Krok od absolútnej revolúcie. Číňania vyvinuli batériu, ktorá sa nabije za pár minút pri hocijakej teplote
Vývoj batérií zažíva absolútny boom a rapídny pokrok. Sme pritom iba krôčik od toho, kedy sa konečne do prevádzky dostanú akumulátory novej generácie s vyššou energetickou hustotou a rýchlejším nabíjaním. Jednu takúto batériu vyvinul aj čínsky startup Greater Bay Technology. Ako píše InsideEVs, ich batéria Phoenix sa nabije za 6 minút pri akejkoľvek vonkajšej teplote.
Poveternostné podmienky extrémne vplývajú na dojazd, ale aj rýchlosť nabíjania elektrických áut. Ak je vonku príliš veľká zima a elektromobil navyše nedisponuje technológiou predhrevu batérie, nabíjanie sa môže predĺžiť pokojne aj dvojnásobne.
Batériový manažment vo vozidle totiž nabíjačke nedovolí, aby do akumulátora púšťala plný výkon, keď je podchladený. Jednou z výziev pri vývoji nových batérií je teda zabezpečiť, aby sa elektromobil nabíjal rovnako rýchlo bez ohľadu na to, či je vonku 30 stupňov Celzia nad nulou alebo či mrzne.
Vylepšili všetky aspekty súčasných batérií
Spoločnosť Greater Bay Technology počas svojej krátkej existencie dokázala nadobudnúť trhovú hodnotu až 900 miliónov eur. Niet sa čomu diviť, nakoľko ako jeden z mála startupov sa pri vývoji batérií nezameriava iba na jeden aspekt, ale proti súčasným akumulátorom prináša ich batéria Phoenix vylepšenia vo všetkých smeroch.
Ako píše ArenaEV, prvým zásadným vylepšením je rýchlosť nabíjania. Zatiaľ čo súčasné akumulátory sa z 0 % na 80 % nabijú pri najlepšom za 20 až 30 minút, batéria Phoenix to zvládne len za 6 minút.
Ideálnu funkčnosť v akýchkoľvek teplotách zasa zabezpečuje využitie supravodivých materiálov, ktoré v kombinácii s prepracovaným tepelným manažmentom dokážu batériu veľmi rýchlo zohriať na ideálnu teplotu. Napríklad z -20 stupňov Celzia na 25 stupňov Celzia sa akumulátor zohreje za 5 minút a následne doň môže nabíjačka tlačiť plný výkon.
Dojazd prekoná 1 000 km a životnosť zahanbí aj naftové motory
Batéria Phoenix prináša malú revolúciu aj z hľadiska energetickej hustoty a životnosti samotných článkov. Vývojári tvrdia, že energetická hustota môže dosahovať až 260 Wh/kg, čo by malo elektromobilom zabezpečiť dojazd cez 1 000 km na jedno nabitie.
Nové batériové články pritom disponujú mimoriadnou životnosťou, ktorá sa odhaduje až na 800 000 km. Akumulátor teda niekoľkonásobne prekoná životnosť bežného spaľovacieho auta. Nasadenie týchto batérií tak skutočne spôsobí revolúciu v automobilovom priemysle. Akumulátory spoločnosti Greater Bay Technology už využíva napríklad elektrické SUV Aion V Plus.
Ide však o staršiu generáciu, ktorá zabezpečuje dojazd 500 km na jedno nabitie a z 0 na 80 % sa auto nabije za 15 minút.
Prvý elektromobil s dojazdom cez 1 000 km už jazdí po cestách
Ako sme informovali pred pár dňami, prvý kus elektrického kombi Zeekr 001 s dojazdom cez 1 000 km na jedno nabitie už dorazil do centrály CATL v Číne. CATL je totiž výrobcom revolučných Qilin batérií, ktoré elektromobil Zeekr využíva.
Oficiálny CLTC dojazd novinky je 1 032 km, ten európsky podľa normy WLTP bude teda o niečo nižší. Dobrou správou je, že koncern Geely, ktorý stojí za značkou Zeekr, plánuje expanziu aj na európsky trh. Otázne je, či prinesie aj tento konkrétny elektromobil.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Z 0 na 100 za 2,5 sekundy a bez kvapky benzínu. Ferrari odhalilo brutálne parametre svojho prvého EV
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajomstvo 106-ročnej ženy poteší všetkých Slovákov. Jej receptom na dlhovekosť je piť nápoj, ktorý milujeme
Majú 100 rokov a stále lietajú cez oceán na Slovensko. Kanadský pár odhalil svoje tajomstvá vitality
Armáda v pohotovosti: Cudzie drony lietajú nad vojenskými objektmi v Česku
Diplomatická bomba z Washingtonu: Trump navrhol vylúčiť európsku krajinu z NATO, neplatí dosť na obranu
Slovensko zasiahne víchrica, varujú meteorológovia. Výstraha 2. stupňa platí pre mnohé regióny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
AKTUÁLNE: Nad kritickými objektmi v Česku sa objavili neznáme drony. Armáda je pripravená konať
Ľadové kráľovstvo Zeme mizne pred očami. Vedci majú „riešenie“, je ale k ničomu a nezachráni ho
Fosílne palivá sú zachránené. Mali skončiť, ale teraz sa stalo niečo, čo otriaslo celým svetom
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP