bez produkcie akýchkoľvek emisií. Daniel jazdí na elektrickom Volkswagene ID.3 a na jeho nabíjanie doma využíva fotovoltické články.
Kombinácia elektrického auta a fotovoltiky je zrejme to najlepšie, čo už v súčasnosti môže fanúšik moderných a ekologických riešení mať. Energia získavaná zo Slnka je absolútne ekologická a ak sa ňou nabíja aj elektrické auto, jazda je prakticky úplne bezemisná.
Daniel nám porozprával, ako využíva svoju fotovoltiku, ktorú okrem nabíjania elektromobilu využíva aj na napájanie domácnosti, či mu výkon postačuje a hlavne aká je návratnosť pomerne vysokej vstupnej investície do tejto modernej, no čoraz populárnejšej technológie.
V rozhovore sa dozvieš:
- Prečo si Daniel vybral práve VW ID.3
- Či bola práve fotovoltika motiváciou ku kúpe elektromobilu
- Ako využíva svoj elektromobil a prečo už prakticky nepotrebuje druhé spaľovacie auto
- Koľko stojí nabíjanie počas leta a zimy
- Prečo je aj napriek vlastnému zdroju elektriny stále pripojený k verejnej sieti
- Ako rieši situáciu, kedy mu fotovoltika neprodukuje dostatok energie
- Ako celkovo vníma elektromobilitu na Slovensku
- Aká je návratnosť za fotovoltiku, keď ňou navyše nabíja svoj elektromobil
Ktorý elektromobil si si vybral ako svoju “prvotinu” a čím ťa toto auto presvedčilo, aby si prešiel od spaľovacích áut k elektrickým?
Je to Volkswagen ID. 3. Objednaný bol v polovici decembra 2020 a dodaný v polovici marca 2021. Sľubovaný termín dodania bol teda dodržaný. Výber bol pomerne jednoduchý, prvý filter boli cenníky. Z aktuálne dostupných áut prichádzali do úvahy ešte kórejské, no tie som po skúsenostiach iných majiteľov nakoniec zavrhol.
Kórejci totiž neriešia coldgate (problémy s nabíjacím výkonom pri nízkych teplotách), ďalej majú nákladnú a možno aj nezmyselnú výmenu chladiacej kvapaliny v okruhu batérie, zbytočne časté servisné intervaly (15 000 km) a mínus naviac pre Konu je jej veľkosť, respektíve „malosť“. Nad ponukou francúzskeho koncernu som vôbec neuvažoval, na dnešnú dobu mi využiteľných 45 kWh v batérii príde málo a ani ceny týchto elektromobilov neboli presvedčivé.
Máš v súčasnosti okrem elektromobilu aj spaľovák, alebo je elektromobil tvojim jediným a primárnym vozidlom?
Mám ešte Kiu Ceed, ktorá teraz väčšinu času oddychuje pod prístreškom, keďže na 95 % jázd nám v rodine vyhovuje práve elektromobil VW ID. 3.
Čo bolo tvojou motiváciou a tým finálnym “nakopnutím” ku kúpe elektrického auta?
Motiváciou pre mňa bola dotácia na elektromobily, na ktorej využitie som mal až 12 mesiacov.
Hovorí sa, že elektromobil je len taký čistý, aká čistá je elektrina, ktorou sa nabíja. Ty ten svoj doma nabíjaš fotovoltikou. Bol pre teba práve elektromobil tým impulzom zadovážiť si fotovoltické panely?
Fotovoltika bol prvok o ktorom som tiež vedel, že ho chcem a súčasne sa naplnili tri pre mňa dôležité požiadavky. Tou prvou bola kúpa elektromobilu a tým pádom lepšie využitie vlastnej vyrobenej elektriny.
Ďalej k tomu prispela aj situácia na trhu, kedy fotovoltické sety slušne zlacnievajú každým rokom, respektíve za rovnaký peniaz je každým rokom vyšší inštalovaný výkon. No a nakoniec ma presvedčila možnosť virtuálnej batérie s kumuláciou vyrobenej energie do nasledujúcich mesiacov. Dotácia pre zelené domácnosti na fotovoltické články bola pre mňa už iba príjemným bonusom.
Majitelia elektromobilu pri jeho nabíjaní doma dokážu jazdiť v priemere za 1,50 € na 100 km, koľko stojí jazda teba?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Koľko ho stojí jazda na 100 km pri nabíjaní cez deň
- Aká je návratnosť fotovoltaiky, ak ňou nabíja elektromobil a napája domácnosť
- Prečo musí občas elektrinu prikupovať z verejnej siete
- Či sa dá fungovať aj bez pripojenia na verejnú sieť
- Prečo si vybral elektromobil od Volkswagenu pred Hyundai, KIA či Peugeotom
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
Kľúčový svedok v korupčných prípadoch čelí novému obvineniu. V kauze figurujú Gašpar a Bödör
V hotelovej vírivke v Demänovskej Doline hygienici potvrdili prítomnosť baktérie Legionella
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP