Hry zo série Assassin’s Creed patria medzi najúspešnejšie počiny herného priemyslu už od prvého dielu z roku 2007. Séria sa však aj napriek nadpriemerným hodnoteniam vyznačovala jednou nepríjemnou vlastnosťou, ktorá sa podľa všetkého pretaví aj do najnovšieho pokračovania.

Ako sme naznačili v článku zameranom na históriu značky, hry Assassin’s Creed by sa dali definovať akčnou hrateľnosťou čerpajúcou originalitu najmä z obrovských otvorených svetov, konštantnou potrebou približovať míľniky histórie interaktívnou formou a v mnohých prípadoch prelomovým vizuálom.

Tieto tri prvky rovnice obmieňa Ubisoft o drobnejšie zmeny jednotlivých premenných už takmer 13 rokov. Zatiaľ čo vylepšený vizuál a ďalšia dejová linka odkrývajúca nové obdobie histórie patria medzi prirodzené prvky evolúcie herného titulu, samotný vývin hrateľnosti z dielu na diel je až drasticky pomalý.

Ubisoft Montreal

Hráči sa v minulosti a ani s nadchádzajúcim Assassin’s Creed Valhalla nevyhli v určitých momentoch až kritickému porovnávaniu s predchodcom. Nový diel chystaný ako štartovací titul nadchádzajúcej generácie konzol opäť raz pôsobí ako prezlečený diel Odyssey z roku 2018, ktorý zároveň vyznieva ako vylepšená verzia prelomového Origins z roku predtým.

Aj s novembrovým vydaním hry prichádza nové a opäť zaujímavé prostredie stredovekého Anglicka, no znovu s hernými technikami minulých dielov

Vo Valhalle sa vrátia námorné boje ikonické pre Black Flag (2013), prehĺbenie RPG prvkov v podobe zbierania vybavenia a vylepšovania vlastností postavy, predstavené v sérii s Origins (2017) a ešte väčšmi sa bude klásť dôraz na hráčove rozhodnutia ovplyvňujúce príbeh ako tomu bolo pri Odyssey (2018).

Jedinou novinkou tak podľa doterajších informácií bude dobývanie pevností za pomoci navlas rovnakého bojového štýlu ako pri Odyssey, postavenom na základoch Origins. Rovnako prebehne aj preskúmavanie herného sveta, ktorého proces sa za dva roky vývoja takmer vôbec nezmenil.

Nebude chýbať ani prvok preskúmavania hernej mapy, kedy orly Ikara a Senu autori vystriedali vranou Synin. Mimochodom, rovnaká herná mechanika skúmania herného sveta a záchytných bodov je použitá aj v prípade Watch Dogs 2, teda v hre od rovnakých vývojárov, kde vtáčích pomocníkov nahradil dron.

Známo pôsobí aj hlavná ponuka a inventár, v prípade ktorých podľa všetkého Ubisoft len zmenil farebnú škálu menu a minimálne rozhodil ovládacie prvky.

Očakávaný diel zasadený do prostredia Vikingov opäť raz pôsobí ako najlepší a herne najvyšperkovanejší diel súčasnosti. Herné ukážky však naznačujú, že vývojári v 15 tímoch pracujúcich na Valhalle si neraz vybrali kratšiu cestu, vďaka čomu očakávané pokračovanie pôsobí ako predchádzajúce diely v novom grafickom kabáte.

Práve „preskinovanie“ minulých dielov vydávaných pod novou hrou je stigma, ktoré sa s hrami od Ubisoftu, a menovite sériou Assassin’s Creed, nesie už pekných pár rokov. Počas 12 dielov sme sa tak radikálnych zmien v hrateľnosti dočkali len dvakrát (prvýkrát s dielom Unity z roku 2014 a druhýkrát s Origins), a tak sme zvedaví, kde sa bude herne sága po Valhalle uberať.

Pošli nám TIP na článok



Hry