Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
Hovorí sa, že elektromobil je len taký ekologický, ako ekologická je výroba elektriny, ktorou sa nabíja. Ak majiteľ elektromobilu nabíja svoje auto výhradne energiou zo Slnka, jazdí skutočne bez produkcie akýchkoľvek emisií. Daniel jazdí na elektrickom Volkswagene ID.3 a na jeho nabíjanie doma využíva fotovoltické články.
Kombinácia elektrického auta a fotovoltiky je zrejme to najlepšie, čo už v súčasnosti môže fanúšik moderných a ekologických riešení mať. Energia získavaná zo Slnka je absolútne ekologická a ak sa ňou nabíja aj elektrické auto, jazda je prakticky úplne bezemisná.
Daniel nám porozprával, ako využíva svoju fotovoltiku, ktorú okrem nabíjania elektromobilu využíva aj na napájanie domácnosti, či mu výkon postačuje a hlavne aká je návratnosť pomerne vysokej vstupnej investície do tejto modernej, no čoraz populárnejšej technológie.
V rozhovore sa dozvieš:
- Prečo si Daniel vybral práve VW ID.3
- Či bola práve fotovoltika motiváciou ku kúpe elektromobilu
- Ako využíva svoj elektromobil a prečo už prakticky nepotrebuje druhé spaľovacie auto
- Koľko stojí nabíjanie počas leta a zimy
- Prečo je aj napriek vlastnému zdroju elektriny stále pripojený k verejnej sieti
- Ako rieši situáciu, kedy mu fotovoltika neprodukuje dostatok energie
- Ako celkovo vníma elektromobilitu na Slovensku
- Aká je návratnosť za fotovoltiku, keď ňou navyše nabíja svoj elektromobil
Ktorý elektromobil si si vybral ako svoju “prvotinu” a čím ťa toto auto presvedčilo, aby si prešiel od spaľovacích áut k elektrickým?
Je to Volkswagen ID. 3. Objednaný bol v polovici decembra 2020 a dodaný v polovici marca 2021. Sľubovaný termín dodania bol teda dodržaný. Výber bol pomerne jednoduchý, prvý filter boli cenníky. Z aktuálne dostupných áut prichádzali do úvahy ešte kórejské, no tie som po skúsenostiach iných majiteľov nakoniec zavrhol.
Kórejci totiž neriešia coldgate (problémy s nabíjacím výkonom pri nízkych teplotách), ďalej majú nákladnú a možno aj nezmyselnú výmenu chladiacej kvapaliny v okruhu batérie, zbytočne časté servisné intervaly (15 000 km) a mínus naviac pre Konu je jej veľkosť, respektíve „malosť“. Nad ponukou francúzskeho koncernu som vôbec neuvažoval, na dnešnú dobu mi využiteľných 45 kWh v batérii príde málo a ani ceny týchto elektromobilov neboli presvedčivé.
Máš v súčasnosti okrem elektromobilu aj spaľovák, alebo je elektromobil tvojim jediným a primárnym vozidlom?
Mám ešte Kiu Ceed, ktorá teraz väčšinu času oddychuje pod prístreškom, keďže na 95 % jázd nám v rodine vyhovuje práve elektromobil VW ID. 3.
Čo bolo tvojou motiváciou a tým finálnym “nakopnutím” ku kúpe elektrického auta?
Motiváciou pre mňa bola dotácia na elektromobily, na ktorej využitie som mal až 12 mesiacov.
Hovorí sa, že elektromobil je len taký čistý, aká čistá je elektrina, ktorou sa nabíja. Ty ten svoj doma nabíjaš fotovoltikou. Bol pre teba práve elektromobil tým impulzom zadovážiť si fotovoltické panely?
Fotovoltika bol prvok o ktorom som tiež vedel, že ho chcem a súčasne sa naplnili tri pre mňa dôležité požiadavky. Tou prvou bola kúpa elektromobilu a tým pádom lepšie využitie vlastnej vyrobenej elektriny.
Ďalej k tomu prispela aj situácia na trhu, kedy fotovoltické sety slušne zlacnievajú každým rokom, respektíve za rovnaký peniaz je každým rokom vyšší inštalovaný výkon. No a nakoniec ma presvedčila možnosť virtuálnej batérie s kumuláciou vyrobenej energie do nasledujúcich mesiacov. Dotácia pre zelené domácnosti na fotovoltické články bola pre mňa už iba príjemným bonusom.
Majitelia elektromobilu pri jeho nabíjaní doma dokážu jazdiť v priemere za 1,50 € na 100 km, koľko stojí jazda teba?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Koľko ho stojí jazda na 100 km pri nabíjaní cez deň
- Aká je návratnosť fotovoltaiky, ak ňou nabíja elektromobil a napája domácnosť
- Prečo musí občas elektrinu prikupovať z verejnej siete
- Či sa dá fungovať aj bez pripojenia na verejnú sieť
- Prečo si vybral elektromobil od Volkswagenu pred Hyundai, KIA či Peugeotom
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Teraz čítajú
Batérie mu dodá čínsky gigant. Stellantis plánuje vyrábať elektromobily pod 20-tisíc eur
Čoskoro už budú lepšie. Elektromobily sa vyrovnali spaľovákom v najdôležitejšom parametri
Najväčší trh s elektromobilmi šokujúco upadá. Ľudia začali opäť kupovať spaľováky
Vykázali takmer 100 % efektivitu. Briti vyriešili veľký problém batérií elektromobilov
Prelom: Vedci prekonali hlavnú prekážku fúznej energie, éra fosílnych palív sa blíži ku koncu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Trump prezradil miesto, kde bude rokovať s Putinom o mieri na Ukrajine
„Na začiatku sme si požičali 1 000 eur na prvú paletu fliaš.“ Jakub a Dávid vyrábajú najexkluzívnejšiu kombuchu na Slovensku
Rakovina pankreasu: Tichý zabijak s nenápadnými príznakmi. 5 signálov, ktoré nesmieš ignorovať
Daňový systém prešiel zmenami: Nad 4 036 eur platíš viac. Zisti, koľko ti reálne zostane z výplaty
Zmena kurzu: USA odmietli vstup Ukrajiny do NATO. Je to kapitulácia pred Putinom, tvrdia experti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Prelom: Vedci prekonali hlavnú prekážku fúznej energie, éra fosílnych palív sa blíži ku koncu
- Vykázali takmer 100 % efektivitu. Briti vyriešili veľký problém batérií elektromobilov
- Čoskoro už budú lepšie. Elektromobily sa vyrovnali spaľovákom v najdôležitejšom parametri
- Kuriózna nehoda Cybertrucku zosmiešnila Muskove slová. Auto „sa zbláznilo“ na rovnej ceste
-
- Prelom: Vedci prekonali hlavnú prekážku fúznej energie, éra fosílnych palív sa blíži ku koncu
- Vykázali takmer 100 % efektivitu. Briti vyriešili veľký problém batérií elektromobilov
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Najväčší trh s elektromobilmi šokujúco upadá. Ľudia začali opäť kupovať spaľováky
- Pochoval ho trend na trhu. Volvo ukončí výrobu ikonického kombi, rozlúči sa štýlovo
-
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Prelom: Vedci prekonali hlavnú prekážku fúznej energie, éra fosílnych palív sa blíži ku koncu
- Pochoval ho trend na trhu. Volvo ukončí výrobu ikonického kombi, rozlúči sa štýlovo
- Dosahuje rekordné predaje. Elektromobil od Huawei pobláznil ľudí, má obrovský dojazd
- Vykázali takmer 100 % efektivitu. Briti vyriešili veľký problém batérií elektromobilov
Známa spoločnosť zdvojnásobila zisk. Môže za to rast ceny zlata
Milovaná služba Slovákov má 20 rokov. Používajú ju miliardy ľudí po celom svete
Boeing chytá druhý dych. Dodal najviac lietadiel za roky
Výbuchy vysoké až 100 metrov. 200 000-ročná sopka opäť chrlí lávu
Nemecké spoločnosti varujú. Ak vláda nezasiahne, čakajú nás hromadné prepúšťania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Trump prezradil miesto, kde bude rokovať s Putinom o mieri na Ukrajine
„Na začiatku sme si požičali 1 000 eur na prvú paletu fliaš.“ Jakub a Dávid vyrábajú najexkluzívnejšiu kombuchu na Slovensku
Rakovina pankreasu: Tichý zabijak s nenápadnými príznakmi. 5 signálov, ktoré nesmieš ignorovať
Daňový systém prešiel zmenami: Nad 4 036 eur platíš viac. Zisti, koľko ti reálne zostane z výplaty
Zmena kurzu: USA odmietli vstup Ukrajiny do NATO. Je to kapitulácia pred Putinom, tvrdia experti
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené