Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Železničná doprava je u našich západných susedov na relatívne slušnej úrovni, no v priebehu najbližších rokov sa dočká jednej z najzásadnejších noviniek. Ako upozornil na tému portál CzechCrunch, neďaleko hlavného mesta Praha vyrastie nový terminál, ktorý sa bude nachádzať na novej vysokorýchlostnej trati.

Prvá vysokorýchlostná trať v Čechách, po ktorej budú jazdiť vlaky rýchlosťou viac ako 300 km/h, by mala začínať na stanici Praha-Běchovice a pokračovať bude ďalej na východ smerom na Brno. Cestujúci z Prahy a okolia sa dočkajú nového nástupného terminálu, ktorý vyrastie mimo centra hlavného mesta, konkrétne pri Nehvizdoch.

Správa železnic

Nehvizdy majú veľmi dobrú polohu, nachádzajú sa totiž blízko hlavného mesta a hlavne blízko diaľnice D11, vďaka čomu budú spájať železničnú dopravu s osobnou a autobusovou. Realizácia tejto nádhernej stavby vyjde našich susedov na 780 miliónov korún, čo je v prepočte 29,8 milióna eur.

Do súťaže sa prihlásilo 21 návrhov

Finálnu podobu stanice vyberala Správa železníc Česka celkovo z 21 návrhov, ktoré sa prihlásili do súťaže. Z konkurencie domácich, ale aj zahraničných architektov nakoniec vyhral návrh od Jiřího Opočenského a Štěpána Valoucha. Okrem toho, že nový terminál získa podobu, ktorú navrhli, za výhru v súťaži zinkasovali odmenu 1,2 milióna českých korún (45 800 €).

Návrh pozostáva z vonkajšej aj vnútornej podoby stanice, ako aj priestoru pre parkovanie 3000 osobných vozidiel. Očakáva sa, že terminálom by mohlo denne prechádzať až 20 000 ľudí, ktorí budú novú vysokorýchlostnú trať využívať na diaľkové cesty.

S realizáciou tohto projektu sa však začne najskôr až v roku 2025. Spočiatku bude väčšina vysokorýchlostnej trate využívať už existujú trať na trase Praha-Brno, no aby mohli vlaky jazdiť rýchlosťami 300 až 320 km/h, je potrebné vybudovať nové úseky.

Prvý z nich má byť na trase z Běchovic do Poříčan, výstavba bude stáť približne 7 miliónov eur a o realizáciu sa postará česko-francúzsko-britské konzorcium spoločností SUDOP PRAHA, Egis Rail a Mott MacDonald.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú