Na vlnu zdražovania naskakuje ďalšia veľká streamovacia služba. Tentokrát ide o Amazon, ktorý bude čoskoro zdvíhať predplatné na svojej platforme Prime Video. Kto nebude chcieť platiť viac, bude v rámci sledovania musieť tolerovať reklamu, informuje Verge.

Zatiaľ len na veľkých trhoch

Amazon Prime Video je po Disney+ ďalšou veľkou streamovacou službou, ktorá oznámila zdražovanie. Vyššie ceny začnú na vybraných trhoch platiť začiatkom budúceho roka, presné detaily ešte služba upresní.

Prime Video zatiaľ nebude zdražovať globálne, nová politika sa nateraz týka krajín, kde má platforma najviac predplatiteľov. V prvej vlne spoločnosť avizuje zdvíhanie cien v USA, Veľkej Británii, Nemecku a Kanade, ďalšie veľké trhy ako Francúzsko, Taliansko, Španielsko, Mexiko a Austrália budú nasledovať neskôr.

Prime Video/Facebook

V USA cena porastie o necelé 3 doláre, o koľko hlbšie budú musieť do vrecka siahnuť predplatitelia v ďalších krajinách Amazon priblíži neskôr. Služba avizuje, že používatelia budú mať možnosť zostať aj na starej výške predplatného, v tomto prípade už však budú musieť tolerovať reklamy, ktoré Amazon do svojho obsahu zavedie.

Reklama sa tak stáva súčasťou ďalšej veľkej streamovacej služby. Lacnejší balík s reklamou v zahraničí ponúkajú Netflix, Disney+ aj HBO Max, na Slovensku sa zatiaľ o takejto možnosti nehovorí. Je však pravdepodobné, že časom reklama na streamovacích službách dorazí aj do nášho regiónu, keďže zmeny sa vždy najskôr začínajú na hlavných trhoch.

Aj preto Amazon Prime Video zdražovanie na Slovensku ani iných menších krajinách zatiaľ neavizoval. Služba u nás už dlhé roky stojí skôr na okraji diváckeho záujmu, keďže veľká časť obsahu Prime Video nie je dostupná s dabingom ani s titulkami. Tie Amazon vyrába iba pre svoje najväčšie hity ako veľkorozpočtové fantasy Pán prsteňov: Prstene moci či Wheel of Time.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP